Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran kuukuppi

Vierailija
29.06.2018 |

Mikä siinä on hyvää? Suosittele.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helposti bakteerivaginoosin, minkä takia hommasin kupin gynen suosituksesta. Nyt 9 vuotta myöhemmin kiristelen hampaitani jos olen esim. reissussa ja kuppi jäänyt kotiin (=joutuu ostamaan tamppooneja.)

Ainoa miinuspuoli on että painaa itselläni lievästi virtsarakkoa. Muutoin yksi ihmiskunnan parhaita keksintöjä. 😊

Vierailija
2/29 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäyksenä, kun ne menkat voi lähes unohtaa. Voi olla periaatteessa huonokin juttu 😆 Olen monesti unohtanut koko kuukautiset, kuppi ollut parhaimmillaan yli 24h paikoillaan. Hengissä ja hyvinvoivana ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti käyttänyt vain yhdn kerran, ja kaduttaa etten aloittanut aikasemmin. Olo oli kuin niitä menkkoja ei olisikaan. Eikä se kuppi edes haissut pahalle niin kuin siteet ja tamponit. Plus vielä ekologisempaa, kun ei roskaa.

Vierailija
4/29 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas olo koko päivän, ei hajuja, ei jatkuvaa räpeltämistä, ei jätettä, rahaa säästyy.

Vierailija
5/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kiitos kommenteista. Lisää? ap

Vierailija
6/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava elämää helpottava keksintö! Toivottavasti olisin uskaltanut kokeilla aiemmin. Aiemmin käytin siteitä mutta ne hiostivat ja tuoksuivat kaikki hirveälle(inhoan hajusteita). Tamponeja en ole koskaan uskaltanut käyttää muuta kuin uimassa koska ylä asteella yksi tyttö kuoli toksiseen sokkioireyhtymään.

Kärsin runsaasta vuodosta ja kovista kivuista. Kuukuppi ei pahenna kipuja ehkä jopa hieman helpottaa niitä.

Minunkin ainoa huono puoli on että painaa hieman virtsarakkoa mutta tämä on pieni ongelma ja johtuu kuulemma paikkojen asennosta. Kellään kenen kanssa on puhuttu ei ole ollut samaa.

Kehoitan rohkeasti kokeilemaan ja kehoitan ettei luovata ensimmäiseen mutkaan! Käyttö helpottaa kerta kerralla kun oppii omat niksinsä.

Vierailija
7/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitatte että siteet ja tamppoonit haisee? Roskiksessa vai, vai sillon kun otatte ne toosasta? Disgusting.

Vierailija
8/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen herkkä hajusteille kun olen niin siteet haisee nykyään uusina ihan hirveällä. Kaupassakin ihnoan kävellä side hyllyn ohi. Kaikissa on jotain keinotekoista hajustetta peittämässä kuukautisvuodon hajua. Olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa ja todellakin haistan kellä on esim Always housuissa. Tamponit ei haise koska niihin ei laiteta hajusteita.

9/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia

Vierailija
10/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi herkkä iho ja hyvin kuivat ja ”hauraat” limakalvot. Siteet hautoivat aina alapään ihon rikki ja tamponi imi viimeisetkin kosteudet limakalvoilta, kuukautisten jälkeen korjailin aina pari viikkoa näitä vaurioita - kunnes löysin kuukupin.

Mikä ihana keksintö! Nyt jo 15 vuotta käyttänyt, eikä tulisi mieleenkään mikään muu keino.

Vierailija
11/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee rahaa, ollut nyt 9 v käytössä. Ostin silloin sen kun oli rantaloma tulossa ja tietty menkat.. Eipä haitannu menkat lomaa ollenkaan, pystyi uimaan jne. ihan normaalisti.

Vierailija
12/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan helpottaa elämää kummasti!

Yksi positiivinen puoli vielä mitä ei kai ole mainittu, että kuppia voi käyttää myös ilman kuukautisia (no voi tietysti siteitäkin, mutta kukaan ei varmasti halua niitä turhaan housuihinsa hiostamaan ja hankaamaan) .

