Elämällä ei ole mitään merkitystä
En löydä elämälleni mitään hyvää syytä. Käyn töissä, huonoilla palkalla ja työehdoilla, yritän ottaa vapaa-ajan iisisti niin hyvin kuin pystyn. Tuntuu siltä että kaikki muut osaavat nauttia ainakin vähän elämästään, itse en yhtään. Kävin sitten lenkillä, luin kirjaa, katsoin jotain Netflixiä tai tein jotakin muuta - ei innosta yhtään mikään. Elämä tuntuu elinkautisrangaistukselta, mutta en kykene riistämään henkeä itseltäni. Väsyttää vaan koko ajan ja kaikki tuntuu ankealta. Asiaa ei tee helpoksi myöskään se, että minulla on läheisiä ympärilläni, mutta eivät he ymmärrä. On aivan turhaa puhua heille ongelmista, kun he eivät kuitenkaan käsitä.
Syön tällä hetkellä mielialalääkkeitä, olen joskus käynyt psykoterapiassakin, mutta hoitotulokset eivät ole kehuttavia, kun olen vieläkin todella masentunut.
Elämä tuntuu synkältä putkelta, josta odottaa pääsevänsä ulos.
Kommentit (33)
Eikö sulla ole miestä? Voisitte käydä vaikka veneilemässä.
Sinkkumies
Kokeiltu on, ns. hedonismia, mutta ei masentunut ihminen sellaiseen kykene.
Koen samoin. Minulle on kasvatuksen myötä luotu kokemus, että minusta ei ole mihinkään, ja siis ihmisiähän ei keskimäärin kiinnosta paskaaakaan olla ystäviä näin tuntevan kanssa. Mutta enpä mä nyt voi oikein keksiäkään, miten minusta on mihinkään, koska kaikki minkä olen tehnyt toisten neuvoilla on johtanut ihan saaatananmoiseen paskaaan.
Ja siis sanoin siksi toisten neuvoilla, että kun uskoo, ettei itsestä ole mihinkään ei tule mitään mieleen, mitä haluaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltu on, ns. hedonismia, mutta ei masentunut ihminen sellaiseen kykene.
Jos ei sängystä pääse ylös, niin ehkä silloin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Koen samoin. Minulle on kasvatuksen myötä luotu kokemus, että minusta ei ole mihinkään, ja siis ihmisiähän ei keskimäärin kiinnosta paskaaakaan olla ystäviä näin tuntevan kanssa. Mutta enpä mä nyt voi oikein keksiäkään, miten minusta on mihinkään, koska kaikki minkä olen tehnyt toisten neuvoilla on johtanut ihan saaatananmoiseen paskaaan.
Ja siis sanoin siksi toisten neuvoilla, että kun uskoo, ettei itsestä ole mihinkään ei tule mitään mieleen, mitä haluaisi tehdä.
No mitä sun nyt pitäis tehdä?
Sinkkumies
Rukoile Jumalaa. Hän voi antaa sinulle uskon, ja silloin elämälläsi on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jumalaa. Hän voi antaa sinulle uskon, ja silloin elämälläsi on merkitystä.
Mitä merkitystä?
Sinkkumies
Jos Jumala olis olemassa, niin elämällähän ei enää olis mitään merkitystä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis sanoin siksi toisten neuvoilla, että kun uskoo, ettei itsestä ole mihinkään ei tule mitään mieleen, mitä haluaisi tehdä.No mitä sun nyt pitäis tehdä?
Sinkkumies
Pakko on vain kuolla, eli odottelen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala olis olemassa, niin elämällähän ei enää olis mitään merkitystä.
Sinkkumies
Juuri näin. Varsinkin jos se Jumala vain takaisi uudelleensyntymisen paratiisiin. Toki siihen on ollut pakko keksiä helvetinpelko, että olisi sitten se merkitys, että kaikki ulkokultaisesti välttelevät helvettiin joutumista, niin siitä saa kivasti merkitystä elämälleen. Ja helvetinpelolla voi heikkoja samalla kätsysti ohjailla. 🙂
Mikä vene sulla Sinkkumies on? Oletko harrastanut kilpapurjehdusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis sanoin siksi toisten neuvoilla, että kun uskoo, ettei itsestä ole mihinkään ei tule mitään mieleen, mitä haluaisi tehdä.No mitä sun nyt pitäis tehdä?
Sinkkumies
Esitit, että jotain pitäisi tehdä.
Mitä?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
En tod. Ja kun olen kertonut satamankin, niin en kyllä kerro veneen merkkiä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No voi hiisi. En ole kuullut satamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mitä?
Sinkkumies
No enkä sanonut. Vaan sanoin, että mitään ei tule mieleen, mitä itse haluaisi tehdä, koska kokee, ettei itsestä ole mihinkään. Tai se on toisen antama uskomus itsestä, mutta se usko on ainoa, jonka "kuulen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sanottakoon sitten, jos et satamaa tiedä että semmoinen voisi olla vaikka valkoinen lintu ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mitä?
Sinkkumies
No enkä sanonut. Vaan sanoin, että mitään ei tule mieleen, mitä itse haluaisi tehdä, koska kokee, ettei itsestä ole mihinkään. Tai se on toisen antama uskomus itsestä, mutta se usko on ainoa, jonka "kuulen".
Jos sä tiedostat, että se on toisten antama mielikuva, niin hakkaa se vasaralla paskaksi ja lähde tekemään mitä huvittaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sanottakoon sitten, jos et satamaa tiedä että semmoinen voisi olla vaikka valkoinen lintu ;)
Sinkkumies
Raksuttaaa, raksuttaa...... onko kotimainen nimi?
Suurin osa ihmisistä ympärillä on ihan hölmöläisiä. Miksi haluaisit olla samanlainen hölmöläinen?
Kokeile siis hedonismia. Mitäpä siinä menetettävää on?
Sinkkumies