Miksi ääliöiden annetaan mekastaa vapaasti yliopistoissa?
Olin kolmannen vuoden opiskelija ja kävin tänään laitoksella koska aloitan harjoittelijana maanantaina. Vein sinne vähän tavaroita ja katsoin työpisteeni.
Huomasin samalla että ainejärjeston huoneesta puuttuu yksi jos toinenkin kansio. Joillakin on ollut tapana säilyttää vanhojen kurssien kaikki materiaali ja ajatus on ollut että se on meidän kaikkien käytössä. Mutta nyt joku on vienyt muutaman niistä kansioista kotiin. Samoin tenttikansio on hävinnyt.
Tyyppi on tiedossa mutta kukaan ei tee sille mitään. Vaikka kaikki palautettaisi kokonaisuudessaan (ei aina ole palautettu) niin aineiston kunto kärsii ja papereihin voi tulla aivan käsittämättöntä töhryä. Ongelma poistuisi jos kaikki skannattaisi ja laitettaisi kotisivulle vaikka kirjautumisen taakse. Mutta ei sitten millään.
Olen tähän asti antanut omat tentit arkistoon ja skannatessa tunnollisesti huolehtinut siitä että alkuperäiset paperit menee takaisin hyvässä järjestyksessä. Minä luovutan jos ketään ei kerran kiinnosta niin paljon että puuttuu tilanenteeseen ja toiset niin v.....n avuttomia ettei osaa lukea ja noudattaa laitoksen kopiokoneen ohjeita. CamScannerista puhumattakaan.
Kommentit (5)
Tosi ikävää. Mitä jos vaikka ettisit ne materiaalit muualta ja menisit tenttiin? Ai niin, typerysten pitää käydä eka kaikki vanhat tentit läpi ja toivoa, että kysyttäis täysin samat asiat. Muuten ei mene läpi. Yliopistot on täynnä laiskoja surkimuksia.
No ota ja skannaa ne ja laita nettiin. Vai pitääkö Jonkun Muun tehdä se?
Vierailija kirjoitti:
No ota ja skannaa ne ja laita nettiin. Vai pitääkö Jonkun Muun tehdä se?
Voisin periaatteessa skannatakin mutta Jonkun Muun on oltava kiinnostunut asiasta. Jos nyt lähetän valmiiksi skannatut tiedostot ainejärjestön hallituksen jäsenelle niin hän enintään kiittää ja lupaa katsoa mitä voi tehdä eikä koko asiasta kuulu mitään sen jälkeen. Tiedostot jää luultavasti sähköpostilaatikkoon ja poistetaan kun kiintiö on täyttymässä.
Nämä provot ovat välillä ihan hauskoja, mutta toisaalta vähitellen ne alkavat toistaa itseään varsinkin kuin aiheet ovat usein hyvin samankaltaisia. Kokeneena provoilijana suosittelen sinua hakemaan rohkeasti uutta näkökulmaa ja tarttumaan tuoreisiin näkökulmiin.
Koska akteeminen vapaus...