Olipahan perustelu opettajalta
Poika (menee ysille) oli opettajalta kysellyt Wilman kautta perustelua numeronsa tippumiselle. Aiempi kymppi tippui ysiin. Opettajan perustelut olivat, että ei antanut nyt keväällä kenellekään kymppiä ja että poika ei ollut tehnyt yhtä työtä vaan ollut pois juuri sen tunnin. Olivat olleet siis vapaa-ajalla tekemässä jotain juttuja mistä sai itselleen pari vapaatuntia. Opettaja oli kai kuitenkin pettynyt siihen, että poika oli juuri siltä tunnilta pois missä tehtiin x-työ.
Poika oli vastannut opettajalle kuulemme, että hehän eivät edes etukäteen tiedä mitä tunneilla tehdään,joten on vaikea arvioida sen perusteella mistä on pois. Plus, että hän kyllä on ollut sillä kyseisellä tunnilla ja tehnyt sen x-työn. Näytti minullekin sen silloin,kun sai valmiiksi ja toi kotiin ja näytti sitä eilenkin,kun muisti alkaa puhua tätä asiaa. Oli siis heti koulujen päätyttyä kysynyt opettajalta siitä.
Eli opettaja perusteli numeron tippumisen asialla mitä ei ollut edes tapahtunut. Ja nyt siitä syystä pojalle jää tuo numero päättötodistukseen,koska sitä ainetta ei enää ole. Oli valinnainen. Joku kemian aine.
Kommentit (6)
Opettajat ovat mielivaltaisia. Mulla inhosi saksanope ala-asteella minua, ja kerran istutti minut kokeessa erään tytön viereen, jonka tiesin lunttaavan kaikissa kokeissa. Jälkikäteen opelta tuli numeroksi seiska ja selitykseksi "näytit vastauksia vierustoverille", vaikka en todella näyttänyt. Vanhempani valittivat, ja ope sanoi, että voidaan käsitellä vain, jos molempien meidän tyttöjen vanhemmat kutsutaan koululle. Ei lähdetty siihen rumbaan. Kettuunnuin tästä niin, että varastin sen opettajan penaalista kaikki hienoimmat geelitussit ja jaoin osan kavereille. :D siitä en koskaan jäänyt kiinni, joten ei ollut kovin salapoliisi se ope sitten loppujen lopuksi.
Myöhemmin tämä ope on saanut 2 siirtoa paikkakunnan koulusta toiseen ja kolmanteen, koska ei osaa hoitaa töitään kunnolla. Ei kuitenkaan jostain syystä haluta irtisanoa, vaikka loogisesti ajatellen siirtoon vaaditaan yleensä irtisanomisperuste. Ehkä niillä on pulaa saksanopeista.
Mulle kavi vahan toisin pain, olin kympin tytto mutta en ollut erityisen hyva liikunnassa tai kasitoissa, niin liikan ope antoi mulle kasin vaikka en sita ansainnut ja kassan ope ihan suoraan sanoi et kun sulla on kaikki muut numerot niin hyvia niin laitetaan ysi ettei rumenna todistusta... Vaikka itsea ei yhtaan kiinnostanut mika numero siella oi niin tarkeassa peruskoulun paattotodistuksessa on... tajusin kai jo silloin et ei niita myohemmin kukaan kysele, ja ihan tavalliseen lukioonkin olin hakenut. Mutta jai vahan kaivelemaan tollanen mielivaltaisuus, olisin mieluummin oikeasti tiennyt milla tasolla mun taidot on.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kavi vahan toisin pain, olin kympin tytto mutta en ollut erityisen hyva liikunnassa tai kasitoissa, niin liikan ope antoi mulle kasin vaikka en sita ansainnut ja kassan ope ihan suoraan sanoi et kun sulla on kaikki muut numerot niin hyvia niin laitetaan ysi ettei rumenna todistusta... Vaikka itsea ei yhtaan kiinnostanut mika numero siella oi niin tarkeassa peruskoulun paattotodistuksessa on... tajusin kai jo silloin et ei niita myohemmin kukaan kysele, ja ihan tavalliseen lukioonkin olin hakenut. Mutta jai vahan kaivelemaan tollanen mielivaltaisuus, olisin mieluummin oikeasti tiennyt milla tasolla mun taidot on.
Mulla on itselläni ollut kauppiksessa aikoinaan saksa valinnaisaineena vähän kuin täytteenä. En siis tarvinnut opintoviikkoja enää lisää, mutta ajattelin koittaa miten se saksa sujuu,kun mahdollista oli. No eihän se sujunut ja sain kokeesta hylätyn. Sanoin opettajalle, että en uusi koetta,koska en tarvitse sitä numeroa ja en sitä kuitenkaan osaa. Opettaja kuitenkin tahtoi väkisin, että uusin sen. No menin sinne sitten enkä tajunnut sen enempää mitä ekalla kerrallakaan. Koskaan opettaja ei koetta mulle palauttanut, mutta päättötodistuskessa saksan numerona on 2. Ei edes 1 vaan 2. :D Kai sekin sitten oli joku periaatteellinen juttu opettajalta, että tahto väkisin antaa arvosanan ja tiesi etten sillä mitään tee ikinä. En tiä.
Avaus tehty 2. heinäkuuta, mistä tuli juuri nyt mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Avaus tehty 2. heinäkuuta, mistä tuli juuri nyt mieleen?
Kuten tuossa aloituksessani lukeekin niin poika nyt puhui minulle tätä asiaa. Sai sen sattumalta mieleensä,kun näki tuon työn minkä oli tehnyt sillon.
Tuosta kannattaa soittaa rehtorille. Mieluummin yhdentoista aikaan illalla, niin hänellä on aikaa keskittyä asiaasi. Hän kyllä laittaa opettajan ojennukseen.