Thaimaassa luolaan kadonnnut 13 hengen nuorten jalkapallojoukkue on löytynyt! Ja ilmeisesti hengissä!
Kommentit (132)
Ihana uutinen<3 Toivottavasti tieto pitää paikkaansa, että kaikki ovat kunnossa ja heidät saadaan luolasta pois mahdollisimman pian!
Voi miten kiva! Mua mietitytti ja suretti nämä lapset koko ajan.
Toivottavasti ovat kaikki kunnossa.
Aika surkeat turvallisuusmääräykset noissa turistikohteissa, täytyy kyllä sanoa. Eipä pahemmin hetkauttanut tulvat paikallisia kohteen ylläpitäjiä. Suomessa olisi suljettu varmuuden vuoksi tuollaisessa säässä moiset luolat.
Tuon tiesi jo alusta asti. Luola oli heille tuttu ja menivät sadetta pakoon. Sanoin heti alussa että mittavat pelastustoimet on turhia ja olin oikeassa.
Täällä ei ole mitään nähtävää!
Vierailija kirjoitti:
Tuon tiesi jo alusta asti. Luola oli heille tuttu ja menivät sadetta pakoon. Sanoin heti alussa että mittavat pelastustoimet on turhia ja olin oikeassa.
Täällä ei ole mitään nähtävää!
No ei ny ulman ruokaa viikkoa siellä sadetta ole paossa.
Höpö höpö mitään sadetta pakoon ole menty kilometritolkulla. Jännä juttu miten jotkut eivät kestä positiivisia uutisia. Pitää etsimällä etsiä jotain ikävää tai nälviä muille, jotka iloitsevat uutisista. Itse omen onnellinen että 12 lasta on yhä elossa
Vierailija kirjoitti:
Voi miten kiva! Mua mietitytti ja suretti nämä lapset koko ajan.
Toivottavasti ovat kaikki kunnossa.Aika surkeat turvallisuusmääräykset noissa turistikohteissa, täytyy kyllä sanoa. Eipä pahemmin hetkauttanut tulvat paikallisia kohteen ylläpitäjiä. Suomessa olisi suljettu varmuuden vuoksi tuollaisessa säässä moiset luolat.
Miten olisit sulkenut noi luolat?
Miten ihmeessä ovat selvinneet näin pitkään.. Helpottava uutinen kyllä. Tämä on vaivannut mieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö mitään sadetta pakoon ole menty kilometritolkulla. Jännä juttu miten jotkut eivät kestä positiivisia uutisia. Pitää etsimällä etsiä jotain ikävää tai nälviä muille, jotka iloitsevat uutisista. Itse omen onnellinen että 12 lasta on yhä elossa
Et kuitenkaan iloinnut sen 25 vuotiaan valmentajan puolesta:(
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kuvittelit heidän olevan jumissa tuolla? Eivät kaiketi sateen takia alunperin menneet luolaan mutta rankkasateiden yllätettyä vedenpinta alkoi nousta ja joutuivat perääntymään ja jäivät ilmeisesti veden saartamiksi.
Mahtavaa. Tirskahti ihan pari onnen kyyneltä kun olen tälläinen herkkismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kuvittelit heidän olevan jumissa tuolla? Eivät kaiketi sateen takia alunperin menneet luolaan mutta rankkasateiden yllätettyä vedenpinta alkoi nousta ja joutuivat perääntymään ja jäivät ilmeisesti veden saartamiksi.
Eihän palstan oman onnensepille mitään tuollaista luonnonolosuhteista johtuvaa yllättävää tilannetta, väärinarviointia tai onnettomuutta voi ikinä sattua. Mitäs läksit ja oma valintasi, niinhän he kaikkkeen sanovat.
Ja sitten ihmetellään miksi ihmeessä Suomi on muka Euroopan epäempaattisimpia kansoja.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa, tuo kauko-idän Onnela. Pinta-ala n.30% suurempi kuin Suomessa- väkiluku yli 67 miljoonaa ..kyllähän populaa piisaa vaikka tsunamit pyyhkis kerran kuukaudessa ja nuoria katoais luoliin löytymättäkin. Kyllä niitä lisää sikiää liian kanssa. Ugh.
Niinhän sinä luulet kun et tiedä.
Birth rate: 11 births/1,000 population (2017 est.)
Mistä näitä mukatunteettomia trolleja oikein tulee? Ymmärrän, ettei niistä koskaan päästä eroon, mutta luulisi, että heilläkin olisi jokin järki päässä milloin on asiallista trollata ja milloin ei!
katon suoraa lähetystä. teinipoikia ei ala näkyä....
Voi pikku raukkoja, tuolla pimeydessä 10 päivää. Eivätkä pääse pois kuin sukeltamaan oppimalla :-0 Käsittämätöntä, että pitäisi vielä nelisen kk kestää tuolla.
Eikö sieltä nyt mitenkään pääse helpommin pois?
Taisi olla australialaiset sukellusjoukot, jotka löysivät heidät.
Harvoin suuren maailman uutiset koskettavat, mutta tämä on eri juttu. Tuo tilanne on painajaismainen. Ensin 10 päivää pimeydessä peläten kuolemaa, joka voi tulla joko veden noustessa tai sitten hitaasti nälkään kuolemalla. Myös loukkaantuminen noissa olosuhteissa olisi yksi pelko lisää. Entäs käärmeet tai muut, liikkuuko niitä tuolla. Sateiden aikana ei ehkä sentään rottia tai muita. Hyi kun puistattaa ajatellakin.
Ihmisen mielenterveys on tuossa niin koetuksella, että kuinka sellaisesta toipuu. Pelastajat ovat löytäneet heidät ja helpotus on suuri, mutta varmasti epätoivon tunteitakin on kun pelastustiimi ei vaan hae ja vie pois. Miltä tuntuu kuulla että vie ehkä kuukausia päästä pois? Erityisesti olen miettinyt tuota valmentajaa. Hän on ainoa aikuinen ja joutuu kaiketi rauhoittelemaan koko joukkoa. Kuka tukee häntä? Mahdollisesti luolaan meno on alunperin hänen ideansa, luulen. Mikä syyllisyys.
Toivon niin että tämä oikeasti päättyy hyvin. Jotenkin vaan on niin paljon vielä epävarmuutta ja vaikeita tehtäviä.
Hyi. Mulle hetkellinenkin pilkkopimeys on kauhistus. En pysty nukkumaan jos on täysin pimeää. Jos olen esim saunassa ja samaan aikaan kylpyhuoneessa kävijä sammuttaa vahingossa valot niin iskee hirveä paniikki. Toinen kauhistus on sukeltaminen. En ole sitä moniin vuosiin tehnyt. Ja uidessa pitää olla tieto että jalat yltää pohjaan tai uimahallissa pitää olla se altaan reunatanko käden ulottuvilla. Ja minä sentään olen yli 40-vuotias. Ahdistaa ajatus noista nuorukaisista. Onneksi heitä on kuitenkin monta eikä kukaan ole yksin.
Vau!! Hyvä uutinen!