Jos kumppani ei halua lasta, ja
seksi jatkossa ehkäisyn kanssa tuntuu lasta haluavalle epämieluisalle, niin onko tämä suhde silloin menetetty jo. Onko parempi erota? On nimittäin olo, että se joka lasta ei halua ei tarvitse saada seksiäkään. Lisäksi hän ei huolehdi ehkäisystäkään vaan sekin jää lasta haluavan tehtäväksi.
Kommentit (35)
Ykkönen jatkaa: Jos olet mies, niin sitten varsinkin kannattaa lopettaa suhde. Nainen nimittäin tekisi abortin, vaikka raskaaksi tulisikin, eli lapsimahdollisuudet ovat olemattomat.
Peli on menetetty. Miksi ihmeessä yrittääkään jatkaa, ei kannata.
Joo, ja olen nainen. Tämä asia nyt vain tuli niin pahasti meidän väliin. Ja mietin, että miksi seksiä pitää velvollisuudesta harrastaa. Mulle se symbolisoi halua saada lapsi kuitenkin. Ap
Miksiköhän minä tälläistä itsestään selvyyttä alan edes länkyttämään :D Jos haaveet, unelmat ja toiveet ei kohtaan eihän yhdessä olossa ole mitään järkeä.
"Riski" on niin paljon pienempi miehelle, jos nainen tulee raskaaksi että ei maksa vaivaa huolehtia ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja olen nainen. Tämä asia nyt vain tuli niin pahasti meidän väliin. Ja mietin, että miksi seksiä pitää velvollisuudesta harrastaa. Mulle se symbolisoi halua saada lapsi kuitenkin. Ap
Muista tämä kertoa myös tuleville kumppaneille, että seksi loppuu kun velvollisuus lapsesta on täytetty.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa. Teillä ei tulevaisuuden suunnitelmat kohtaa. Tai sitten sinä panttaat ja mies hakee seksin muualta. Tämäkin voi toimia.
Meillä ei kumpikaan halua lapsia. Ei nyt, eikä koskaan. Ehkäisystä pitää molemmat kiinni. Rakastellaan useasti jopa päivittäin. Meille seksi ei symboloi mitenkään halua saada lapsia.
Riippuu varmaan siitä oletteko 20 vai 35. Jälkimmäisessä suhde poikki ja etsimään kumppania, joka haluaa lapsia. Ekassa ehtii odottaa kunnes oikea aika tulee jos tulee
Mitä järkeä olla edes yhdessä, jos on erilaiset tulevaisuudensuunnitelmat? Ellei siis ole yhdessä sovittu hetken huuma -tyyppinen suhde, jonka ei ole tarkoituskaan kestää kauaa.
Tässä kohtaa on ilmeisesti rakkaus vain vaihtanut osoitetta.
No, kyllä seksi noin biologisesta kannalta merkitsee lisääntymistä ja varmasti jos lasta haluaa, niin turhauttavaa sitä harrastaa vain puolison mieliksi.
LAPSIASIA PITÄÄ SOPIA YHDESSÄ JA JOS HALUAA LAPSEN, NIIN NAISEN ON AJOISSA HANKITTAVA SELLAINEN MIES, JOKA MYÖS HALUAA LAPSEN ISÄKSI - ei saa pettää, eikä huijata toista vastentahtoisesti vanhemmuuteen, mutta omia tarpeitaan ja toiveitaan pitää seurata myös, sillä niin perustavanlaatuinen asia vanhemmuus kuitenkin on.
Keskustelua, keskustelua ja keskustelua!
Mies joka ei halua lasta mutta ei suostu käyttämään ehkäisyä on idiootti, joka ei kuulosta parisuhdemateriaalilta.
Siitä vaan valehtelemaan pillereiden syömisestä. Laki on sun puolella, eikun vatsa pystyyn vaan. Kyllä kato se rakkaus vavvaa kohtaan herää, kun on nyytti sylissä... tai sitten ei.
Miksi ihmeessä kysyt tuollaiseen ratkaisua? Kaipaatko jotain moraalista selkään taputusta, että anna tyttö mennä ny vaan.
Olen ollut niin monasti kiitollinen, että olen nainen. Istun sen päätöksen päällä, että teenkö kakaroita vai en. Oikeus siitä päättää itse kyllä voittaa mennentullen kaikki muut tasa-arvolliset ongelmat. Kysymys siitä, että tekeekö lapsia vai ei on kuitenkin niin perustavanlaatuinen kysymys ihmisen elämässä. Halveksun kaikkia niitä naisia, jotka kävelevät miestensä ylitse näissä asioissa.
No, lähinnä mietin, että mistä kertoo olo, ettei halua enää läheisyyttä. Voiko tämä asia olla niin konkreettinen, että se yhdistyy jo tähän romanttiseen yhdessä oloon. Vai onko minussa jotain muuta vikaa mahdollisesti?
Ajattele ihan omalta kohdalta. Jos mies haluis ja sä et. Varmasti lähtisit hakee uutta parisuhdetta
Ymmärsinkö oikein, että toinen teistä haluaa lapsia ja toinen ei? Sori, mutta lapset on yksiä niistä asioista elämässä, joista ei voi tehdä kompromisseja, johtaa vain katkeruuteen edes yrittää. Tämän vuoksi itse keskustelen aina esim tämän asian jo suhteen alkumetreillä, että voin olla varma, etten ala rakentaa epävakaata tulevaisuutta, kun mies kolmevitosena ilmoittaakin, että on aina halunnut lapsia. Lapsista puhuminen suhteen alussa saattaa tuntua ylivarautumiselta, mutta on fiksua, jos suunnittelee kumppaninsa pitävänsä.
Onhan niitäkin joilla on jo lapsia ja haluaisivat lisää, mutta kumppani ei halua. Ok todella vaikeaa jos näistä ei päästä yksimielisyyteen.
Kuulostaa tuhoon tuomitulta suhteelta. Voithan toki selkeästi kertoa, että lopetat ehkäisystä huolehtimisen. Tosin silloin jäät melko varmasti yksinhuoltajaksi, jos raskaus alkaa.