Sijoitusasunon omistaja-miten löytää hyvän vuokralaisen?
Olemme vuokraamassa sijoitusasuntoamme ensimmäistä kertaa ja haluamme tietenkin hyvän vuokralaisen. Luittotiedot kysytään, mutta voihan olla muuten huono. Kerro kikkasi!
Kommentit (25)
Eivät vanhukset , eivätkä muutkaan eläkkeellä olevat, ole automaattisisesti hyviä asukkaita, koska jos kuulo on alentunut, he saattavat päivät pitkät kuunnella kovaäänisesti radiota, televisoita tai jotain muuta ja keskustelu on aina yhtä huutamista. He ihan oikeasti häiritsevät naapureitaan, vaikka se lasketaan normaaliin asumiseen, eikä ole siksi irtisanomisen peruste. Ja voi sitä loukkaantumisen määrää, jos yrittää keskustella asiasta!
T. tympääntynyt ja väsynyt naapuri
Vierailija kirjoitti:
Eivät vanhukset , eivätkä muutkaan eläkkeellä olevat, ole automaattisisesti hyviä asukkaita, koska jos kuulo on alentunut, he saattavat päivät pitkät kuunnella kovaäänisesti radiota, televisoita tai jotain muuta ja keskustelu on aina yhtä huutamista. He ihan oikeasti häiritsevät naapureitaan, vaikka se lasketaan normaaliin asumiseen, eikä ole siksi irtisanomisen peruste. Ja voi sitä loukkaantumisen määrää, jos yrittää keskustella asiasta!
Heh, ainoa asukas joka on lähtenyt asunnostani nopeammin kuin ihminen ehtii kissaa sanoa on eräs eläkeläisrouva, joka valitti asuessaan ylimmän kerroksen asunnossani, että hissin konehuone melusi niin, ettei hän saanut nukuttua! Ja raitiovaunutkin alhaalla kauempana kirskuivat (asunto on 8. kerroksessa mäellä).
Itsekin asunnossa ja ikäni hissien konehuoneiden alapuolella kerrostaloasunnoissa asuneena voin sanoa, ettei se häirinnyt minua koskaan, samoin ei vuokralla asuneita nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vuokraisäntää haittaa? Se nimenomaan lasketaan normaaliin asumiseen. He ovat hyviä VUOKRALAISIA.
Minulla on kaksio vuokralla. Asuimme siinä itse ennen lapsia, joten tiedämme, että toimii parhaiten lapsettomalla pariskunnalla. Olen suosinut akateemisia ulkomaalaisia. Heillä on yleensä hyvät tulot, mutta asettuminen maahan vielä vaiheessa, joten eivät ole ostamassa omaa. Luottotiedottomalle en vuokraisi ikinä.
Jonkun taloudellisen tuen piirissä oleva ei todellakaan automattisesti ole menettänyt elämänhallintaansa!