Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt autoilijat huomio!

Vierailija
02.07.2018 |

Katsoin äsken ikkunasta kun 7v poikani ja kaverinsa odottivat kiltisti suojatien edessä pyörineen. 8 autoa meni vaan ohi ennen kuin 9. pysähtyi.

Olen pojalleni opettanut että pitää itsestään huolen, koska autoilijat eivät välitä. Itse jos näen pienen lapsen liikenteessä, noudatan erityistä varovaisuutta. Mutta tässä ei ole edes siitä kysymys. Jalankulkija pitää päästää suojatien yli. Mikä hitto siinä on että teitä autoilijoita ei kiinnosta?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli pääsee kun menee! Jos jalankulkijaja ei ole tulossa suojatielle, niin ei tarvitse pysähtyä. Suojatien luona hengailija ilmeisesti haluaa ne autot ensin odottaa.

No lapsi on tietysti eri asia kun ei semmoinen osaa liikennettä vielä lukea. Tai vanhus.

Vierailija
42/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kauhistelee itsekin jalankulkijana. 1. Auto pysähtyy ja seuraavilla kaistoilla painetaan ohi vaan talla pohjassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli pääsee kun menee! Jos jalankulkijaja ei ole tulossa suojatielle, niin ei tarvitse pysähtyä. Suojatien luona hengailija ilmeisesti haluaa ne autot ensin odottaa.

No lapsi on tietysti eri asia kun ei semmoinen osaa liikennettä vielä lukea. Tai vanhus.

Mutta kun sen pitäisi mennä niin että kun seisoo suojatien edessä, auton pitää pysähtyä.

Vierailija
44/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 8 autoa joutuu jarruttamaan päästääkseen lapset tien yli, niin siinä aiheutuu paljon enemmän päästöjä kuin jatkamalla tasaista vauhtia ajamista.

Ap kannattaa ympäristön ja ilmaston tuhoamista.

Käsittämätöntä että joku perustelee perselilyään ilmastonmuutoksen torjumisella.

Kortit pois noilta auotolijolta, niin siinä vasta on kin ilmastovaikutusta kun hekin kulkevat pyörällä.

Vierailija
45/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus tätä ketjua taas! On asia mikä hyvänsä niin aina ap. täytyy haukkua ja syyllistää. Tämä nyt vaan on asia josta on ihan turha pullikoida. Autoilija päästää jalankulkijat suojatien yli ja piste!

Vierailija
46/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sen pitäisi mennä niin että kun seisoo suojatien edessä, auton pitää pysähtyä.

Mutta lainsäätäjä on päättänyt toisin. Noudatetaa sitä lakia, joka on olemassa, eikä sitä jonka toivoisi olevan.

Vierailija
47/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lainsäätäjä on päättänyt toisin. Noudatetaa sitä lakia, joka on olemassa, eikä sitä jonka toivoisi olevan.

Mitäs laissa lukeekaan? Mitäpä jalankulkija tekee suojatien edessä, ellei ole astumassa sille? Että opetteleppa itse noudattamaan lakia.

Vierailija
48/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Nykyisin niin monen autoilijan huomio on jossain ihan muussa kuin itse tiessä, tekstatessaan tai räplätessään puhelintaan.

Vierailija
49/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus tätä ketjua taas! On asia mikä hyvänsä niin aina ap. täytyy haukkua ja syyllistää. Tämä nyt vaan on asia josta on ihan turha pullikoida. Autoilija päästää jalankulkijat suojatien yli ja piste!

7 vuotiaalla ei oikein taida olla viellä valmiuksia pyöräillä tuolla yksinään. 

Vierailija
50/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs laissa lukeekaan? Mitäpä jalankulkija tekee suojatien edessä, ellei ole astumassa sille? Että opetteleppa itse noudattamaan lakia.

Mitäkö tekee? Odottaa että autot menevät ensin, näprää puhelinta, miettii menisikö yli vai jatkaisiko sittenkin suoraan mummolaan, odottelee kaveriaan, katselee ukkospilviä... 

Ei autoilijan tarvitse lukea ajatuksia. Jos seisot, et ole astumassa. Seisomalla viestit, että muut saavat mennä ensin. Ei kannata suuttua, jos he niin tekevät.

Vierailija
51/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vtituttaa kun ne pennut juoksentelee ja tuijottaa luurii ku pelaa pokemon peliä. Juoksee suoraa eteen. Onneks tossa autoilijat tietää sen, kun niin monta kertaa on meinannu kolista. Jonain päivänä se tapahtuu, vaikka autot menee ton yhen suoran erittäin hiljaa. On se vaikeeta sanoo himassa et kato eteen ja pelaa sit kun oot paikoillas.

Vierailija
52/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Nykyisin niin monen autoilijan huomio on jossain ihan muussa kuin itse tiessä, tekstatessaan tai räplätessään puhelintaan.

Miten tämä on autoilijoihin sidottua käytöstä? Nykyisin niin monen pyöräilijän ja jalankulkijan huomio on jossain muussa kuin itse tiessä. Tekstataan, tai räplätää puhelinta ja tie ylitetään ihan mistä sattuu.

Vierailija
53/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vtituttaa kun ne pennut juoksentelee ja tuijottaa luurii ku pelaa pokemon peliä. Juoksee suoraa eteen. Onneks tossa autoilijat tietää sen, kun niin monta kertaa on meinannu kolista. Jonain päivänä se tapahtuu, vaikka autot menee ton yhen suoran erittäin hiljaa. On se vaikeeta sanoo himassa et kato eteen ja pelaa sit kun oot paikoillas.

Autoilija selviää siitä rahalla, mutta lapselle siitä saatta tulla iänikäiset haitat. Autoilijoiden käytöstä ei voida mitenkään puolustaa, mutta kovemman hinnan se lapsi maksaa. Lasten on osattava varoa, kun aikuiset ei osaa.

Vierailija
54/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on autoilijoihin sidottua käytöstä? Nykyisin niin monen pyöräilijän ja jalankulkijan huomio on jossain muussa kuin itse tiessä. Tekstataan, tai räplätää puhelinta ja tie ylitetään ihan mistä sattuu.

No, kun mulla on oikeus...

Vierailija
55/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko opettaa lapsillenne mikä on alikulkutunneli ja mihin sitä käytetään? Ja sen suojatienkin voisi opettaa. He on kuitenkin niitä tulevaisuuden autoilijoita.

Joo, menen heti sanomaan pojille että rakentavat alikulkutunnelin siihen.

Ap

Nii-tä val-miik-si ra-ken-net-tu-ja voi-si käyt-tää ei-kä y-lit-tää tie-tä nii-den koh-dal-ta.

On meillä alikulkutunneli täällä kylillä, mutta poikien 300 metrin matka olisi sitten n. 8 km.

Ap

Parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaraan :-)

Vierailija
56/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että puhelimen käyttö ilman handsfreetä ei ole kielletty ajon aikana kuin moottoriajoneuvon kuljettajalta.

Vierailija
57/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyn, jos ei ole toista kaistaa vieressä, sillä sitä toista kaistaa ajava ei aina tajua pysähtyä ja todellinen surmanloukku on valmis! On turvallisempaa sille lapselle olla silloin pysähtymättä.

Vierailija
58/58 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörän kanssa seisova on jalankulkija. Laki menee näin. Suomi on takapajula pyöräilyn kehittämisen ja autoilukulttuurin suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä