Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut teini-ikäisestä pojasta kun on niin paljon yksin

Vierailija
29.06.2018 |

Ei näe juuri kavereita, ehkä 1-2x viikossa, muuten hengailee kotona tai yksin.
Harrastukset tauolla kesällä, eikä minnekään kiinnosta oikein mennä.
Miten muilla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä huolestuttaa?

Vierailija
2/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omaan tilanteeseen nähden 1-2x viikossa kaverien näkeminen olisi todella hyvä tilanne.

itse näen yhtä tyyppiä liikunnan merkeissä ehkä kerran 3kk aikana. Siinä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt parikin kertaa viikossa, niin en lähtökohtaisesti olisi huolissani. 

Aivan ilman kontakteja oleva huolestuttaisi toki. 

Vierailija
4/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä huolestuttaa?

Se, etteikö oikeasti ole ketään kenen kanssa viettää aikaa tai tehdä kivoja juttuja.

Miksei koskaan tule ketään kylään? miksi koskaan kukaan ei pyydä minnekään?

Nuorten syrjäytymisestä puhutaan paljon, toisilla on aina kavereita, miksi ei huolestuttaisi?

Vierailija
5/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän itse kokee oman tilanteensa? Haluaisiko olla enemmän kavereiden kanssa. Meillä poika on ainakin sellainen kotikissa, että edes jätskille sitä ei saa, kun on mieluummin vain kotona. Onko poika introvertti, joka löytää kiinnostavaa puuhaa itsekseen ja viihtyy hyvin kotona, vai kärsiikö ja onko yksinäinen ja yksin tahtomattaan? Olisiko kavereita saatavilla? Nämä ovat tärkeitä asioita ottaa huomioon. Juttele ja selvitä asiaa.

Vierailija
7/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös 15-vuotias poika, jolla ei ole kavereita ja joka viihtyy kotona oman perheen kesken. Koulussa hän on ihan suosittu siis sillä tavalla, että tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa ja muut pitävät hänestä (tämä on tullut esiin keskusteluissa opettajien kanssa) mutta vapaa-ajalla hän ei vain halua hengailla muiden kanssa. Olin aikani tästä huolissani kunnes aloin ajattelemaan niin, että jos kerran poika näyttää olevan tyytyväinen elämäänsä, koulu sujuu hyvin eikä hän ole tekemisissä päihteiden kanssa, niin miksi minäkään sitten vaipuisin epätoivoon. Ei kaikkien tarvitse olla sosiaalisia.

Vierailija
8/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 14-vuotias poika myös. Asun pienellä paikkakunnalla ja mielenkiinnon kohteeni eroavat hyvin paljon oman ikäluokkanityypillisistä intresseistä. Helsingissä olisi ehkä mahdollista keskustella päivän politiikasta kivassa kerhossa, mutta ei täällä maalla. Koulussa minulla on kyllä kavereita, mutta en ole kotiini kutsunut kavereita useampaan vuoteen, eikä tästä minun mielestäni pidä olla huolissaan. Mielummin luen kotona  Jussi Halla-ahon kolumnia, kuin oleskelen Lidlin penkillä mehujää kädessä instagram kuvia tykkäilemässä.

Vierailija
9/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsikö joka päivä hengailla kavereiden kanssa. Ei ainakaan lukiolaiset ehdi.

Vierailija
10/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse joka päivä, mutta nyt on loma. Poika on ihan kalpeakin kun on sisällä liikaa. Ennen oli tosi innostunut kavereista, mutta on jotenkin vähän ulkopuolinen mielestäni eikä oikein tahdo innostua lähtemään minnekään. Pari ystävää on mutta heitä näkee ihan satunnaisesti. Itse muistan että tuon ikäisenä en todellakaan ollut kotona.

Vierailija
11/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt kavereita 10 vuoteen koska ei kiinnista

Vierailija
12/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt kavereita 10 vuoteen koska ei kiinnista

Mutta, kyse on nuoresta, eiköhän siinä iässä vielä pitäisi yrittää olla yhdessä muiden kanssa.

Vierailija
13/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut teinit?

Vierailija
14/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 14-vuotias poika myös. Asun pienellä paikkakunnalla ja mielenkiinnon kohteeni eroavat hyvin paljon oman ikäluokkanityypillisistä intresseistä. Helsingissä olisi ehkä mahdollista keskustella päivän politiikasta kivassa kerhossa, mutta ei täällä maalla. Koulussa minulla on kyllä kavereita, mutta en ole kotiini kutsunut kavereita useampaan vuoteen, eikä tästä minun mielestäni pidä olla huolissaan. Mielummin luen kotona  Jussi Halla-ahon kolumnia, kuin oleskelen Lidlin penkillä mehujää kädessä instagram kuvia tykkäilemässä.

Sama juttu! Olen siis itsekin 14 ja tuon lisäksi myös luen paljon Saksan historiaa netistä. Viimeksi luin Hitlerin aforismeja. Masturboin myös paljon.

Vierailija
15/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohta 16-vuotiaani näkee myös kavereita ehkä 1-2 krt/vko. Vaihtelee kyllä todella paljon viikosta ja kuukaudesta riippuen. Sen sijaan juttelee jatkuvasti tietokoneella ollessaan kaverien kanssa, joten en ole ollenkaan huolissani. Nykyään ei välttämättä aina nähdä irl, kun somen kautta pidetään yhteyttä.

Vierailija
16/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohta 16-vuotiaani näkee myös kavereita ehkä 1-2 krt/vko. Vaihtelee kyllä todella paljon viikosta ja kuukaudesta riippuen. Sen sijaan juttelee jatkuvasti tietokoneella ollessaan kaverien kanssa, joten en ole ollenkaan huolissani. Nykyään ei välttämättä aina nähdä irl, kun somen kautta pidetään yhteyttä.

meillä ei juttele siellä, koska ei pelaa samoja pelejä. jos puhuisi, en olisi huolissaan.

Vierailija
17/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Nykyää kun kaikki somet sun muut nii sosialisoinnin voi hoitaa netinki välityksellä. Niin ne ajat muuttuu. Nykynuoret muutenki kasvanu älyluuri kädessä.

Vierailija
18/18 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä kavereiden kanssa olo ei korvaa kasvokkaista kontaktia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi