Loma alkaa nyt ja itkettää, ärsyttää, V..ttaa kun ollut niin kiire
Vielä viimesenä työpäivänä sai tehdä 3 tuntia ylitöitä, koko viikko ollut sellaista haipakkaa että rytmihäiriöillä mennään. Nyt kun ovat suljin, oon niin loppu ja vihainen näistä viimesistäkin ylitöistä etten jaksanut edes lomia toivotella. Että Hyvää lomaa vaan itse kullekin. Tekis mieli ääneen parkua.
Kommentit (29)
Sitä se on kun on orja. Sut on ohjelmoitu tuohon. Parin päivän päästä tunnet syyllisyyttä jo kun et ole töissä ja alat kaipaamaan takaisin töihin. Porvari kutsuu sun persettä jopa unissasi. Kiire on sorvin ääreen muuten olet huono ja laiska ihminen. 70v pääset eläkkeelle ja jos olet onnekas saat naattia vielä monta vuotta suht vähin kivuin ja vaivoin. Nyt kun olet vielä suht nuori niin sun selkänahasta revitään kaikki mitä saadaan irti.
Sanokaa niille pomoillenne että tarvitsette lisää työvoimaa. Tuskin työnne on sellaista että tekijöitä ei löytyisi. Ei kannata tehdä itsestään "korvaamatonta". Sitä ei kukaan arvosta.
Minua ärsyttää, vit uttaa ja itkettää, koska minulla on vain viikko lomaa ja tiedän, ettei mieheni elää enää montaa kuukautta. Olisin ikionnellinen sinun murheistasi.
En ymmärrä näitä jotka hokevat että hae leppoisampi työ. Anteeksi vain, mutta missä niitä nykypäivänä on? Terkut täältä valtiolla "loikoilevalta" jolla taas paukkuu ennen lomaa 30 ylityötuntia. Eihän tuo ole edes kauhean paljon, enemmänkin kertyisi, mutta meillä leikataan saldosta 30 tunnin ylitykset pari kertaa vuodessa, joten pakko koittaa pitää alle sen.
Meilläkin on hirveä härdelli omien töiden lisäksi tuon maakuntauudistuksen kanssa kun valtakunnassa sadat ellei tuhannet virkamiehet joutuvat laatimaan aina uudenlaisia laskelmia ja skenaarioita ja selvityksiä sen mukaan mistä hallituksen tuuli kulloinkin puhaltaa. Pitäisi pysyä uutispimennossa koko loma, ettei alkaisi vielä enemmän ketuttaa palata töihin.
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrit kokoontuvat. Kuulostaa siltä kuin joku pitäisi teitä vankina työpaikalla ja kotona. Totuushan kuitenkin on se, että olette itse itsenne ajaneet tuohon tilanteeseen. Kukaan ei pakottanut hankkimaan lapsia tai kiireistä työtä. Olisitte voineet valita työn, jossa on leppoisa rutiini ilman ylitöitä.
Nämä srjen marttyyrit naurattavat minua välillä, koska eihän tuohon tilanteeseen ole ketään muuta syyllistä kuin te itse. Olette siis itsellenne kettuuntuneita. Se taas kertoo siitä, että ette ole kovinkaan järkeviä. Toistatte samaa kettuunnuttavaa kaavaa vuodesta toiseen ettekä tajua muuttaa asioita niin, että ette enää kettuuntuisi vaan elämä olisi mukavaa ja kivaa.
Vaatii paljon töitä ja viisautta saada itsensä asemaan, jossa voi lähteä työpaikalta milloin itse haluaa ilman, että kettuuntuu tai joutuu kuuntelemaan kenenkään muun kettuilua.
Minä kyllästyin pompotteluun ja olen nyt asemassa, jossa voin haistattaa pitkät epämiellyttäville työtehtäville ja teen vain sitä, mikä tuntuu kivalta. Jos minun työpanokseeni ei olla tyytyväisiä, pärjään kyllä aivan hyvin useita vuosia ilman työpaikkaakin :).
Ei kannata valittaa vaan alkaa tehdä jotain asioiden muuttamiseksi. Kukaan muu ei ole elämästänne vastuussa kuin te itse.
Terveisin besserwisser!
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Lapset jo koululaisia, yksi oli imuroinut, toinen tehnyt jälkiruuan ja mies teki maailman parhaan pihvit. Samantien sain kuoharia lasiin ja 10 min "psykologi-kuuntelun". Nyt jo parempi mieli ja olo, väsynyt kyllä eli ilta tuskin kovin pitkä on. Onneksi kuitenkin loma... vasta alussa. Kiitos ymmärryksestä ja hyvää lomaa teille muillekin!
Ja se kolmas tenava... omaan tyyliinsä vauhdikas ja hauska. Oli maalannut vauhdikkaan taulun ja laatinut ohjelmaa koko perheelle... koko illaksi... 30 min välein vaihtuu aktiviteetti. Eli kuoharia menee vielä paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, vit uttaa ja itkettää, koska minulla on vain viikko lomaa ja tiedän, ettei mieheni elää enää montaa kuukautta. Olisin ikionnellinen sinun murheistasi.
'
Irtisano itsesi. Etsi uusi työ, kun suru helpottaa.
Voimia tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä viimesenä työpäivänä sai tehdä 3 tuntia ylitöitä, koko viikko ollut sellaista haipakkaa että rytmihäiriöillä mennään. Nyt kun ovat suljin, oon niin loppu ja vihainen näistä viimesistäkin ylitöistä etten jaksanut edes lomia toivotella. Että Hyvää lomaa vaan itse kullekin. Tekis mieli ääneen parkua.
Tämä en ole minä. Mutta ihan sama homma. Pomo lähtee neljältä. Deadline tänään kahdessa projektissa. Pomon mielestä hommat on tehty, kun hän on saanut osuutensa tehtyä. Minä olen se viimeinen lenkki, joka lähettää tarjouspyynnöt ja tarkistaa dokumentit, kasaa ja pakkaa ne jne. 16.30 soittaa asiakas ja kertoo, että hän haluaa tähän vielä tällaisen ja tällaisen muutoksen.
Meillä on liikaa töitä kapasiteettiin nähden. Pitäisi palkata henkilökuntaa, mutta kun pitäisi olla aikaa perehdyttämiseen, ohjelmien ja koneiden hankkimiseeen jne. Sekä toisaalta, ensi vuonna voikin olla tilanne ihan toinen. Kaikesta huolimatta pidän työstäni, vaikka pienessä firmassa ei ole juurikaan etuja ja joustan ihan liikaa. Mutta saan hallita ja kehittää työtäni niin paljon kuin lystään ja paljon olenkin saanut eteenpäin, nopeutettua toimintoja. Vielä kun saisin pomon ylipuhuttua tehokkaamman ohjelman hankkimiseen meidän päätoiminnoissa. Mutta ei, hän haluaa käyttää sitä, minkä 80-luvulla oppi ja mikä siihen aikaan oli vielä alan ainoa.
No nyt on kyllä asenteessa petraamisen varaa. Olen monet kerrat tehnyt töitä klo 22 asti, jotta pääsen lomalle. Ja yrittäjänä ollessani lomat olivat pieniä paljoa siellä täällä. Jos työsi on liian vaativaa, kannattaisi varmaan käyttää loma uuden työpaikan etsintään.