Miksi peilikuva muuntautuu jatkuvasti
Kaukaa katsottuna näyttää valtavalta, lähempää normaalilta. Joistain heijastuksista näyttää normaalilta, joistain muista (tasaisen näköisistä) laseista heijastus näyttää valtavalta. Eilen katsoin itseäni Cittarin peilistä ja kaukaa näytin hoikalta, läheltä normaalilta.
Tiedän kyllä että minulla on ongelmia kehonkuvan kanssa ja samoin syömisen, mutta...
Niin ja en ole koskaan ollut tämän isompi. Laitan esimerkiksi kuvia, miltä en näytä enkä ole koskaan näyttänyt.
Olin ennen todella pieni, mutta en ikinä ymmärtänyt sitä ja näin itseni isona.
Kommentit (6)
Mulla peilikuva muuttuu vaikka katson samasta peilistä päivittäin. Välillä näytän kauhealta läskiltä ja välillä nään itseni normaalina. Varsinkin jos lähden juhliin tai muuhun vastaavaan missä "pitäisi" näyttää siistille ja nätille, näen itseni aivan kauhean läskinä ja rumana vaikka aikaisemmin asua sovittaessa näytinkin omasta mielestä ihan kivalle. Olin ylipainoinen teini-iästä n. 26 ikävuoteen asti, onnistuin laihduttamaan normaalipainoon, mutta tän 4 vuoden jälkeenkin näen itseni usein lihavana kun katson peiliin.
Kaikki heijastavat pinnat eivät ole samalla viivalla. Et ole varmaan koskaan käynyt huvipuiston peilitalossa? Lisäksi asiaan vaikuttavat tietysti omat psykologiset tekijät, itseään on helppo huijata.
No itellä vaikuttaa ihottuma. Ilman sitä näytän kivalta, kun se päällä, ni näytän järkyltä.elidel korjaisi ongelman, mutta sitä ei määrätä .
Ehkä olet vahingossa katsellut lintsin peileistä?
Ainakin valo vaikuttaa hirveästi ja se mistä suunnasta se tulee. Ylhäältä päin tuleva valo saa kaikki näyttämään rumalta, ja tasainen edestä päin tuleva valo on taas kasvoille edullinen. Vartalonkuvasta en osaa sanoa mitään, sillä sen kanssa olen aina ollut sujut. Mutta kasvoja katsellessa, riippuu myös täysin aina omasta mielentilasta, millaisena sen näkee.
"Niin ja en ole koskaan ollut tämän isompi."
Tämän isompi kuin nyt olen. Enkä nytkään ole ISO. Tuntisinhan sen esimerkiksi kävellessä.