Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten turvata elämä rahallisesti eron varalta?

Vierailija
29.06.2018 |

Ollaan tätä siis mietitty miehen kanssa, toiveissa olisi perustaa perhe ja saada kaksi lasta. Mies meistä huomattavasti paremmin tienaava, vuositulot n. 60 000.

Minä jäisin kotiin hoitamaan lapsia, olisin kotona n. 5 vuotta jos lapset tulisi parin vuoden ikäerolla.

Mitä sekä minun että miehen tulisi ottaa huomioon mahdollisen eron varalta?

Olisin hoitanut taloutta ja lapsia osittain miehen rahoilla tuon 5v, mutta mitä minulle jää, jos mies vaikka pettäisi ja jättäisi tämän jälkeen?

Hän olisi edennyt urallaan, kerryttänyt omaisuutta ja eläkettä, mutta minä en näistä mitään.

Kommentit (31)

1/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla kotona viisi vuotta? Vuosi per lapsi riittää hyvin.

Jos haluat lapsia, sinun pitää vain hyväksyä, että otat rahallisesti takkiin. Lapset eivät tuo leipää tullessaan.

Tee paljon töitä, säästä ja sijoita. Pidä huoli siitä, että sinulla on omaa varallisuutta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää kotiin mammaksi! Vuosi per lapsi korkeintaan.

Aivan järkyttävää lukea näitä kotirouvajuttuja täältä muutenkin. Hyvä, että ajattelet asioita pidemmälle. Mitä tahansa voi elämässä tapahtua ja turvaat samalla lapsienkin tulevaisuutta työskentelemällä, säästämällä ja sijoittamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkei kai tarvitsisi olla niin kauaa kotona. Olen itse vain kasvanut perheessä, jossa äiti oli hoitamassa muutaman vuoden ja teki 8

-16 vuoroa, kun isä taas yövuoroa, niin aina oli jompi kumpo vanhemmista vahtimassa. Pidin tästä itse lapsena, ja tuntuu hurjalta viedä vuoden vanhaa hoitoon ulkopuoliselle.

Puhuttiin alustavasti miehen kanssa jos hän antaisi jonkun tietyn summan minulle eron sattuessa, mutta toisaalta miehen rahoillahan minä olen elättänyt itseäni jo sen aikaa, kun hoidan lapsia. Olisiko tämä taas kohtuuton pyyntö miehen kannalta?

Vierailija
4/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita se salainen rahan sivuun pistäminen hyvälle sijoitustileille sitä tulevaa eroa varten.

Vierailija
5/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tyttöpolo ala tekemään yhden yhtä kersaa, jos suunnittelet jo eroa. :D

Vierailija
6/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa eikä ole avioehtoa eikä miehen omaisuutta ole testamentilla ns. suojattu, niin erossa saan omaisuudesta puolet, vaikka mies olisi sen yksin tienannut.

Vierailija
7/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotiin noin pitkäksi aikaa. Ei miehesi edes tienaa erityisen paljoa mikä tekisi kotirouvailusta järkevää vaihtoehtoa.

Mies voi lisätä sun puolesta rahaa yksityiseen eläkerahastoon sen aikaa, kun olet kotona. Omistatteko kiinteistön, puoliksi?

Vierailija
8/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkei kai tarvitsisi olla niin kauaa kotona. Olen itse vain kasvanut perheessä, jossa äiti oli hoitamassa muutaman vuoden ja teki 8

-16 vuoroa, kun isä taas yövuoroa, niin aina oli jompi kumpo vanhemmista vahtimassa. Pidin tästä itse lapsena, ja tuntuu hurjalta viedä vuoden vanhaa hoitoon ulkopuoliselle.

Puhuttiin alustavasti miehen kanssa jos hän antaisi jonkun tietyn summan minulle eron sattuessa, mutta toisaalta miehen rahoillahan minä olen elättänyt itseäni jo sen aikaa, kun hoidan lapsia. Olisiko tämä taas kohtuuton pyyntö miehen kannalta?

En kyllä kehtaisi tuonlaista pyytää. Voisiko isä jäädä hoitamaan myös välillä?

Vierailija
9/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisi sulle jonkun tietyn summan? Haloo!

No, voitte laskea sen näinkin: jos ette maksa lastenhoidosta (jos sinä olet kerran se lastenhoitaja), kuuluu se palkka sitten sulle. Sanotaan 20e tunti. Laitatte tämän puoliksi eli maksatte molemmat 10e sulle. Eli mies maksaa sulle 10e/tunti sen viiden vuoden ajan, siinä sulle tarkkaan laskettu hyvitys, noin 100 000.

Mutta se oli varmaanki ajatellut antaa sulle 2000 ja vanhan mopon jos ero tulee.

Ja toisesta lapsesta sama summa uudelleen.

Vierailija
10/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies on vaatinut avioehdon. Ja tuollaisen ehdotuksen jälkeen ap saisi alkaa pakkaamaan rytkyjään ja romujaan, välittömästi

Vierailija
11/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että ne lapset ovat myös miehen ja hänen täytyy myös kantaa vastuu heistä. Jos miehesi arvostaa sinua hän haluaa hyvittää sen mitä sinä annat siitä uhrauksesta, että olet raskaana, tuot hänen lapset maailmaan ja jättäydyt pois työelämästä hoitaaksesi ja kasvattaaksesi hänen lapsiaan.

Muutoin älä tee lapsia miehesi kanssa.

Vierailija
12/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mikään ihme , ettei suomalaismiehet enää suostu lisääntymään rahanahneiden suominaisten kanssa.

Vierailija
13/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies on vaatinut avioehdon. Ja tuollaisen ehdotuksen jälkeen ap saisi alkaa pakkaamaan rytkyjään ja romujaan, välittömästi

Mitä vikaa avioehdossa on? Eikö sellaisen kaikki järkevät naiset nykyään tee?

Tosiaan, mitä tahansa voi tapahtua, ei pelkästään eroa. Mitä jos ap:n mies joutuu lopettamaan työt, sairaudet, lasten sairaudet, tapaturmat, yllättävät isot menot...?

Vierailija
14/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä avioehdon lisäksi itsesi kunnossa. Söilytä markkina-arvosi mahdollisimman korkeana.

Vierailija
15/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erosta muutkin selvinneet.

Vierailija
16/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisi sulle jonkun tietyn summan? Haloo!

No, voitte laskea sen näinkin: jos ette maksa lastenhoidosta (jos sinä olet kerran se lastenhoitaja), kuuluu se palkka sitten sulle. Sanotaan 20e tunti. Laitatte tämän puoliksi eli maksatte molemmat 10e sulle. Eli mies maksaa sulle 10e/tunti sen viiden vuoden ajan, siinä sulle tarkkaan laskettu hyvitys, noin 100 000.

Mutta se oli varmaanki ajatellut antaa sulle 2000 ja vanhan mopon jos ero tulee.

Ja toisesta lapsesta sama summa uudelleen.

Ap:n pitäisi tuossa tapauksessa itse maksaa eläkemaksunsa, vakuutuksensa ja tietty myös veronsa! Ja miehellä olisi tietenkin oikeus olettaa, että vaimo maksaa puolet perheen kaikista kuluista.

Vierailija
17/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki avion aikana ITSELLESI myöhemmin eron jälkeen nopeasti realisoitavaa tavaraa. Sellaista mistä mies ei ole kiinnostunut (naisten korut esim.), mikä säilyttää arvonsa tai jolla keräilyarvoa.

Vierailija
18/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaat tulevaisuutesi tekemällä töitä, omistamalla asunnon tai osan asunnosta ja lyhentämällä asuntolainaa. Ensimmäinen mahdollistaa seuraavat. Ja omistaminen on varallisuuden kasvattamista. Siitä ei ole haittaa missään olosuhteissa. 5 vuotta pois työelämästä - no, no, no.

Vierailija
19/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt tyttöpolo ala tekemään yhden yhtä kersaa, jos suunnittelet jo eroa. :D

Päinvastoin. Näistä asioista sopimisen pitäisi olla kaikille pakollista ennen lastentekoa. Ap on realisti ja miettii mikä on kohtuullista molemmille.

Reilua on sopia, että toisen hoitaessa yhteisiä lapsia kotona on toisen tienaama raha yhteistä, myös säästöön jäävä.

Vierailija
20/31 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen pitäisi kantaa yksin taloudellinen vastuu lasten saamisesta. Varsinkin luonto pitää huolen siitä , että isä pääsee siitä raskausajasta ja synnytyksestä kuin koira veräjästä. Toinen kantaa kaikki terveysriskit ja taloudelliset menetykset. Ihmeellistä mielestäni on se, että kukaan nainen suostuu niitä muksuja tekemään ihan vaan hyvää hyvyyttään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi