Jos puolisosi pettäisi yli 20 kertaa, voisitko antaa anteeksi?
Taustaa: yhdessä 26v. Yhteisiä lapsia. Hyviä aikoja ja vaikeita aikoja. Sairauksia mm. syöpä ja mielenterveysongelmia. Epäilyjä kaksisuuntaisesta. Syövän parannuttua puoliso tunsi että elämä ei voi olla vain töitä ja kotona oloa. Halusi katsoa onko ruoho vihreämpää aidan takana. Vuoden aikana petti 21 kertaa. Alkoi mielenterveysongelmat kun tajusi mitä oli tehnyt. On pyytänyt anteeksi, katuu oikeasti, sanoo ettei ikinä enää tee mitään selän takana. Tiedän ettei petä enää. Mielestäni pään hajoaminen jo riittävä rangaistus. Vai onko? Pitäisikö rangaista enemmän? Jättää? Viedä häneltä perhe? Rakastaa lapsia yli kaiken. Puoliso sanoo ettei tiedä miksi teki niinkuin teki. Lääkäri sanonut että kaksisuuntaisessa hlö voi käyttäytyä holtittomasti mm. seksin suhteen.
Kommentit (14)
No jaa. Yhden voisin antaa anteeksi (ehkä, riippuu pettämisen laadusta). Toisesta kerrasta tulisi kengänkuva persiiseen, oli mikä mukahäiriö tahansa. Voi sitä olla isä omastakin osoitteesta, kunhan ei tuhoa minun elämääni tuollaisella.
Rakastatko miestäsi edelleen? Olette selvinneet todella vaikeistakin paikoista ja varmasti kokemukset ovat olleet kriisin paikka. Oletko itse saanut mitään ammattilaisen apua? Voisitteko harkita pariterapiaa? Teillä on noin monta yhteistä vuotta takana, joten apua kannattaisi harkita.
Minunkin mies petti. Jäi kiinni. Minä en suuttunut, mutta "kostin". Siis otin itsellenikin rakastajan, kun ajattelin että jos mies voi pitää toista naista niin sittenhän vastaava on minullekin ok.
Miehelle ei käynytkään tämä järjestely, mulle se olisi sopinut vallan hyvin. Ollaan naimisissa ja joskus on kummallakin vain vähän "omaakin kivaa".
Tilanne päätyi siihen että mies masentui - ei siitä että minä petin häntä vaan siitä miten hän oli kohdellut minua jo vuosia. Siis omasta pettämisestään.
Siis jos oikeasti on kaksisuuntainen niin tuollainen käytös saattaa kuulua siihen. Maniavaiheessa käytös on holtitonta. Eikä sitä omaa käytöstään edes tajua, sitä luulee olevansa voittamaton, itseluottamus pilvissä ja vaikka puoliso jättäisikin niin mitä sitten. Ei silloin mitkään ikävät asiat tule mieleen.
Tuon diagnoosin saa aika helposti, eli kannattaa olla tarkkana että kyse on myös oikeasti siitä eikä mistään keksitystä jolla oikeuttaa kaikki hölmöilyt.
Rankkoja juttuja tietysti puoliso joutunut käymään läpi, niinkun sinäkin. Vaikea tuohon on yksiselitteistä vastausta antaa.
Vaikkei se asiaan vaikuta, niin on pakko kysyä onko puolisosi mies vai nainen?
En pystynyt antamaan anteeksi edes sitä ensimmäistä kertaa, vaihtamalla parani.
Haluatko itse pitää kulisseja yllä mt-potilaan kanssa... edes lasten vuoksi? Seuraava mania kun tulee, mies pettää taas.
En jatkaisi suhdetta, tulee käyttämään tuota diagnoosia tekosyynä tuleville teoilleen, mitä ne sitten tulevatkaan olemaan.
Sinun tulee tukea miestäsi. Hänhän on uhri. Hanki oma rakastaja ja nauti upeasta vieraasta seksistä. Mies ei voi mania vaiheelle mitään ja voi tuoda panojaan jopa kotiin sinun ja lasten nähtäville kuka tietää?
Yritin ja aikani katselin sitä menoa, mutta loppujen lopuksi en enää kyennyt. Erohan siitä tuli lopulta. Muuten ihan hyvä mies, mutta auttamaton setämies ja häntäheikki - oikein ällöttää ajatuskin. Nytkin sillä on muutama muija kierroksessa ja netistä jahtaa lisää, osa tyttäremme ikäisiä.
Vai 21 kertaa :D jos pettämisiä on tuon verran niin niitä ei todellakaan lasketa enää :D :D :D toi on korkeintaan yhden kanssa :D ja sekin on alakanttiin.
Joo. Täältä palstalta ei ehkä kannata kysyä neuvoja moiseen tilanteeseen. Teillä on vaikeuksia tarpeeksi ilman 'hyviä' kommentteja ja ala- ja yläpeukkujakin.