Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt 12 vuotta terveyskeskuksen laihdutusryhmässä, enkä laihdu

Vierailija
03.07.2018 |

Paino on heilunut koko ajan 110 ja 120 kilon välillä. Joskus on muutama kilo lähtenyt, mutta aina tullut takaisin. Tuosta ryhmästä ei ole ollut mitään hyötyä, mutta tuosta porukasta on tullut tosi läheinen itselleni, enkä haluaisi lopettaa tuolla käymistä kun on mukava tavata tuttuja siellä. Onko muilla millaisia kokemuksia tuollaisista laihdutusryhmistä ja onko jollain toiminut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä varmaan kovin kovasti oo yrittänytkään, jos mitään ei 12 vuoteen ole tapahtunut?

Vierailija
2/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on tehokasta verovarojen käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos tai ulos.

Vierailija
4/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ryhmän tarkoitushan on se että et syö kaikkea paskaa yksin kotonasi eikä se että olet kunnnolla vain ryhmän kokoontumisen ajan. Joo, minä laihduin ryhmän avulla ja olen pitänyt painon hallinnassa myöhemminkin.

Vierailija
5/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi mitään laihduta! Palvelusetelit yksityiselle pt:lle niin alkais tuloksia tulemaan.

Vierailija
6/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muiden ryhmäläisten on käynyt?

Vierailija
7/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä edes tarjotaan jotain suupalaa, kahvia ja keksiä?

Vierailija
8/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko terveyskeskuksissa sellaisiakin? Miksei mulle ole kerrottu? Mitä siellä tehdään?

Vierailija
9/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukkakerho; kerran viikossa tunnin verran syödään salaattia ja pävitellään, miten on raskas rakenne ja huonot geenit. Ei tartte kuin katsoa pullapitkoa, niin se on vatsamakkaroissa (=konkreettisesti).

Harrastushan se on tuokin =)

Vierailija
10/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko terveyskeskuksissa sellaisiakin? Miksei mulle ole kerrottu? Mitä siellä tehdään?

Siellä käydään vuosikaudet tuhlaamassa verovaroja. Ja läski on ikuista.

Vierailija
11/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä käydään vuosikaudet tuhlaamassa verovaroja. Ja läski on ikuista.

Ei se nyt sentään ikuista ole. Olen monta kertaa laihduttanut 15kg, mutta aina kun hetkeksi herpaantuu, se jysähtää takaisin. Kun ei ihminen vaan jaksa aina olla nälässä vuosikausia.

Vierailija
12/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran pyrin tuollaiseen mutta en päässyt. Ne olivat ottaneet vanhempia ihmisiä siihen. Sen jälkeen niitä ryhmiä ei ole ollutkaan eli tuskin oli hääppöiset tulokset.

Vierailija
13/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ehkä lihonut lisää, jos et olisi käynyt?  Sinuna olisin huolissani terveydestäni ja sisäistäisin motivaation laihtumiselle.

Pääsin lihomaan joiksikin vuosiksi BMI 27:aan. Palaan parhaillaan alle BMI 25:een eli normaalipainoon. Tämä vaatii normaalin näläntunteen sietämistä ja jopa siitä pitämisestä, eikä tämä sisällä mitään ajankuluksi- tai tunnesyömistä. Tämä on paluuta normaalin suotautumiseen ruokaan.

Ensiksi ruoan monipuolisuus, sopiva määrä ja laatu ja vasta viimeisensä pienen osuuden päivittäsistä kaloreista siirtämistä ravitsemuksellisesti turhempaan syömiseen. Makuaisti sopeutuu kyllä ja esim. kasvisten ja syömisestä nauttii, kun tulee ensiksi nälkä. 

Liian moni suomalainen on ylipainoinen. Ylipaino lisää lähes kaikkien sairauksien esiintyvyyttä, heikentää jaksamista ja vanhentaa ennen aikojaan. Herätys! Hankkikaa energiaa itsellenne laihtumalla ja samalla tutustukaa aidompaan tuntevaan itseenne, joka ei tahdo kohdella kaltoin itseään, syömällä enää sopimattomasti!

Vierailija
14/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että ryhmässä käynti laihduttaa? Kyllä sitä pitää muutakin tehdä ja olla mättämättä sapuskaa. 

Vierailija
15/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt sentään ikuista ole. Olen monta kertaa laihduttanut 15kg, mutta aina kun hetkeksi herpaantuu, se jysähtää takaisin. Kun ei ihminen vaan jaksa aina olla nälässä vuosikausia.

Yrität laihtua väärin, jos olet nälässä. Minulta on tooooosi hitaasti, tässä vuoden aikana, tippunut 22kg ilman nälkää ja ilman terveyskeskuksen ryhmää, jopa ilman liikuntaa. Pitää vaan löytää itselleen sellainen ruokavalio jota pystyy noudattamaan. Minulle se on vähähiilihydraattinen. Pystyn satunnaisesti herkuttelemaankin, se ei lähde enää lapasesta, kun on etukäteen mietitty juttu ja jää siihen. 

Jos siellä terveyskeskuksessa neuvotaan syömään vähärasvaisesti ja se ei sinulla toimi, niin kokeile jotain muuta.

Vierailija
16/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ryhmä sinänsä laihduta. 

Pitää ihan itse laihduttaa. Saa sieltä vertaistukea mahdollisesti. 

Vierailija
17/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut terv.keskuksen ryhmässä mutta aikoinaan olen ollut painonvartijoissa ja myöhemmin kuntokeskuksen laihdutusryhmässä. Molemmissa onnistuin pääsemään tavoitteeseen eli normaalipainon. Valitettavasti molemmilla kerroilla kun ryhmät on loppunut paino on tullut pikkuhiljaa takaisin. Mutta koen että ryhmän tuki on ollut tärkeä.

Vierailija
18/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on tällaisessa groupissa, paino alkujaan n. 160kg ja ollut ryhmässä n. puoli vuotta. En ole huomannut että olisi laihtunut yhtään, ehkä se ei sitten tuollaisessa painossa niin näy. Luulisi kyllä että nopeasti lähtisi kun joka päivä salaattia ja kanaa/kalaa, marjoja ja rahkaa vetää lounaaksi. Mulla on kymppi extraa ja vetelen mitä vaan. Saisin sen pois helposti kun lopettaisin turhan mättämisen. Eli grilliruuan ja alkoholin.

Vierailija
19/19 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuoden jälkeen kysyt täältä onko jollekin toiselle käynyt näin. Pitäiskö vielä joku toinenkin löytää. No hohhoijaa haet kai sit vertaistukea tyhmyydellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan