Saakelin Kela. En varmaan koskaan saa päätöstä terapiasta.
Lääkärillä, psykologilla ja psykiatrilla käyty ja B-lausunto saatu. Hakemus toimitettu Kelaan. Terapeutti haettu ja aloituksesta sovittu.
Neljä viikkoa kun hakemus oli ollut käsittelyssä, soitin Kelaan ja pyysin kiirehtimään. Muutama tunti soitosta minulle soitettiin ja pyydettiin potilaskertomukset ja psykologin lausunnon. Jouduin perumaan ekan terapia-ajan ja hommaamaan paperit. Toimitin ne määräaikaan mennessä ja kun soitin ja pyysin kiirehtimään käsittelyä, niin keksivät että saamani b-lausunto ei kelpaa. Piti hakea uusi ja käydä vielä 2 kertaa psykiatrilla. Tietenkin tällä psykiatrilla kalenteri täys mutta sai mulle 2 aikaa tungettua. Molemmat reilun kuukauden sisäällä. No, sit odotettiin taas lausuntoa melkein viikon.
Kun kaikki on nyt toimitettu kelaan aloitetaan käsittely alusta. Eivät suostuneet kiirehtimään eivätkä osanneet sanoa koska päätös tule.
Tässä koko hommassa on nyt mennyt useampi kuukausi ja mitään ei ole tapahtunut. Tuskin tulee tapahtumaankaan.
Menee hermo tähän hommaan.
Kommentit (13)
Missä asut? voin terapida ilmaiseksi. Ei ole parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä Kelasta ole pakko hakea mitään, jos se noin kovasti ketuttaa.
Luuletko etten olisi mennyt terapiaan jo aikoja sitten jos mulla ois varaa maksaa käynnit 1-2 kertaa viikossa 90€/käynti. Valitettavasti mulla ei sellaisia rahoja ole.
Ap
Onko joku oikeesti saanu apua noista terapioista? Ehkä siksi niistä kitsastellaan kun kaikkia ne ei edes auta.
Ärsyttävää touhua, ymmärrän ap:ta.
Jotain häikkää varmaan ollut sun tekemässä hakemuksessa, ei se normaalisti noin vaikeeta oo...
Niin siis et ole itse toimittanut tarvittavia ja oikeita liitteitä ja se on mielestäsi Kelan vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko etten olisi mennyt terapiaan jo aikoja sitten jos mulla ois varaa maksaa käynnit 1-2 kertaa viikossa 90€/käynti. Valitettavasti mulla ei sellaisia rahoja ole.
Ap
Ei ole Kelan syy, ettei sinulla ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi ole Kelan syy, ettei sinulla ole rahaa.
Aivan, Anssi on siihen ihan syytön.
Pyydetyt liitteet toimitettu ekan kerran. Edes syytä lisäselvityksiin eivät kertoneet.
Sen kyllä tajuan ettei ole kelan syy ettei ole rahaa omakustanteiseen terapiaan.
Nähtävästi muut av-mammat ovat rikkaampia kuin minä työssäkäyvä pienituloinen duunari.
Ap
Parasta terapiaa on potku persiille.
Nää on nähty, laiskottaa vain ja hakee huomiota.
Kuukausia olet pärjännyt ilman. Johtopäätös?
Herranjestas sentään mitä kommentteja taas. Yhteiskunnan etuhan se on, että ihmiset saavat tarvittaessa hoitoa. Mitä nopeammin sen parempi. Jollekin tällainen viivyttely voi olla viimeinen piste.