Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihloo hammasta eikä ole reikää

Vierailija
04.07.2018 |

Hammasta vihlonut jo pari kuukautta aina makeeta syödessä. Kävin hammaslääkärissä eikä kuulemma ollut reikiä. Nyt epäilen, että joku vikä on minun jo puolitoista vuotta sitten paikatussa hampaassa. Hammaslääkäri jätti paikan jotenkin liian korkealle ja aina jos puren hampaat yhteen nii vihlasee. Voisiko joku vika olla siis siinä paikassa? Jos jotain paskaa jääny sinne paikan alle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikka on liian korkea, niin on ihan luonnollista että hammas kipeytyy. Vihlonta voi myös johtua vetäytyneistä ikenistä tai vaikka eroosiota.

Vierailija
2/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paikka lohjennut. Mulla kävi noin ja loppujen lopuksi siihen piti tehdä juurihoito. Samalla lailla kipuili alussa kuin sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi hammas ajoittain vihlova ja on väriltäänkin muita tummempi. Olen sitä vuosien varrella näyttänyt usealla hammaslääkärillä, käskevät vain käyttämään sensitive hammastahnaa. No päätellen siitä, että tilanne on jatkunut nyt ainakin 10 vuotta, ei taida olla vaarallista. Vaiva alkoi muuten jonkin aikaa oikomishoidon jälkeen. Tiedä sitten, onko sillä mitään yhteyttä.

Vierailija
4/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiille vaurioitunut. Mahdollisesti puret hampaita yhteen yöllä. Kannattaa vaihtaa vihloville hampaille tarkoitettuun hammastahnaan, auttoi itsellä.

Vierailija
5/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mielialalääkkeistä apua

Vierailija
6/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihlontaa aiheuttaa monikin asia. Yleensä se tuntuu kumminkin kylmää tai kuumaa syödessä.

Kannattaa hiotuttaa sitä paikkaa matalammaksi, koska liian korkea paikka vaikuttaa purentaan ja aiheuttaa vihlontaa.

Toinen syy voi olla paljastunut hammaskaula. Kokeile vihlontaan kehitettyjä hammastahnoja, esim. Sensodyneä.

Jos kumpikaan noista ei onnistu, kannattaa kuvauttaa hammas.

Sekään ei välttämättä paljasta ongelmaa - mulla on kaksi poskihammasta jouduttu juurihoitamaan niin, ettei niistä millään ilveellä löytynyt päällisin puolin mitään reikää. Silti juuri oli molemmissa pahasti tulehtunut!

Hampaaseen voi tulla hiushalkeamia, joita ei näe, mutta jotka aiheuttavat pahasti vihlontaa. Minulla noita halkeamia aiheutti yöllinen hampaiden narskuttelu, joka saatiin loppumaan purentakiskolla - mutta ne pari hammasta siis ehtivät vaurioitua.

Vierailija
7/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että hampaassa oleva paikka korottaa. Jos ei ole paikattu, hammas korottaa ja molemmissa tapauksissa voisi auttaa jos paikkaa/hammasta madaltaisi. Välttämättä muuta vikaa ei ole. Voi tietenkin olla ettähampaassa on reikä joka ei päällepäin näy, ja tällöin se pitäisi kuvata ja tällöin nähtäisiin mikä tilanne hampaassa on. Jos kerta tunnistatkin selvästi mikä hammas. 

Vierailija
8/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli apu vihlontaan hammastahnasta. Monia mainostetaan mut turkoosi Elmex auttoi pian.

Vierailija
9/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aika hammaslääkärille, joka madaltaa paikkaa. Purentaongelmiin saatetaan ehdottaa purukiskoa. Mutta, turha kärsiä, se on hetkessä madallettu.

Vierailija
10/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, onko tuo juurihoito sitten niin kivulias niinkuin väitetään? Olen todella hammaslääkäripelkoinen ja pelkkä reiän paikkaaminenkin on kidutusta t.AP

Vierailija
11/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, onko tuo juurihoito sitten niin kivulias niinkuin väitetään? Olen todella hammaslääkäripelkoinen ja pelkkä reiän paikkaaminenkin on kidutusta t.AP

On. Pyörryin kipuun

Vierailija
12/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen aivan random-lääkäreillä. Eräs lääkäri löysi useita reikiä paikattujen hampaiden paikkojen alta. Olen siitä pitäen käynyt kyseisellä lääkärillä.

Vierailija
13/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvika

Vierailija
14/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/15 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurihoito ole kauheeta. Epämiellyttäväähän hammasjutut aina on, mutta mä olin ihan positiivisesti yllättynyt, kuinka ok se oli. Sanoin pelkääväni, niin sain kunnon puudutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi