Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei nuku vaunuissa. Miten päästä minnekään?

Vierailija
04.07.2018 |

Vauva ei suostu nukkumaan vaunuissa eikä kantoliinassa eikä repussa. Nukkuu sylissä tai sängyssä. Lisäksi haluaa imeä rintaa melkein koko hereilläoloajan. Vaunulenkillä (tai kantoliinalenkillä) huutaa lähes tauotta, joten joudutaan tietenkin kääntymään takaisin kotiin hyvin pian. Autossa nukkuu mielellään, mutta herää kun mentäisiin autosta kauppaan ja huutaa sitten kaupassa. En voi tehdä mitään muuta kuin olla kotona. Miten pääsisin joskus jonnekin tai voisin tehdä jotain joskus? Apua? Kellään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin vauvan Manducaan ja tissin suuhun. Kelpasi vauvalle, joka huusi autossakin.

Vierailija
2/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Aika korjaa monta ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaista aluksi. Enimmäkseen mies kävi kaupassa... Vauva nukkui kyllä niin kauan kun rattaat liikkuivat. Nyt 4,5kk nukkuu jo pihassa eikä enää huuda kaupassa. Aika auttaa.

Vierailija
4/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Aika korjaa monta ongelmaa.

7 vk. Ap.

Vierailija
5/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollaista aluksi. Enimmäkseen mies kävi kaupassa... Vauva nukkui kyllä niin kauan kun rattaat liikkuivat. Nyt 4,5kk nukkuu jo pihassa eikä enää huuda kaupassa. Aika auttaa.

4 kk on aika pitkä aika käymättä edes kaupassa tai kävelyllä..

Vierailija
6/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yhtään lohduttaa, niin vauva on itkuisimmillaan keskimäärin kuusiviikkoisena. Siitä se useimmiten helpottaa.

Vierailija
7/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei nuku, niin se valvoo.

Mikä ongelma ja miksi vauvan pitäisi nukkua 24h/vrk?

Vierailija
8/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että vauva ei nuku vauvauinnissa.

Vierailija
9/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huutaa rattaissa ja kantovälineessä, niin sitten menisin huutava vauva kantovälineessä paikkoihin koska voisin olla varma siitä että ei ainakaan kärsi vatsavaivoista kun maatessa täysi vatsa möyrii ja mahalaukunsisältö tulee kurkkuun vierailemaan.

Kuulostaa huonolta toi että syö koko ajan. Voi toki olla tiheän imun kausi johon ei kannata puuttua jotta rintasi tietäisivät tuottaa enemmän maitoa, mutta kyllä se myös voi olla sitäkin että vauva oppii roikkumaan koko ajan tissillä. Mulla esikoinen oli tällainen, ja puklasi myös hervottomasti koska sai ihan liikaa maitoa koko ajan.

Toisen lapsen kohdalla olen itse osannut lukea lapsen tarpeita herkemmin, ja lapsi ei sitten ole jokaiseen inahdukseen saanut sitä tissiä joten ollaan niiltä geysir-pukluiltakin säästytty.

Tarkista luonnollisesti oma ruokavalio, ala allergiadieetille jos jaksat mutta ihan ekana yrittäisin vähän tasata tota ruokailua - jos siis vaikuttaa siltä että ei ole tiheän imun kausi.

Vierailija
10/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huutaa rattaissa ja kantovälineessä, niin sitten menisin huutava vauva kantovälineessä paikkoihin koska voisin olla varma siitä että ei ainakaan kärsi vatsavaivoista kun maatessa täysi vatsa möyrii ja mahalaukunsisältö tulee kurkkuun vierailemaan.

Kuulostaa huonolta toi että syö koko ajan. Voi toki olla tiheän imun kausi johon ei kannata puuttua jotta rintasi tietäisivät tuottaa enemmän maitoa, mutta kyllä se myös voi olla sitäkin että vauva oppii roikkumaan koko ajan tissillä. Mulla esikoinen oli tällainen, ja puklasi myös hervottomasti koska sai ihan liikaa maitoa koko ajan.

Toisen lapsen kohdalla olen itse osannut lukea lapsen tarpeita herkemmin, ja lapsi ei sitten ole jokaiseen inahdukseen saanut sitä tissiä joten ollaan niiltä geysir-pukluiltakin säästytty.

Tarkista luonnollisesti oma ruokavalio, ala allergiadieetille jos jaksat mutta ihan ekana yrittäisin vähän tasata tota ruokailua - jos siis vaikuttaa siltä että ei ole tiheän imun kausi.

Tuossa tuli paljon hyviä ohjeita, mutta yksi lisäys. Imettävän äidin ei pitäisi ryhtyä millekään dieeteille ilman asiantuntijan ohjausta.

Vierailija
11/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käytin väärää sanaa: allergiaruokavalio on oikea.

Vierailija
12/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tuli paljon hyviä ohjeita, mutta yksi lisäys. Imettävän äidin ei pitäisi ryhtyä millekään dieeteille ilman asiantuntijan ohjausta.

Minkä asiantuntijan? Ei mulle ainakaan sanottu, että tarvitsen asiantuntijan ohjausta, kun jätin maidon pois imettäessä.

Oletteko ap kokeilleet tuttia, jos vauva haluaa jatkuvasti imeä?

Vierailija
13/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytietämyksen mukaan siedätys on paras keino vauvankin allergioihin, ellei vauva reagoi tosi voimakkaasti. Ja jos taas vauva reagoi voimakkaasti, on lääkärin tutkittava hänet.

Eli omatoimisesti ei pitäisi jättää ainakaan mitään keskeisiä ruoka-aineita pois. Toki voi vähennellä jotain ruisleipää tai sipulia halutessaan.

Vierailija
14/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti suuhun ja menox.

Vierailija
15/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykytietämyksen mukaan siedätys on paras keino vauvankin allergioihin, ellei vauva reagoi tosi voimakkaasti. Ja jos taas vauva reagoi voimakkaasti, on lääkärin tutkittava hänet.

Eli omatoimisesti ei pitäisi jättää ainakaan mitään keskeisiä ruoka-aineita pois. Toki voi vähennellä jotain ruisleipää tai sipulia halutessaan.

No siis itseasiassa kaikkein viimeisimmän tietämyksen mukaan siedätys toimii tapauskohtaisesti.

Jos se vauva huutaa suoraa huutoa 24/7 paitsi sylissä ollessaan ja nukkuessaan, ja jos se johtuu jostain ruoka-aineesta niin ei musta ainakaan olisi siinä tilanteessa siedättäjäksi. Lapsiperhe-elämässä on hyvin paljon sietämistä ilmankin.

Vierailija
16/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis itseasiassa kaikkein viimeisimmän tietämyksen mukaan siedätys toimii tapauskohtaisesti.

Jos se vauva huutaa suoraa huutoa 24/7 paitsi sylissä ollessaan ja nukkuessaan, ja jos se johtuu jostain ruoka-aineesta niin ei musta ainakaan olisi siinä tilanteessa siedättäjäksi. Lapsiperhe-elämässä on hyvin paljon sietämistä ilmankin.

Jos vauva huutaa suoraa huutoa 24/7, kannattaa ehkä etsiä ratkaisuja yhdessä lääkärin kanssa eikä omatoimisilla dieeteillä. Siitähän tässä oli kysymys.

Vierailija
17/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohjeistus on täysin päinvastainen neuvolan ohjeistuksen kanssa. Siinä lapsentahtisuus on tärkein ja jos vauvalla on tarve päästä rinnalle, niin se tarve on joko ruokanälkä tai läheisyyden nälkä. En todellakaan lähtisi rajoittamaan 7-viikkoisen pääsyä rinnalle.

Vierailija
18/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva huutaa suoraa huutoa 24/7, kannattaa ehkä etsiä ratkaisuja yhdessä lääkärin kanssa eikä omatoimisilla dieeteillä. Siitähän tässä oli kysymys.

Sulle on nyt tosi tärkeätä olla oikeassa ja että olen samaa mieltä kanssasi, oi alfaäiti.

Sovitaanko niin että mua ei häiritse jos kuvittelet asioiden olevan noin omassa päässäsi?

Vierailija
19/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohjeistus on täysin päinvastainen neuvolan ohjeistuksen kanssa. Siinä lapsentahtisuus on tärkein ja jos vauvalla on tarve päästä rinnalle, niin se tarve on joko ruokanälkä tai läheisyyden nälkä. En todellakaan lähtisi rajoittamaan 7-viikkoisen pääsyä rinnalle.

Neuvolan ohjeet ovat neuvolan ohjeet, ja käytäntö on käytäntö.

Lapsentahtisuus ei ole sitä että isketään tissi suuhun kaikissa tilanteissa, vaan omien kykyjen rajoissa vastataan sen lapsen tarpeisiin. Tarpeita on muitakin kuin pelkkä tissi.

Vierailija
20/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei suostu nukkumaan vaunuissa eikä kantoliinassa eikä repussa. Nukkuu sylissä tai sängyssä. Lisäksi haluaa imeä rintaa melkein koko hereilläoloajan. Vaunulenkillä (tai kantoliinalenkillä) huutaa lähes tauotta, joten joudutaan tietenkin kääntymään takaisin kotiin hyvin pian. Autossa nukkuu mielellään, mutta herää kun mentäisiin autosta kauppaan ja huutaa sitten kaupassa. En voi tehdä mitään muuta kuin olla kotona. Miten pääsisin joskus jonnekin tai voisin tehdä jotain joskus? Apua? Kellään kokemuksia vastaavasta?

1. Vauvan ei tarvitse nukkua koko ajan, ei ole mitään vikaa siinä, ettei hän nuku vaunuissa

2. Halu imeä rintaa: kyse voi olla myös voimakkaasta imutarpeesta. Onko tuttia kokeiltu?

3. Lähtisin miettimään, miksi vauva ei viihdy kantoliinassa, vaikka viihtyy sylissä. Onko asento huono? Saisiko ihokontaktia lisättyä? Häiritseekö ulkoinen ympäristö?

4. Vauvan huuto ei sinänsä ole este esim. kauppaan lähdölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi