Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Finnair luulee saavuttavansa sillä, että yhdensuuntaisten lentojen hinnoittelu on sellainen, että niitä ei ole mikään järki ostaa?

Vierailija
01.07.2018 |

Käytännössä yhdenssuuntaista lentoa jos haluaa, se pitää ostaa Norwegianilta, koska hinta per suunta on sama riippumatta siitä, onko meno vai menopaluu. Finnairilla yhdensuuntainen lento on aina ihan järjettömän kallis.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sinä, että vain Finnair tekee näin? Sehän se juuri on halpalentoyhtiön idea, että liput myydään yksittäisinä. 

Vierailija
2/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua palata?   No onhan koko lentojen hinnoittelu todella outoa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua palata?   No onhan koko lentojen hinnoittelu todella outoa muutenkin.

No esim. toinen suunta junalla (esim. Ouluun).

Vierailija
4/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu maksaa

Vierailija
5/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu maksaa

Norwegian on laadukkaampi, sillä siellä ei tarvitse kuunnella pakkoruotsikuulutuksia. Totta tosiaan, skandinaavinen Norwegian käyttää Suomen lennoilla vain suomea ja englantia.

Vierailija
6/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, miksi kaikki "normaalit" lentoyhtiöt hinnoittelee lippunsa noin vammasesti? Mikä ihmeen pointti siinä on.

Vierailija
7/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on ainakin tilanteita, että pitää olla aamulla aikaisin asiakkaan luona jossain Suomen kaupungissa, mutta palata voin hyvin junallakin varsinkin kun ei aina tarkkaan tiedä, milloin pääsee lähtemään paluumatkalle (junalipun kun ovi ostaa juuri ennen lähtöäkin).

Vierailija
8/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy hinnoittelumalleihin. Meno-paluu -malli mahdollistaa tarkemman jaottelun asiakassegmentteihin.

Vierailija
9/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy hinnoittelumalleihin. Meno-paluu -malli mahdollistaa tarkemman jaottelun asiakassegmentteihin.

hinnoittelumallin voi tunkea hanuriin, koska yhdensuuntaista lentoa haluavat asiakkaat menevät käytännössä aina norwegianilla.

Vierailija
10/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on ihan älytöntä, että ostamalla feikkimenopaluun, voi säästää monta sataa. Itse olen sellaisia Finnairilta ostanut, eli laitan paluun johonkin esim. parin kuukauden päähän enkä aiokaan sitä käyttää. Tällöin kokonaishinta on paljon halvempi kuin jos ostaisi yksisuuntaisen lipun.

Vierailija
11/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran lentoyhtiön revenue-osastolla työskentelevän kanssa. Sen jälkeen ovat huru-uskovaistenkin jutut kuulostaneet järkevämmältä :D   Aivan käsittämätöntä roskaa koko systeemi, kaikkina mukaoveline kikkailuineen ja surullisinta on että tuntuvat itse uskovan 100% koko umpisurkeaan mallinnukseensa :D

Vierailija
12/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ihan älytöntä, että ostamalla feikkimenopaluun, voi säästää monta sataa. Itse olen sellaisia Finnairilta ostanut, eli laitan paluun johonkin esim. parin kuukauden päähän enkä aiokaan sitä käyttää. Tällöin kokonaishinta on paljon halvempi kuin jos ostaisi yksisuuntaisen lipun.

Lentoyhtiö haluaa myydä paluupaikkasi kahteen kertaan...  Eihän tuota järkijättöistä systeemiä selitä mikään muu!

Vierailija
13/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoyhtiö haluaa myydä paluupaikkasi kahteen kertaan...  Eihän tuota järkijättöistä systeemiä selitä mikään muu!

Toisaalta eihän lentoyhtiö tiedä sitä, että en käytä paluuta kuin vasta checkinnin sulkeutuessa. Ei se silloin ehdi enää myydä sitä uudelleen.

Vierailija
14/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta eihän lentoyhtiö tiedä sitä, että en käytä paluuta kuin vasta checkinnin sulkeutuessa. Ei se silloin ehdi enää myydä sitä uudelleen.

Osa lennoista myydään yli aina.

Vierailija
15/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, miksi kaikki "normaalit" lentoyhtiöt hinnoittelee lippunsa noin vammasesti? Mikä ihmeen pointti siinä on.

Luultavasti siksi, että paluulentokin tulee sitten ostettua samalta yhtiöltä. Lisäksi voidaan periä siirtomaksuja, jos paluulentoa halutaan siirtää, tai jos siirto ei ole lipun ehtojen mukaan mahdollinen, voi asiakas joutua ostamaan kokonaan toisen lipun. 

Joissakin tapauksissa voidaan paikka tavallaan myydä kahteen kertaan, koska osa paluulennoista jää käyttämättä. jos sitten kaikki käytetäänkin, niin ne joutuu siirtämään ihmisiä economy luokasta business luokkaan. Näin olen ymmärtänyt, eli saatan olla väärässäkin.

Vierailija
16/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on laivoilla. Kun menen Viroon enkä halua palata samana päivänä (eli aina on näin), kannattaa menomatka ottaa päiväristeilynä ja jättää paluu vain käyttämättä. Takaisin tullessa ehkä sama juttu, tarjouksista riippuen. Aivan järjetöntä. Edestakainen reittimatka olisi paljon kalliimpi kuin kaksi edestakaista päiväristeilyä tai päiväristeily+paluu reittimatkana.

Ilmeisesti ei kiinnosta ainakaan se, tuleeko laiva mahdollisimman täyteen rahaa käyttäviä matkustajia vai ei.

Vierailija
17/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu maksaa

Norwegian on laadukkaampi, sillä siellä ei tarvitse kuunnella pakkoruotsikuulutuksia. Totta tosiaan, skandinaavinen Norwegian käyttää Suomen lennoilla vain suomea ja englantia.

tämä riippuu täysin siitä osaako lennon purseri ruotsia vai ei, jos ei osaa ei ole mikään pakko kuuluttaa ruotsiksi. Valitettavasti nämä finskin purserit on suuri osa palkattu silloin kun vaatimuksiin kuului ruotsin osaaminen. Suomeksi ja englanniksi kuuluttaminen on pakollista, ruotsin voit kuuluttaa jos haluat.

Sinunlaiselle asiakkaalle kuitenkin suosittelen lämpimästi jatkamaan norwegianilla lentämistä.

Vierailija
18/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä ne urpot ylibuukkailee koneensa. Selityksenä on aina, että "osa matkustajista jää tulematta" ja sen jälkeen seuraa uhriutumista miten on niin kauhean kallista ylläpitää bisnestä yhyy yhyy. No voi kyynel! Jättävät vaan kertomatta että käyttämättä jäänyt lippukin on joka tapauksessa maksettu ja että näistä suurin osa on a) matkustajia, jotka ovat ostaneet muutokseen oikeuttavan ja siten kalliimman flex-lipun,  ja b) matkustajia, jotka olisivat ostaneet onewayn jos ne olisi järkevämmin hinnoiteltu. 

Kyseessähän on vain täysin kylmänviileä laskelmointi ja uhkapeli.

Vierailija
19/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdensuuntaisia järkihintaisia lippuja myyvät myös SAS, KLM, Swiss jne. Finnair on vanhanaikainen.

Vierailija
20/40 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin hinnoittelun idea on ollut nyhtää työmatkalaisilta rahat pois: yksisuuntainen tai menopaluu samana tai läheisinä päivinä maksaa maltaita. Kun taas omia rahojaan käyttäville turisteille (esim. menon ja paluun välillä viikko aikaa tai la/su-yön yli) liput on paljon halvempia.

Jostain syystä Finnair on jämähtänyt tähän konseptiin, vaikka kilpailivat kuten Norwegian hinnoittelee lippunsa lentokohtaisesti riippumatta mahdollisesta paluulennosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän