Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerit kaunistivat minua.

Vierailija
02.07.2018 |

Huom en mainosta tai lobbaa pillereitä. Haluan vain jakaa kokemukseni.
Aloitin pillerit aika myöhään, 25 vuotiaana. Pelkäsin haittavaikutuksia joten lykkäsin niiden hankkimista kauan. Pelkäsin mm aknea, haluttomuutta ja lihomista ja tuntui että niistä on naisille vain haittaa koska elämämme pyörivät niin voimakkaasti hormonien ympärillä.
Olen käyttänyt pillereitä nyt 7 kuukautta ja kokemukseni on ollut positiivinen. Seksielämäni vapautui, en halua vähemmän kuin ennen vaikka en ovuloi.
Mutta huomasin itsestäni muutoksen. Tulin jotenkin kauniimmaksi. Ehkä iho kirkastui. Myös rinnat kasvoivat hieman. En lihonut sillä jatkoin päivittäistä liikuntaa paitsi ekalla viikolla olin tauolla kramppien takia. Makeanhimoni tuntuu lisääntyneen mutta hallitsen sitä eikä se minua. Eikä varmaan edes johdu pilleristä.
Tunnen itseni kauniimmaksi ja naisellisemmaksi vaikka pelkäisin vain sekoittavan tasapainoni. En ehkä ole enää luomu kierron kanssa mutta olen positiivisesti yllättynyt e-pillereistä. Olen kai onnekas että ne sopivat minulle niin hyvin toisin kuin monille muille naisille jotka ovat jakaneet kokemuksiaan.
Niin ja pelkäsin tulevani tavallista herkemmäksi sillä olen kärsinyt mielenterveyden ongelmista pitkään. No, saan edelleen paniikkikohtauksia yms toisinaan mutta määrä ei ole ainakaan lisääntynyt enkä tappele mieheni kanssa tai tunne että ärsyynnyn helpommin.
Tässä kokemukseni tähän mennessä (:
Pilleri jota käytän on muuten Suomessa uusi käytössä ja ollut aiemmin euroopassa muilla naisilla pidemmän aikaa pitkälti positiivisin tuloksin. Mutta en mainitse sitä koska en halua vaikuttaa heidän markkinoijalta. Kysyttäessä voin kuitenkin kertoa (:

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli täydellinen iho kun söin pillereitä. Lopetin hiivakierteen vuoksi parin vuoden käytön jälkeen. Meni puoli vuotta ja naama räjähti, koskaan aiemmin mulla ei ollut aknea ollut. Vuoden parantelin naamaa ennen kuin akne kaikkosi.

Vierailija
22/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka on syönyt teinistä saakka pillereitä nimenomaan pahan aknen vuosi ja ollut tyytyväinen. Toisaalta mulla on myös kaveri, joka söi pillereiä ehkäisyn vuoksi ja sai kuukauden sisällä keuhkoveritulpan. :(

Itse en ole käyttänyt ikinä yhdistelmäpillereitä sillä ollaan tähän asti pärjätty kondomilla, raskauksilla ja imetyksellä+kondomilla. Mutta kun lapset on tehty niin saatan aloittaa pillerit mieluummin kuin otan keltarauhaskapselin tai kierukan. Sterilisaatioonkaan en uskalla ennen kuin nuorin on sitten muutaman vuoden. En kuitenkaan voi tietä mitä minä-35v saa päähänsä...

Mutta eihän pillerit täysin mustavalkoisen perseestä ole ja naisetkin on niin erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä pilleri?

Luuletteko te oikeasti, että niillä on paljonkin eroa? On vain kahdenlaisia pillereitä, yhdistelmä ja mini. 

Vierailija
24/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka on syönyt teinistä saakka pillereitä nimenomaan pahan aknen vuosi ja ollut tyytyväinen. Toisaalta mulla on myös kaveri, joka söi pillereiä ehkäisyn vuoksi ja sai kuukauden sisällä keuhkoveritulpan. :(

Itse en ole käyttänyt ikinä yhdistelmäpillereitä sillä ollaan tähän asti pärjätty kondomilla, raskauksilla ja imetyksellä+kondomilla. Mutta kun lapset on tehty niin saatan aloittaa pillerit mieluummin kuin otan keltarauhaskapselin tai kierukan. Sterilisaatioonkaan en uskalla ennen kuin nuorin on sitten muutaman vuoden. En kuitenkaan voi tietä mitä minä-35v saa päähänsä...

Mutta eihän pillerit täysin mustavalkoisen perseestä ole ja naisetkin on niin erilaisia.

Mä aloitin lasten jälkeen minipillerit. Ei oo riskejä niin paljon kuin yhdistelmäpillereillä

Vierailija
25/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kauhea akne ennenkuin alotin pillerit, niiden avulla se katosi muuten en huomannut mitään eroa.

Yritin lopettaa ne hetkeksi mutta akne tuli takaisin ihan kauheana, isoja paiseita rintakehässä, naamassa ja selässä. Lisäksi lihoin ja turposin ja tuli raskausarpia paikkoihin joissa niitä ei ennen ollut. Ajattelin että pakko aloittaa uudelleen, en kestänyt.