Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TÄRKEÄ: autoton päivä 2018

Autotonpäivä
02.07.2018 |

Mitä mieltä olette autottomasta päivästä ja tämän jatkamisesta? Uskon, että projekti tulee olemaan vaikeampi 2018 vuonna mutta mahdollinen 2019. Itse suosin aina autottomuutta ja suojelen muutenkin luontoa. Projekti www.autotonpaiva.net/

Kaikki, joita kiinnostaa kaunis vehreä luontomme tulkaa mukaan suojelemaan edes päiväksitätä!

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako pomoni minulle palkkaa, vaikka en pääse töihin ilman autoa? Vai sinä?

Vierailija
2/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tähän pitäisi mennä positiivisuuden kautta. Eli tämän yhden päivän ajan hsl voisi esimerkiksi tehdä julkisesta liikenteestä maksutonta. Katsoisi kuinka se vaikuttaisi mutkustajamääriin, liikenneruuhkiin ja ilmansaasteiden määriin. Vaikka aitoon testaukseen tarvittaisi pari kuukautta niin yksikin päivä olisi hyvä alku.

Myös kaupunkipyörissä voisi olla yksi maksuton päivä kokeilijoille. Eihän se kausi tai päivä nytkään paljon kustanna, mutta yhden päivän aikana maksuton rekisteröinti ja kokeilu voisi rohkaista uusia kokeilijoita.

Jotenkin pitäisi saada autoilijatkin ymmärtämään että toimiva julkinen liikenne on heidänkin etu. Jos Helsingissä kaikki julkista käyttävät siirtyisivät omien autojen käyttäjiksi niin liikenne olisi aivan tukossa.

Oulu muuten on Suomen aktiivisin ympärivuotinen työmatkapyöräilijöiden kaupunki, eli ei se pyöräily ole aina säästä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi pomon tukevan hanketta myös ellei testa pomo tai nokia.... hyvän tahdon asialla, ei tämä pallo meitä kauaa kelluta. Tälläisestä voisi poikia sitten vielä muutakin. jotain parempaaa, tulevaisuus on meidän käsissä

Vierailija
4/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee vuodessa niin monta autotonta päivää muutenkin, että jos nyt sattuu niin että autoa tarvitsen jonain teemapäivänä niin silloin sitä käytän. Nytkin se on lomalla ollessani seissyt kohta viikon paikallaan.

Vierailija
5/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi pomon tukevan hanketta myös ellei testa pomo tai nokia.... hyvän tahdon asialla, ei tämä pallo meitä kauaa kelluta. Tälläisestä voisi poikia sitten vielä muutakin. jotain parempaaa, tulevaisuus on meidän käsissä

Suhteellisuudentaju olisi suotavaa. Vaikka jokaikinen suomalainen heittäisi henkensä tänään, eikä yksikään enää ikinä suhailisi autollaan minnekkään, niin sillä ei olisi hyttysenpierun vertaa vaikutusta maapallon päästöihin. Rasittaa ihmisten typeryys.

Vierailija
6/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kilometri merkitsee. Yksikin ajoneuvo pois, niin päästöissä on heti pieni positiivinen näkymä. Se on hiukkasen pieni, mutta se olemassa. Tämä on tiede palstalta.

Vierailija
7/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellisuudentaju olisi suotavaa. Vaikka jokaikinen suomalainen heittäisi henkensä tänään, eikä yksikään enää ikinä suhailisi autollaan minnekkään, niin sillä ei olisi hyttysenpierun vertaa vaikutusta maapallon päästöihin. Rasittaa ihmisten typeryys.

..mutta sillä olisi vaikutusta Suomen päästöihin..

PS. Mua aina ihmetyttää tämä autoilijoiden vihaisuus ja aggressiivisuus muita ihmisiä kohtaan.  No ehkä autoilijoiksi päätyy ne ihmiset jotka ei kestä muita ihmisiä eikä sosiaaliset taidot ole kovin kehittyneet.

Vierailija
8/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat ovat keskimäärin vihaisia. Aggressiot kasvaa liikenteessä. EN tiedä yhtään autolilijaa joka ei  ole aggressiivinen, mutta kaikki luonnonhelmatyypit ovat todella mukavia eikä heistä paista aggressio läpi. En tarkoita aggressiolla  nyt mitään suoraa vihaisuutta tai tappeluvimmaa mutta ei paljoa puutu siitä. Autoilulla on negatiivinen vaikutus ihmiseen itseensä ja luontoon. JA autot on kalliita.

Vierailija
9/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun saksassa. Täälläkin tuo olisi hyvä hanke. On muuten kalenterinne vielä kovin tyhjä: http://www.autotonpaiva.net/tapahtumakalenteri/ mutta olen mukana säästämässä maapalloa ja voin olla käyttämättä autoa 22.9. saksasta asti

Vierailija
10/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme uuden auton ihan mulle omaksi! VW Touran. Olen niin innoissani! Miehellä on Audi ja mun vanha on Volvon farkku.

Sori ohis mut kun autoista oli kerta puhe.

Vierailija
11/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS. Mua aina ihmetyttää tämä autoilijoiden vihaisuus ja aggressiivisuus muita ihmisiä kohtaan.  No ehkä autoilijoiksi päätyy ne ihmiset jotka ei kestä muita ihmisiä eikä sosiaaliset taidot ole kovin kehittyneet.

Noin. Taas päästiin keskustelemaan kommentoijan oletetuista ominaisuuksista kommentin sisällön sijaan. Argumentit loppu?

Vierailija
12/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamme uuden auton ihan mulle omaksi! VW Touran. Olen niin innoissani! Miehellä on Audi ja mun vanha on Volvon farkku.

Onnea teille. Nauttikaa velkarahalla ostetuista arvoa menettävistä purkeista te onnettomat. Tämä on hyvä hanke, oikeaa asennetta jollain!

Vierailija
13/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat ovat keskimäärin vihaisia. Aggressiot kasvaa liikenteessä. EN tiedä yhtään autolilijaa joka ei  ole aggressiivinen, mutta kaikki luonnonhelmatyypit ovat todella mukavia eikä heistä paista aggressio läpi. En tarkoita aggressiolla  nyt mitään suoraa vihaisuutta tai tappeluvimmaa mutta ei paljoa puutu siitä. Autoilulla on negatiivinen vaikutus ihmiseen itseensä ja luontoon. JA autot on kalliita.

Polkupyöräilijät ovat paljon agressiivisempia. Erityisesti mämä jalkakäytävillä ajavat roistopyöräilijät. He eivät osaa liikennesääntöjä, vaan pyöräilevät "mulla on oikeus" -periaatteella.

Vierailija
14/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajatuksesta, sillä rekat, bussit, jakeluautot ja esim. postiautot pysyisivät tallissa ja iso osa elinkeinoelämää pysähtyisi yhdeksi päiväksi. Ei liikkuisi puu, ei maito eikä kalja. Mutta pääasia, että yhtenä päivänä ei ajeta autolla.

Ai niin, ambulanssit ja poliisiautot pysyisi nekin lukkojen takana.

Vierailija
15/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille. Nauttikaa velkarahalla ostetuista arvoa menettävistä purkeista te onnettomat. Tämä on hyvä hanke, oikeaa asennetta jollain!

Mikä velka? Ei me tarvita mitään velkaa :0

Terv Mme Touran

Vierailija
16/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin. Taas päästiin keskustelemaan kommentoijan oletetuista ominaisuuksista kommentin sisällön sijaan. Argumentit loppu?

Ei oletetuista, vaan ihan suoraan henkilön kommenteista otetuista. Vastasin aggressiiviseen viestiin jossa erilailla ajattelevia ihmisia haukuttiin typeryksiksi. Myönnän että oli oletus että henkilö on autoilija, mutta kommentin sisältö antaa siitä hyvin vahvan vihjeen. Henkilön mukaan henkilöautoliikenne ei aiheuta päästöjä -> autoilijan järkeilyä.

#Rauhaa ja rakkautta sinulle

Vierailija
17/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ajatuksesta, sillä rekat, bussit, jakeluautot ja esim. postiautot pysyisivät tallissa ja iso osa elinkeinoelämää pysähtyisi yhdeksi päiväksi. Ei liikkuisi puu, ei maito eikä kalja. Mutta pääasia, että yhtenä päivänä ei ajeta autolla.

Äh, anna höpsöjen höpsötellä!

Vierailija
18/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jottei jos vaan korvaat sen päivän kun en pääse töihin ilman autoa.

Vierailija
19/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy autoilijoiden ymmärryksen taso. Autottomassa päivässä puhutaan turhasta mukavuusliikenteestä kaupungeissa. Liikenteessä on iso variaatio erilaisia toimijoita joilla on hyvin erilaisia haitta-ja hyötysuhteita.

Vierailija
20/94 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottoman päivänä ajankin sitten 2r tuntia autoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä