Sinä nainen, joka olit eilen kouluikäisen poikasi kanssa Helsingin rautatieasemalla!
Ilmeisesti maalta kotoisin ja sinne takasin menossa. Sokoksen kulmalla lapsesi antoi kerjäläiselle rahaa ja sinä ylpeänä hymyilit ja kannustit vieressä. Päivän hyvä työ tehty ja kerjäläisakkakin kauniisi kiitteli. Ymmärrän, ettei lapsi ymmärrä tätä, mutta koettakaa nyt aikuiset tajuta, että kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta. Ilmiö vain pahenee kun nämä maalaiset antaa juna-asemalla niitä kolikoita. Mikä siinä on ettei se mene jakeluun! Jos lapsesi haluaa antaa niin laittakaa vaikka Pelastusarmeijan pataan se.
Kommentit (47)
Kaikki ei vaan tiedä. Olisit kertonut pojan äidille totuuden.
Mä annan aina ihan vaan sen takia että pikkuporvaria ärsyttää.
Tuo on aivan mafiaan rinnastettavissa olevaa järjestäytynyttä rikollisuutta miljoonavoitoilla. Olen itse nähnyt esim. Romaniassa noiden mustalaisparonien linnoja, jotka on rakennettu noilla rikollisilla tuotoilla. Todella epäeettistä tukea tuollaista rikollisuutta.
Minäkin hesalaisena annan jonkun euron ja ajattelen, että ei se niiden kerjuutyö helppoa ole. Tosin käyn harvoin keskustassa.
Pitäähän maalaisten antaa jotain takaisin niistä rahoista, joita helsinkiläiset kuulema joutuvat maksamaan maaseudun saamina tukina.
Saan antaa rahuleitani ihan kenelle haluan, vaikka sulle ap, istahda stockkan kulmalle maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
Näiden takia niitä sitten tänne tulee. Ei helsinkiläiset anna niille, kun niitä on joka kulmassa, mutta nämä maalaiset antaa. Raivostuttavaa. Siihen Sokoksen kulmaankin kerjäläiset nakataan aamuisin uudella Audilla...
Onko mersut huollossa Veholla?
Tällä viikolla olen jkanut jo n. 180€ kerjäläisille viikonloppuun mennessä pitäisi tulla se vakio 300€ täyteen. Tavoite saattaa maa kaaoksen valtaan ja sekasorron ja anarkian vallitessa kaapata valta oikemiliselle isänmaalliselle blokille.
Kyllä se äryttää kun työmatkan aikana on 10 kerjäläistä " please, please". Niiden uusin kerjäyspaikka on kirkkojen kulmaukset, mm. ennen siunaustilaisuuksia ja jumalanpalveluksia. Todella kuvottavaa
Itse annan joskus banaanin jos tulen herkusta.
Ihan järjestäytynyttä touhua. Kävin yhteen aikaan töissä Postitalossa, jonka parkkiksella noita mustalaismersuja oli useinkin monta. Sieltä tuli aikamoinen kasa ryysyläisiä ulos tiettyyn aikaan aamusta, lähtivät kuka minnekin kerjäämään. Niillä on muuten puhelimet kaikilla, eikä tosiaan halvinta Nokiaa ysäriltä!
Metrossa matkustin parin kuukauden ajan poikkeavan työvuoron takia ihan superaikaisin aamusta (tyyliin ekat metrot), ja Siilitieltä tuli tätä porukkaa myös kyytiin reippaanlaisesti. Iloisesti pulisivat keskenään koko matkan Rautikselle asti ja taas sama homma -> jokainen asettui ennalta määrätylle paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se äryttää kun työmatkan aikana on 10 kerjäläistä " please, please". Niiden uusin kerjäyspaikka on kirkkojen kulmaukset, mm. ennen siunaustilaisuuksia ja jumalanpalveluksia. Todella kuvottavaa
Mikä siinä kuvottaa?
Kerjääminen pitäisi kieltää, ainakin Helsingissä. Turisteillekin ärsyttävää kun nuo tulevat kiusaamaan.
Näistä tuli dokumentti joskus. Käyttävät lapsia kerjäämässä, koululuokat Romaniassa tyhjenevät. Osa näistä kerjäläisistä pakotetaan kerjäämään ja kyse ih mis kau pasta kehitysvammaisia tai vanhuksia pakotetaan kerjäämään. Tällaista toimintaa halutaan tukea?
VIROSSA on tuo mittu ih mis kaupasta moldovalainen pariskunta, joka oikeuden mukaan pakotti vä kival loin jalattoman invalidin ker jää mään kaduilla lähes kahden vuoden ajan.
Uh ri oli 45-vuotias venäläismies, joka on kotoisin alle 30 000 asukkaan pikkukaupungistä Ivanovon alueelta Venäjältä.
Euro on pieni hinta siitä kun saa lähteä takaisin maalle ja nauraa partaansa kerjäläisinvaasiota Helsinkiin 😁
Vierailija kirjoitti:
Näistä tuli dokumentti joskus. Käyttävät lapsia kerjäämässä, koululuokat Romaniassa tyhjenevät. Osa näistä kerjäläisistä pakotetaan kerjäämään ja kyse ih mis kau pasta kehitysvammaisia tai vanhuksia pakotetaan kerjäämään. Tällaista toimintaa halutaan tukea?
Kuulehan nyt, ei siellä koulunpenkit tyhjene kuin korkeintaan mu-s-t-a-l-ai-sis-ta, tavallinen romanialainen käy normaalisti koulussa eikä liity mitenkään näiden m-a-n-n-e-j-e-n touhuihin. Voitko lopettaa romanian mustamaalaamisen?
Olen miettinyt sitä, että onko tuo kerjääminen muka niin kannattavaa? Ei varmaan ole kummoisetkaan tienestit.
Näiden takia niitä sitten tänne tulee. Ei helsinkiläiset anna niille, kun niitä on joka kulmassa, mutta nämä maalaiset antaa. Raivostuttavaa. Siihen Sokoksen kulmaankin kerjäläiset nakataan aamuisin uudella Audilla...