Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se kurjaa kun lapsella ei ole isovanhempia

Vierailija
05.07.2018 |

Ei yökyläpaikkaa, ei mitään apua koskaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi tätejä, setiä, ystäviä ja kummeja, jotka auttavat. Kaikilla ei näinkään, mutta kannattaa yrittää ystävystyä toisten lapsiperheiden kanssa. Meidän lapsien vakioyökyläpaikka on ystäväperhe, jossa on samanikäiset lapset. Ja me olemme luonnollisesti heidän lapsille vakkaripaikka yökyläilyihin. Sitä on helpompi hoitaakin toisten lapsia, kun itselläkin on niitä.

Mä olen aina ajatellut niin, että pääasia on että lapsilla on muitakin turvallisia aikuisia elämässään kuin vanhemmat. Nämä voivat olla niin isovanhempia kuin vanhempien ystäviä. Aina ei mene nallekarkit tasan, toiset joutuvat itse työskentelemään enemmän sellaisten ihmissuhteiden hankkimisen vuoksi.

Vierailija
2/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjempaa se on, kun vanhempina on kaksi tolloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei myöskään ole elossa enää yhtään isovanhempaa. Tätejä ja setiä ja isotätejä ja sellaisia olisi useita, mutta ketään heistä ei kiinnosta auttaa. Kylään tulevat mielellään ihastelemaan vauvaa ja taaperoa ja odottavat kahvitusta, mutta avuksi eivät suostu koskaan. MLL on meidän "isovanhemmat".

Vierailija
4/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeisessä aloituksessasi he olivat kuolleet. 

Vierailija
5/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole kokenut, että olisi ollut kurjaa, kun minulla ei ollut isovanhempia. Olen iltatähtivanhempien iltatähti ja isovanhemmat oli kuolleet synnyttyäni. Ei kyllä vanhempanikaan surreet sitä, ettei ollut minulle yöpaikkaa tai isovanhempia. Toki vanhempiensa kuolemaa surivat, mutta eivät sitä, että minua ei ollut isovanhemmat hoitamassa.

Taisin muuten olla eka kertaa muualla yötä vasta joskus kolmannella luokalla, kun menin yökylään kaverin luo.

Vierailija
6/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua se lapsi isovanhemmilta kaipaisi? Ja miten kamala on koti, jos tarvitaan yökyläpaikka isovanhemmilla, kaverit ei kelpaa.

Vierailija
7/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas että voi olla elämä vaikeaa. Kotiäitinä melkein 10-vuotiaan lapsen kanssa. Mitä ihmeen apua tarvitsee kaksi aikuista ihmistä yhden lapsen, jo esiteinin kanssa?

Vierailija
8/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua se lapsi isovanhemmilta kaipaisi? Ja miten kamala on koti, jos tarvitaan yökyläpaikka isovanhemmilla, kaverit ei kelpaa.

Miten niin ei kaverit kelpaa?

Vierailija
9/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas että voi olla elämä vaikeaa. Kotiäitinä melkein 10-vuotiaan lapsen kanssa. Mitä ihmeen apua tarvitsee kaksi aikuista ihmistä yhden lapsen, jo esiteinin kanssa?

En ole kotiäiti.

Vierailija
10/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali vali, uli uli uli....mitäs läksit?!

Vierailija
11/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kotiäiti.

Kotona kuitenkin 24/7.

Vierailija
12/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kotiäiti.

:D :D :D

Vierailija
13/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei kaverit kelpaa?

Ap kirjoitti, että ei isovanhempia, ei yökyläpaikkaa.

Vierailija
14/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ammattivalittaja, sinua kotiäidimpää ei olekaan. 24/7 vietät siellä torpassa. Itsekin olet täällä sen sata kertaa kertonut, että et pihaa kauemmas pääse.

Vierailija
15/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kotiäiti.

:D :D :D

Kela eikä työkkäri ainakaan pidä kotiäitinä.

Vierailija
16/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö,ei se ole yhtään kamalaa ,jos lapsilla ei ole isovanhempia.Se on ihan sama asia ,uin jos he ovat olemassa,mutta lähes tuhannen km:n päässä ja niin vanhoja ,etteivät mitenkään jaksa osallistua.

Meidän lapsilla oli näin.Nähtiin kerran vuodessa.Eivät he niitä isovanhempi kaivanneet ,enkä minäkään äitinä.

Asiat organisoitiin niin ,että hoitajalle maksettiin ,kun apua tarvittiin.Eikä siihen aikaan lapsia saanut päiväkotiinkaan ns keskituloinen.Kaikki hoitui maksamalla vieraallekun kytiin töissä tai oli muuta erityistä esim sairautta vahemmalla.

On kesusteltu lasten kanssa.Sanovat,ettei sitä osaa kaivata,mitä ei ole ollut.

Vierailija
17/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää "vara mummo", Facebook on vaikka mitä "yksinäiset yhtee" ryhmiä, näistä voisi vaikka kysyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän