Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jere Karalahti teippasi huutavan kaksivuotiaan suun kiinni. "Välillä tarvitaan kovia keinoja"

Vierailija
29.06.2018 |

Vieläkö viette lapset Jeren päiväkotiin hoitoon? Miten hermo kestää kaksivuotiaana JA vauvaa?

Kommentit (261)

Vierailija
221/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikä – tai tahtoikä- on vanhemmuudelle todella koettelevaa aikaa. Tahtoikä on toivottava vaihe lapsen kehityksessä. On tärkeää oppia ilmaisemaan omia toiveitaan ja tarpeitaan, sekä kokeilla millä keinoin saa varmistettua vanhemman avun ja turvan.

Vanhempi tekee lapsen koko elämän läpi kantavaa kasvatustyötä, jos hän kykenee kohtaamaan lapsen uhman-, tahdon- ja turvattomuudenilmaisut lapsen tunteita kunnioittaen, jämäkästi ja itse raiteiltaan menemättä – ainakin tarpeeksi usein.

Kiellot tai rangaistukset eivät tehoa suunniltaan olevaan lapseen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/22/mika-avuksi-kun-uhmaikainen-ag…

Vierailija
222/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV: Väsynyt äiti teippasi lapsensa suun ja pakotti hänet seisomaan sängyn vieressä

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut 40-vuotiaan naisen ehdolliseen vankeuteen 8-vuotiaan poikansa huhtikuussa 2015 Jakomäessä tapahtuneesta pahoinpitelystä. Asiasta kertoo MTV.

20 päivän ehdollisen vankeuden lisäksi äiti määrättiin maksamaan pojalleen korvauksia tilapäisestä haitasta ja kärsimyksestä yhteensä 1000 euroa.

MTV:n kuvauksen mukaan poika oli mennyt normaalisti nukkumaan, jolloin äiti oli ottanut hänelle määrätyn unilääkkeen. Vastaeronnut äiti oli kärsinyt jo pidemmän aikaa väsymyksestä, koska ylivilkas poika ei antanut hänen nukkua öisin.

Riita alkoi, kun äiti huomasi pojan lukevan otsalampun valossa. Riidan aikana äiti komensi pojan seisomaan sänkynsä vieressä kunnes häntä alkaisi nukuttaa.

Kun poika oli alkanut huutaa ja hyppiä, äiti teippasi pojan suun, kädet ja jalat kiinni, jotteivät naapurit häiriintyisi metelistä. Poika repi teipit heti pois.

8-vuotiaan lapsen teippaaminen laskettiin oikeudessa pahoinpitelyksi. Teon vakavuutta lisäsi se, että se kohdistui 8-vuotiaaseen lapseen ja siinä oli mukana vapaudenriiston piirteitä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/485472-mtv-vasynyt-aiti-teipp…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teippasi pikkulapsen kädet ja suun – pisti kuvan Facebookiin

Facebookissa julkaistu kuva on johtanut 21-vuotiaan miehen pidätykseen ja syytteisiin Yhdysvalloissa.

Andre Curry julkaisi palvelussa tyttärestään kuvan, jossa tyttö näkyi suu ja kädet kiinni teipattuna. Kuvan yhteyteen mies oli kirjoittanut:

– Näin käy, kun lapseni lyö minua takaisin. ;)

Kuva on johtanut siihen, että Currya syytetään muun muassa törkeästä perheväkivallasta

Asianajajan mukaan Curry pysyy toistaiseksi vangittuna, koska hän ei ole maksanut takuitaan.

https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/isa-teippasi-pikkulapsen-…

Vierailija
224/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sitoi lapsen sänkyyn ja teippasi suun kiinni

Lahdessa lokakuussa 2008 isä sitoi 6-vuotiaan lapsensa sänkyyn narulla kiinni, koska lapsella oli tapana mennä äidin viereen nukkumaan. Hän sitoi narun toisen pään lapsen nilkan ympärille ja toisen vuoteeseen.

Mies sitoi lapsen kädet narulla yhteen selän taakse ja kun lapsi pyysi, ettei hän sitoisi, mies sitoi kädet yhteen etupuolelle.

Suun hän sulki leveällä teipillä. Sen hän repäisi hetken kuluttua pois aiheuttaen kipua lapselle.

Lapselle tuli mustelma otsaan. Korvasta tuli verta, kun isä oli puristanut sitä.

Lapsi nukkui samassa huoneessa sisaruksensa kanssa.

Oikeudessa mies myönsi sitoneensa lapsen kerran sänkyyn. Lapsen vahingoittamista hän ei muistanut.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi 48-vuotiaan helsinkiläismiehen kahdesta pahoinpitelystä neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen ja 30 päiväsakkoon. Maksettavaa sakosta kertyi 900 euroa.

Muutamaa päivää aiemmin mies oli Helsingissä pahoinpidellyt avopuolisonsa heidän lastensa nähden.

