Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on moottoripyörän lohko?

Vierailija
03.07.2018 |

Teinin pyörästä tuo rikki, en tajua mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohko on moottorin osa, jossa mäntä sijaitsee.

Vierailija
2/9 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohko on moottorin osa, jossa mäntä sijaitsee.

Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...

Vierailija
4/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...

Siinä on paras vastaus aiheen aloittajalle. Juuri tuo selittää hyvin sanojen "sylinteri" ja "lohko" väliset erot

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...

Muistaakseni englanniksi vastaava sana on "Cranckcase".

Vierailija
5/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...

Lohkon voi vielä yrittää korjata, mahtaako se teini edes tajuta mitä tekee ja puhuu

Vierailija
6/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...

Siinä on paras vastaus aiheen aloittajalle. Juuri tuo selittää hyvin sanojen "sylinteri" ja "lohko" väliset erot

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...

Muistaakseni englanniksi vastaava sana on "Cranckcase".

Kiitos, tällä sanalla löytyy oikeannäköistä osaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...

Lohkon voi vielä yrittää korjata, mahtaako se teini edes tajuta mitä tekee ja puhuu

Tämä moottoripyörä on ihan korjaamolla, mutta korjaaja kertoi, että lohkon hitsaaminen on turvallisuusriski. Uusia osia on tähän vanhaan malliin vaikea saada, pitää kääntää kaikki kivet nyt että saadaan kulkupeli kuntoon.

Vierailija
8/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhuttu turvallisuusriskistä korjaamiseen liittyen, on kysymyksessä todennäköisesti jokin moottorin kiinnityspisteen lohkeaminen?

Tässä tapauksessa siihen ei kannata etsiä uutena sitä rikkinäistä osaa, vaan etsiä purkamoilta kokonainen moottori, tai ainakin moottorin alakerta.

Tuollaiset kunnossa olevat maksavat tyypillisesti 100-300€ olettaen kyseessä olevan 125cc moottoripyörän? Uusi "lohkonpuolikas" maksaa todennäköisesti enemmän.

Moottorilohkon puolikkaan vaihtaminen edellyttää sen purkamista täysin osiin ja kokoamisvaiheessa ei ole järkeä laittaa vanhoja tiivisteitä ja toisaalta sinne on järkevää vaihtaa myös vähänkin kuluneempia laakereita.

Työmäärä on kohtalaisen suuri ja jos ei pysty itse tekemään, väitän kustannusten nousevan +-1000€ väkisin, kun taas moottorin tai sen puolikkaan vaihto on noin tunnin työ.

Mikä se malli on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on puhuttu turvallisuusriskistä korjaamiseen liittyen, on kysymyksessä todennäköisesti jokin moottorin kiinnityspisteen lohkeaminen?

Tässä tapauksessa siihen ei kannata etsiä uutena sitä rikkinäistä osaa, vaan etsiä purkamoilta kokonainen moottori, tai ainakin moottorin alakerta.

Tuollaiset kunnossa olevat maksavat tyypillisesti 100-300€ olettaen kyseessä olevan 125cc moottoripyörän? Uusi "lohkonpuolikas" maksaa todennäköisesti enemmän.

Moottorilohkon puolikkaan vaihtaminen edellyttää sen purkamista täysin osiin ja kokoamisvaiheessa ei ole järkeä laittaa vanhoja tiivisteitä ja toisaalta sinne on järkevää vaihtaa myös vähänkin kuluneempia laakereita.

Työmäärä on kohtalaisen suuri ja jos ei pysty itse tekemään, väitän kustannusten nousevan +-1000€ väkisin, kun taas moottorin tai sen puolikkaan vaihto on noin tunnin työ.

Mikä se malli on?

Husqvarna wr 125 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä