TÄRKEÄ: autoton päivä 2018
Mitä mieltä olette autottomasta päivästä ja tämän jatkamisesta? Uskon, että projekti tulee olemaan vaikeampi 2018 vuonna mutta mahdollinen 2019. Itse suosin aina autottomuutta ja suojelen muutenkin luontoa. Projekti www.autotonpaiva.net/
Kaikki, joita kiinnostaa kaunis vehreä luontomme tulkaa mukaan suojelemaan edes päiväksitätä!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Autotonpäivä kirjoitti:
Mitä mieltä olette autottomasta päivästä ja tämän jatkamisesta? Uskon, että projekti tulee olemaan vaikeampi 2018 vuonna mutta mahdollinen 2019. Itse suosin aina autottomuutta ja suojelen muutenkin luontoa. Projekti www.autotonpaiva.net/
Kaikki, joita kiinnostaa kaunis vehreä luontomme tulkaa mukaan suojelemaan edes päiväksitätä!
Kuules viherpeippo, aion ajaa autollani silloinkin, koska en asu missään Punavuoressa. Tuo on silkkaa utopiaa jo Kehä III:n ulkopuolella, jossa sinä tuskin olet edes koskaan käynyt sillä pelkäät lehmien syövän sinut.
Vihainen autoilija tässä. Esimerkki numero uno!! Häpeä. Oletko kävellyt koskaan?
Osallistun jos ehdin hankkia sähköpyörän.
Valitettavasti meilläpäin ei ole julkista liikennettä. Kuljen siis autolla.
Ihan hauska idea. Konkreettisesti kohtalaisen hyödytön, mutta omiaan herättämään keskustelua ja ajatuksia erilaisista liikkumistavoista.
Sivulla kuitenkin osui silmään tämä: "linja-autoliikenne seis ja fillarit käyttöön!"
Ylläolevan kirjoittaja on selkeästi joku työpaikkansa vieressä keskustassa asuva terve ja hyväkuntoinen ihminen, joka omistaa pyörän. Naurettava ajatus että yhteiskunta pyörisi normaalisti vuorokauden jos autoa ei saisi käyttää eikä linjaliikennekään kulkisi.
Kaikilla ei a) ole pyörää, b) ole terveyttä tai kuntoa ajaa sitä, c) ole riittävän kohtuullista työmatkaa pyöräilemiseen.
Eli siis: ihan hauska idea mutta ei tuosta kannata liikaa stressata.
Virallisen tahon sivu... Kirjoittaja tuskin lienee muu kuin fätti plätti plösönen joka ajaa volvollaan jos ylessä homisssa
Kaikilla on mahdollisuus autottomuuteen, kun valitsee työpaikan,asuinpaikan sijainnin ja pitää huolen omasta fyysisestä kunnosta. Meillä jokaisella on aika samat menot , suurimmaksi osaksi ajelut keksittyjä.
Suurimmat autoilusta ja autojen saastuttavuudesta vaahtoavat ovat kokemukseni mukaan niitä, jotka lentävät useita kertoja vuodessa lomalle. Sitä ei lasketa, vaikka muuten ollaan olevinaan ekologisia.
Suomessa ei toimi joukkoliikenne kuin kaupungeissa ja etäisyydet ovat pitkiä. Ilman autoa en pääse töihin enkä kauppaan. Kaunis ajatus mennä julkisilla, mutta säästöjen takia nekin on lopetettu. Enkä asu edes korvessa, 18 km isompaan kaupunkiin ja kauppaan autolla. Pyöräillen tuplamatka moottoritien takia. Niin kauan kun huvilentäminen on sallittua, en edes mieti autotonta päivää tai auton korvaamista jollain ekologisemmalla vaihtoehdolla. Sori siitä.
Minä olen vihainen autoilija, enkä tasan dallaa. En vaikka saisin tikan ohtaan.
Lakkovahti yritti kerran estää minua saapumasta työpaikalle. Ajoin sen yli. Samoin käy jokaiselle ituhipille joka yrittää estää minua käyttämästä hankkimaani omaisuutta oman tarpeeni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vihainen autoilija, enkä tasan dallaa. En vaikka saisin tikan ohtaan.
Asun Ruotsissa ja haistelen omia leijojanikin. Ajamme V8 moottorin autoja, tyhjäkäyntiäkin välill.
Vierailija kirjoitti:
En enää ikinä kyyditse autottomia kyydin pyytäjiä. Menkööt niillä julkisilla ja pyörällä kerta on niin ihanaa.
Minä maksan autoilustani kovan hinnan omasta selkänahasta revityillä euroilla.
Suomessa on ihan tarpeeksi kova verotus autoilevilla ihmisillä. En kaipaa enää yhtään syyllistämishankkeita.
Jos halutaan lopettaa autoilu niin tehdään siitä sitten laki ja lopetetaan koko homma. Sitten katsotaan miten käy maamme talouden ja tukiverkoston, joka tällä hetkellä kustantaa suurimman osan kansan hyvinvointielämän.
Minylla ei ole autoa mutta en ole viherpiipertäjä enkä ymmärrä heidän puuhastelujaan. Eihän kehä III ulkopuolella millään pärjää ilman autoa.
Suomessa autoilu on kallista, en minä huvikseni maksa itseäni kipeäksi kahdesta autosta. Molempia tarvitaan, myös kaikkina vihreiden hömppäpäivinä.
Tehdään vaan nuo toimenpiteet ja katsotaan sitten miten käy maamme talouden. Ihmisiä ei enää kiinnosta paljon käydä töissä jos se maksaa yli tuplasti entiseen verrattuna.
Mielestäni ihmisten liikkuvuuden rajoittaminen ei ole sivistysvaltion touhua. Jossain diktatuureissa ihmisten liikkumista halutaan rajoittaa, jotta heitä olisi helpompi hallita.
Kaikki eivät halua eikä ketään voi pakottaa asumaan hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella.
Sivistysvaltion tulee tarjota vaihtoehtoinen kulkumuoto jos autot nykyisessä muodossaan kielletään. Ei se voi mennä niin, että verotuksella tapetaan ihmisten liikkumisvapaus ja pakotetaan kaikki kasvukeskuksiin.