Oikeus piti molempia pahoinpitelyjä nöyryyttävinä. Mies määrättiin maksamaan lapselleen kivusta, särystä, tilapäisestä haitasta ja kärsimyksestä 1 800 euroa

https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2010/09/07/isa-sitoi-lapsen-sanky…

Vierailija
225/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole haitallisempaa tukkia suu karkilla tai antamalla älylaitteen ?

Vierailija
226/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten kakarat huutaa ja parkuu suu ammollaan? Ihan hiton pahan näköistä.

No pitäisihän sinun se tietää, kun itsekin olet ollut KAKARA!

Vierailija
227/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että jotain kiinnostaa sun mielipide? Ja mites toi luetun ymmärtäminen? En sanonu, että se oli hauskaa. Sen sijaan, kertoo susta aika paljon että muiden huumorintajua arvostelet.. Mun mielestä Jere eikä kukaan muu ansaitse tätä julkista ryöpytystä asiasta. Kuka meistä ei olis joskus mokannu? Yhden kuvan perusteella järjetöntä vetää radikaaleja johtopäätöksiä! Joku väläytti jopa sitä hirvittävää 8-vuotiaan tytön kohtaloa! Miettikää nyt vähän! Millasta vanhemmuutta osottaa sitten tollanen tuomitsevuus?? Mun mielestä somessa ei kuuluis jakaa yhtäkään kuvaa lapsesta, ei yhtään. Millainen vanhempi silloin on kun niin tekee? Teitä on kuitenki aika paljon.

Toivottavasti et työskentele lastensuojelun parissa.

Ja siinä yksi lastensa kuvien esittelijä. Mut kiellä vaan :)

Sinulla heittää päässä. Rinnastat vanhemman väkivaltaisen käytöksen lastaan kohtaan joihinkin somessa julkaistuihin kuviin. Hakkaatko sinä lastasi kuin vierasta sikaa? Se on Suomessa laitonta, ollut jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
228/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan erityisherkkyys,erityislapsi,ruokaherkkyys yms diagnoosia Jeren lapsella?  itsekeskityt ja oikeat ?   Ja onko nappi liian koholla ja herkistyy kun Jere voivottelee aamusta iltaan ja opettaa lapsen herkistymään?

Ja monellako tän palstan kommentoijan lapsilla nuita, siitä voi miettiä kuka tekee oikein.

Vierailija
229/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhmaikä – tai tahtoikä- on vanhemmuudelle todella koettelevaa aikaa. Tahtoikä on toivottava vaihe lapsen kehityksessä. On tärkeää oppia ilmaisemaan omia toiveitaan ja tarpeitaan, sekä kokeilla millä keinoin saa varmistettua vanhemman avun ja turvan.

Vanhempi tekee lapsen koko elämän läpi kantavaa kasvatustyötä, jos hän kykenee kohtaamaan lapsen uhman-, tahdon- ja turvattomuudenilmaisut lapsen tunteita kunnioittaen, jämäkästi ja itse raiteiltaan menemättä – ainakin tarpeeksi usein.

Kiellot tai rangaistukset eivät tehoa suunniltaan olevaan lapseen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/22/mika-avuksi-kun-uhmaikainen-ag…

Todella hyvä artikkeli, kiitos vinkistä!

Vierailija
230/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MTV: Väsynyt äiti teippasi lapsensa suun ja pakotti hänet seisomaan sängyn vieressä

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut 40-vuotiaan naisen ehdolliseen vankeuteen 8-vuotiaan poikansa huhtikuussa 2015 Jakomäessä tapahtuneesta pahoinpitelystä. Asiasta kertoo MTV.

20 päivän ehdollisen vankeuden lisäksi äiti määrättiin maksamaan pojalleen korvauksia tilapäisestä haitasta ja kärsimyksestä yhteensä 1000 euroa.

MTV:n kuvauksen mukaan poika oli mennyt normaalisti nukkumaan, jolloin äiti oli ottanut hänelle määrätyn unilääkkeen. Vastaeronnut äiti oli kärsinyt jo pidemmän aikaa väsymyksestä, koska ylivilkas poika ei antanut hänen nukkua öisin.

Riita alkoi, kun äiti huomasi pojan lukevan otsalampun valossa. Riidan aikana äiti komensi pojan seisomaan sänkynsä vieressä kunnes häntä alkaisi nukuttaa.

Kun poika oli alkanut huutaa ja hyppiä, äiti teippasi pojan suun, kädet ja jalat kiinni, jotteivät naapurit häiriintyisi metelistä. Poika repi teipit heti pois.

8-vuotiaan lapsen teippaaminen laskettiin oikeudessa pahoinpitelyksi. Teon vakavuutta lisäsi se, että se kohdistui 8-vuotiaaseen lapseen ja siinä oli mukana vapaudenriiston piirteitä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/485472-mtv-vasynyt-aiti-teipp…

Mutta jos vie lapsen veneeseen,teippailee siellä ja

pakottaa syömään lattialta, se on ok käräjäoikeuden mielestä.

Vierailija
231/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono huumori...

Vierailija
232/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että jotain kiinnostaa sun mielipide? Ja mites toi luetun ymmärtäminen? En sanonu, että se oli hauskaa. Sen sijaan, kertoo susta aika paljon että muiden huumorintajua arvostelet.. Mun mielestä Jere eikä kukaan muu ansaitse tätä julkista ryöpytystä asiasta. Kuka meistä ei olis joskus mokannu? Yhden kuvan perusteella järjetöntä vetää radikaaleja johtopäätöksiä! Joku väläytti jopa sitä hirvittävää 8-vuotiaan tytön kohtaloa! Miettikää nyt vähän! Millasta vanhemmuutta osottaa sitten tollanen tuomitsevuus?? Mun mielestä somessa ei kuuluis jakaa yhtäkään kuvaa lapsesta, ei yhtään. Millainen vanhempi silloin on kun niin tekee? Teitä on kuitenki aika paljon.

Sinulla heittää päässä. Rinnastat vanhemman väkivaltaisen käytöksen lastaan kohtaan joihinkin somessa julkaistuihin kuviin. Hakkaatko sinä lastasi kuin vierasta sikaa? Se on Suomessa laitonta, ollut jo kymmeniä vuosia.

Ja sinä rinnastat hakkaamisen ja laastaroinnin. Ja kyllä, tiedoksi sullekin että niiden somekuvien julkaiseminen loukkaa lapsen itsemääräämisoikeutta. Ja sitä kehtaat vähätellä..

Vierailija
233/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä rinnastat hakkaamisen ja laastaroinnin. Ja kyllä, tiedoksi sullekin että niiden somekuvien julkaiseminen loukkaa lapsen itsemääräämisoikeutta. Ja sitä kehtaat vähätellä..

Olen lapseton. Perheväkivalta on tullut lapsuudessani minulle tutuksi. Tiedän kyllä miten sitä piilotellaan ja vähätellään.

Vierailija
234/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton. Perheväkivalta on tullut lapsuudessani minulle tutuksi. Tiedän kyllä miten sitä piilotellaan ja vähätellään.

Toi on mutua. Sitä ei varmaksi voi sanoa kukaan mikä tässäkään perheessä on oikeasti tilanne. Sun lapsettomuus nyt ei taas mitenkään liity mihinkään.

Vierailija
235/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkaa vaan niin vielä joku päivä Karalahden suu teipataan kiinni.

Karalahti ei tunnetusti kestä pilkkaa eikä nyrkkiä, ja on ite enskana haastamassa riitaa, ja kun sitte saa turpaansa, ni uhkailee mopoilevilla kavereillaan :)

Vierailija
236/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on mutua. Sitä ei varmaksi voi sanoa kukaan mikä tässäkään perheessä on oikeasti tilanne. Sun lapsettomuus nyt ei taas mitenkään liity mihinkään.

Ihmeen paljon olit väittämässä, että jaan kuvia lapsistani sinne ja tänne siihen nähden, ettei se enää mielestäsi liity mihinkään. Usko pois, kyllä poliisi tämän jutun vielä tulee alaikäiseen kohdistuvana rikoksena selvittämään. Katsotaan sitten, miten sinulla suu pannaan!

Vierailija
237/261 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sua mun suu kiinnostaa? Pompit asiasta toiseen ja vedät vielä jonkun oman lapsuuden väkivaltakortinkin mukaan.. Tässä ei oo kyse susta. Jos vaikka jotain ammattiapua etsisit.. Äläkä hanki niitä lapsia. Illanjatkoja.

Vierailija
238/261 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sua mun suu kiinnostaa? Pompit asiasta toiseen ja vedät vielä jonkun oman lapsuuden väkivaltakortinkin mukaan.. Tässä ei oo kyse susta. Jos vaikka jotain ammattiapua etsisit.. Äläkä hanki niitä lapsia. Illanjatkoja.

Laastarilla loppuvat sinunkin mölinät. - Ohis

Vierailija
239/261 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laastarilla loppuvat sinunkin mölinät. - Ohis

AV voisi ottaa JAXIN LAASTAROIDUN KUVAN Pääsy Kielletty -sivulleen...

Sopis hyvin Trump ja sika -linjaan.

Vierailija
240/261 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vspakki kirjoitti:

Kyllä te taas jaksatte yhdestä hassuttelukuvasta vikistä.

Jos aletaan kattoon kuvia niin jokaisesta voi tehdä tarinat ja omat johtopäätökset.

Huumori kuuluu myös lasten elämään,eikä jostain nauramisesta saa traumoja ja sitten 20v myöhemmin syö itseään lihavaksi ( kuten täällä kaikki niin tekee)

Damage Control on vaikea laji.