Olin tänään verikokeessa 3h sitten ja edelleen huono/heikko olo. Miten saan tunnissa kohennettua oloni työkuntoiseksi?
Eli reilun tunnin päästä tarttisi mennä töihin, olo on vaan voimaton ja heikko (ei okseta mutta päätä särkee). Miten saisin itseni työkuntoon? Olen syönyt ja juonut litran mehua.
Kommentit (6)
Keitä vahvaa kahvia ja ota särkylääke ja lepää.
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kyllä pelkkää kuvitelmaa. Ei verikokeesta tule tuollaisia oloja. Kasaa pääsi ja lähde töihin.
Pyörryin verikokeessa, olin siellä tunnin makoilemassa ennen kun mut päästettiin kotiin. Olo on hassu ja voimaton mutta töihin pitää mennä, niin onko jotain ruokaa/lääkettä miten oloa saa kohennettua?
Ap
Pystytkö pitää sairaslomaa tämän päivän? Voisi olla hyvä lepäillä tämä päivä. Onko työsi raskasta vai kevyttä? Jos olet jo syönyt ja juonut, ei välttämättä mikään ruoka auta.
Aikuisen ihmisen verimäärä on noin reilu 5 litraa. Ilman vaaraa voi menettää siitä viidesosan, eli reilun litran. Itse menetin puoli litraa viimeisessä synnytyksessä, enkä voinut huonosti.
Elimistä korjaa verenhukan muutamassa viikossa.
Verikokeessa ei koskaan oteta niin suurta verimäärää, että se vointiin vaikuttaa (yli yhtä litraa). Oireet varmasti psyykksiä, tai olet muuten sairastumassa.
Verenluovutuksessa otetaan noi 450 ml.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö pitää sairaslomaa tämän päivän? Voisi olla hyvä lepäillä tämä päivä. Onko työsi raskasta vai kevyttä? Jos olet jo syönyt ja juonut, ei välttämättä mikään ruoka auta.
En mitä saikkua halua, haluan vaan vähän paremman olon jotta selviydyn 8h työvuorosta. Työ on melko raskasta fyysisesti ja asiakaspalvelutyötä niin tarttee hymyillä kun naatalin aurinko vaikka olisi oikeat fiilikset vaikka mitä.
Ap
No tuo on kyllä pelkkää kuvitelmaa. Ei verikokeesta tule tuollaisia oloja. Kasaa pääsi ja lähde töihin.