Siis esim. jos tietää, että menkat on alkamassa hetkenä minä hyvänsä niin sen voi laittaa varmuuden vuoksi, eikä tarvitse pelätä että menkat pääsee yllättämään pahassa paikassa. :)

Vierailija
13/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla 12 tuntia miettimättä menkkoja lainkaan.

Vierailija
14/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieeninen, huomaamaton, vaivaton, egologinen ja helppo käyttää.

Vierailija
15/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi positiivinen puoli vielä mitä ei kai ole mainittu, että kuppia voi käyttää myös ilman kuukautisia (no voi tietysti siteitäkin, mutta kukaan ei varmasti halua niitä turhaan housuihinsa hiostamaan ja hankaamaan) .

Siis esim. jos tietää, että menkat on alkamassa hetkenä minä hyvänsä niin sen voi laittaa varmuuden vuoksi, eikä tarvitse pelätä että menkat pääsee yllättämään pahassa paikassa. :)

Toi on muuten totta; kun mullakin alkaa yleensä aamuyöllä, niin illalla ku laittaa kupin, niin ei oo aamulla sänky veressä! :D

Kerran oli myös 14 h lentomatka ja tottakai menkat alkoi lennon aikana, mut eipä haitannu ku laitoin kupin valmiiksi.

Vierailija
16/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mulla on todella runsas valkovuoto ovulaatio päivinä ja käytän kuukuppia myös silloin. Pysyy pikkuhousut kuivana eikä tartte käyttää pikkuhousun suojia limakalvot kiittää

Vierailija
17/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kaivaa "naftaliinista" kuppi ja keittää käyttöön, vaikka keitettynä toki säilöinkin.. Synnytyksen jälkeen toiset menkat ja kyllä tämä side pöksyissä on ällö. Hiostaa, tarttuu ihoon, haisee.. ja se hulahtamisen tunne välillä.

Mitä pesuainetta käytätte kupin välipesuihin? Mä käytän ihan Sebamedia mitä on muutenkin ihonpesua varten, gyne sanoi että käy tarkoitukseen.

Vierailija
18/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ostan luneten kuukupin pesunestettä.

Vierailija
19/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kaivaa "naftaliinista" kuppi ja keittää käyttöön, vaikka keitettynä toki säilöinkin.. Synnytyksen jälkeen toiset menkat ja kyllä tämä side pöksyissä on ällö. Hiostaa, tarttuu ihoon, haisee.. ja se hulahtamisen tunne välillä.

Mitä pesuainetta käytätte kupin välipesuihin? Mä käytän ihan Sebamedia mitä on muutenkin ihonpesua varten, gyne sanoi että käy tarkoitukseen.

Minä käytän Lactolinea. Saa ihan marketista ja maksaa vain 2-3 euroa 500 ml pullo. :)

Varaudu muuten siihen, että synnytyksen jälkeen kuppi ei välttämättä heti toimi kuten ennen. Itselläni ei meinannut millään asettua sisälle hyvin ja tuli pahoja ohivuotoja sekä tuntui epämiellyttävälle. Onneksi se siitä kuitenkin tasottui sitten, kun lantiopohjanlihakset taas vahvistui (?) eikä kohdunkaula tullut niin alas kuukautisten aikana.

Vierailija
20/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että...se tunne kun heräsit ensimmäisen kupin kanssa nukutun yön jälkeen. Ilman pikkuhousuja ja vinossa että rutussa olevaa sidettä. Siteiden kanssa aina kyljellään tikkujäykkänä koko yö, kevyttä unta kun täytyi huolehtia siitä ettei kääntele liikaa kylkeä ettei side mene huonosti ja sitten on sänky veressä. Ja oli aamulla kuitenkin...

Niin kuin joku sanoikin, voi käyttää jo ennen kuin menkat alkaa, ihan huippujuttu.

Ja yks vielä, suuseksi onnistuu kupin kanssa 😁 Ei olis ukko ennen mennyt lähellekään kuukautisten aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi