Miksi jotkut ihmiset tuijottavat kanssakeskustelijan suuta (ja silmiä vuoronperään)?
Kyse ei ole vain omakohtaisesta kokemuksesta, vaan olen todennut saman monien ihmisten kohdalla - sivustatarkkailijana. Heillä ei todellakaan ole kaikilla olleet mitenkään erikoinen suualue, esim. keltaiset tai vinot hampaat, eli ei mitään varsinaista syytä tuijottaa. He ovat myös puhuneet erittäin selkeästi, joten kyse ei voi olla siitä, etteikö toinen olisi kuullut mitä tällä on sanottavana.
Kertokaa minulle, mikä saa jonkun ihmisen tuijottamaan kanssakeskustelijan suuta? :D
Kommentit (24)
Aika monella naisella on tapana tarkistaa toisen naisen meikki, viiksikarvat, juurikasvu ja ihon kunto. Ihan oikeasti, eivät osaa tehdä sitä huomaamattomasti. Joskus se on tarkoituksellista, koska sillä voi "häiritä" toisen mielenrauhaa. Paras reagointi on siis vain hymyillä ja jutustella normaalisti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Halu suudella puhujaa.
Tämä tai halu harrastaa seksiä. Tämä on kehonkieltä ja sille ei usein voi mitään.
Minne sitä sitten pitäisi katsella?
Mieluiten en katsoisi puhekumppaniani ollenkaan, mutta siitä saan palautetta, että en näköjään kuuntele ollenkaan (mikä ei ole totta, minun on helpompi kuunnella kun en samalla katso). Sitten kun ohjeen mukaisesti katson silmiin, saan kuulla tuijottavani. Ehkä sitten kun koetan katsoa puhekumppaniin päin mutta en ainakaan koko ajan silmiin, tulenkin epähuomiossa tuijottaneeksi suun seutuville.
Onko jossakin tarjolla katseenkohdistusopetusta?
Kuulovamma myös minulla ja luen huulilta kuulon tueksi. Voi olla että toisinaan vierasta kanssakeskustelijaa häiritsee ja jos kehtaa asian ottaa puheeksi niin kerron kyllä syyn. Ei vaan tunnu luontevalta heti alkuunsa ilmoittaa että aion tuijottaa huuliasi :D