Asumioikeusasuntoihin saatavat lainat
Miten on homma nykyään? Pankkien sivuilta ei juuri tietoa löydy.
Polttavin kysymys on, että tosissaanko myönnetään lainaa VAIN asomaksuun, mutta ei indeksikorotukseen?
Omaan järkeeni ei vaan mahdu tuon kuvion järjellisyys, koska joissain asoissa indeksikorotus on luokkaa 5000-7000€, lisäksi vakuudeksi parin kuukauden vastikkeet, eli omaa säästöä tuli olla likipitäen kymppitonni. Vaan onko enää järkeä ottaa silloin jotain asoa, kun pienellä lisäsäästöllä saat kasaan asuntolainan tarvitseman osuuden, ja voit ostaa oman?
Selittäkää tyhmälle, että tosiaanko menee näin?
Kommentit (4)
koko summaan saa lainan. Mutta kuka hullu nyt asoasuntoon haluaisi.
Kyllä saatiin koko summaan viime kesänä. Me hullut haluttiin asoasuntoon, kun edellisen asunnon vuokrasopimus irtisanottiin ja asoasunto löytyi läheltä ja muutenkin hyvältä paikalta. Asuminen on edullista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saatiin koko summaan viime kesänä. Me hullut haluttiin asoasuntoon, kun edellisen asunnon vuokrasopimus irtisanottiin ja asoasunto löytyi läheltä ja muutenkin hyvältä paikalta. Asuminen on edullista.
vuokrathan asossa on vähintään samaa luokkaa kuin normaalisti vuokralla ollessa, mitä oon tutkaillut
Itse ihmettelen miten aikuisella ei ole varaa ilman isoa lainaa. Itse sain säästettyä kaksion aso-maksuun opiskeluaikojen kesätöistä