Lapsi pohti päivällä
Että sitten isona kun hän on isä, hän tekee vähemmän töitä kuin isänsä ja pitää joskus kesälomaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohtiiko lapsi teidän eroa? Mitä mieltä se on siitä?
Monet muutkin eroaa. Esim naapurin lapsi,hyvä ystävänsä on vanhemmillaan viikko-viikko.
Aivan. Mutta pohtiiko lapsi teidän eroa ja mitä mieltä hän on siitä? Milloin olet muuttamassa pois ja mihin?
Tässä ketjussa ei ollut siitä kysymys ja miksi minun pitäisi kaikkeen yksityiskohtaisesti vastata?
= mitään eroa ei ole ollut olemassakaan muualla kuin ammattivalittajan pään sisällä n 5s.
Sitähän sinä et tiedä mutta ei mun tarvitse selitellä minne muutan yms kai ne on omia asioitani.
Oletko muuttamassa kesän aikana? Kuka sitten tekee miehelle välipalan?
Minkä välipalan? En mä ole sille koskaan välipaloja tehnyt.
No kotiruokaa?
Sehän syö paljon lounaspaikoissa yms joten kyllä se pärjää.
Pohtiiko lapsi koskaan sitä, miksi sä olet lomalla aina?
Vierailija kirjoitti:
Pohtiiko lapsi koskaan sitä, miksi sä olet lomalla aina?
Ei pohdi koska hän tietää että teen töitä. Kuulee kyllä kun hoidan asiakaspalvelua yms.
Senhän pitää kohta pärjätä ilman vaimoa ja sen ruokia joka päivä, 365/24/7. Hyvä vaan että mies vähän totuttelee eron jälkeiseen elämään.
Teetkö kokopäivä- vai osapäivätyötä? Viettääkö lapsi kesän kavereidensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kokopäivä- vai osapäivätyötä? Viettääkö lapsi kesän kavereidensa kanssa?
Ihan kokopäivätyötä ja kyllä on paljon kaverinsa kanssa. Eilenkin melkein koko päivän ja käy iltaisin harkoissa, viikonloppuisin peleissä.
Etkö sinä ap ole kuitenkaan nyt töissä? Miksi palstailet työaikana?
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ap ole kuitenkaan nyt töissä? Miksi palstailet työaikana?
Nyt ei ole tullut asiakkailta soittoja ja kaikki paperit on kunnossa mitkä piti olla yms.
Taidat nyt lasketella vähän luikuria yms.
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen töissä ja saan tästä palkkaa. Vastaan asiakkaiden soittoihin. Mikä tässä on epäselvää?
Epäselvää on se, kuinka hoidat sen työsi eron jälkeen yms.
Minä taas olen isänä ollut se, joka on viettänyt aikaa lasten kanssa, tehnyt ruoan, käyttänyt neuvolassa, ollut vanhempainilloissa jne. että vaimo on saanut tehdä uraa ensin yrittäjänä ja sitten toisen palveluksessa. Tulotaso on suunnilleen sama kuin minulla opettajana. Näistä on tullut jo perheelle tsestäänselvyyksiä eikä jo totuttuja käyttäytymismalleja ole helppo muuttaa. Olen myös liian empaattinen ihminen, ajattelen muiden tunteita omia ratkaisuja tehdessäni ja siitä on ollut seurauksena, että omat toiveet ovat jääneet toteutumatta. Olen perheen vuoksi jättänyt ottamatta vastaan tehtäviä, noiden avulla olisin mahdollisesti saanut rahaa ja mainetta (ei tietenkään ole varmaa), mutta se olisi vaatinut pitempiä työpäiviä ja pitkiä poissaoloja.
Seurauksena on nyt se, että perhe pitää minua kunnianhimottomana luuserina, joka ei edes tienaa tarpeeksi. Ammattiani väheksytään. Kun puolustaudun kertomalla, miten menestyneet isät ovat huolehtineet perheistään , vastauksena on ollut, että he sentään tuovat rahaa taloon.
Asioilla tuppaa olemaan kaksi puolta. Huolehtivan koti-isän ja kunnianhimoisen menestyjän rooleja on vaikea yhdistää. En ainakaan tunne yhtään, jolla ne olisivat onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen töissä ja saan tästä palkkaa. Vastaan asiakkaiden soittoihin. Mikä tässä on epäselvää?
Miksi lapsi ei toivo sinusta, että pitäisit kesällä lomaa, kuten isänsä toivoo pitävän lomaa? Viihtyykö lapsen paremmin isänsä kanssa?
Ajatteletko nyt, että saat pitää tuon nykyisen työsi myös eron jälkeen? Aiemmin kerroit, että et voi erota, koska menettäisit erossa muun muassa työpaikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko nyt, että saat pitää tuon nykyisen työsi myös eron jälkeen? Aiemmin kerroit, että et voi erota, koska menettäisit erossa muun muassa työpaikkasi.
Menetän työni.
No, kaikkea ei voi saada. Pääasia kuitenkin että tärkein haaveesi toteutuu: pääset vihdoinkin eroon ilkeästä ja komentelevasta miehestä, jota vihaat. Tsemppiä uuteen elämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetän työni.
Kurja juttu. Mutta lapselle luultavasti ilouutinen. Sitten edes toinen vanhemmista voi joskus viettää kesällä lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetän työni.
Kurja juttu. Mutta lapselle luultavasti ilouutinen. Sitten edes toinen vanhemmista voi joskus viettää kesällä lomaa.
Mun huonon liikkumisen takia siitä ei juuri apua ole.
Ei lapsi välitä siitä, liikkuuko vanhempi hyvin vai huonosti. Hänelle on tärkeintä, että vanhemmalla on aikaa hänelle. On lapsen kannalta ikävää, että molemmat vanhemmat ovat kokopäivätyössä läpi kesän eikä kummallakaan ole lainkaan lomaa.
No meillä taas lapsi aikoinaan myös pohdiskeli ja tiesi, että hänestä tulee isona isi. Jokusen ajan päästä alkoi kyselemään, että onko hänen pakko olla isona isi, vai voisiko olla mielummin äiti. Syy sille miksi halusi mielummin tullä äidiksi kuin isäksi oli se, että hän ei haluaisi juoda niin paljon "tölkkiä" (olutta) ja olis myöskin kivempaa kun ei tarvitsisi piereskellä niin paljoa.
Meillä miehellä karkasi viinaksien juonti vähän käsistä ja vapaa-aika meni sohvalla pereskellessä ja tölkki/drinkkilasi kädessä. Poika luuli, että se kuuluu isänä olemiseen. Minä en juonut enkä piereskellyt, niin pojan päässä se meinasi sitä, että äidit ei juo eikä piere.
Viestiä yritin sinne sohvalle toimittaa, mutta eipä miestä kiinnostanut. Nyt on lapsilla aika etäiset välit isäänsä, eikä isä siis tunne lapsiaan kunnolla.