Veeroprosenttini liian pieni?
Aloitan kohtapuoliin muutaman vuoden jälkeen hoitoalalla vakityössä ja veroprosenttini on käsittämättömän pieni siinä verokortissa jonka sain vuoden alussa. Kävin jo verotoimistossa, mutta siellä monen tunnin jonotus, joten kyselen nyt tässä. Muutama vuosi sitten veroprossa oli kaksi kertaa isompi, siis voiko olla että se on pienentynyt tällä välin niin paljon?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Aloitan kohtapuoliin muutaman vuoden jälkeen hoitoalalla vakityössä ja veroprosenttini on käsittämättömän pieni siinä verokortissa jonka sain vuoden alussa. Kävin jo verotoimistossa, mutta siellä monen tunnin jonotus, joten kyselen nyt tässä. Muutama vuosi sitten veroprossa oli kaksi kertaa isompi, siis voiko olla että se on pienentynyt tällä välin niin paljon?
Sano palkanlaskijalle prosentti, minkä haluat.
Eli näissä matalapalkka-alojen töissä veroprosentti ei siis ole pienentynyt? IIhmettelinkin jo... oh shit, sitten täytyy todellakin hankkia uusi verokortti.
No mulla verokortti ehdotti 35 000 euron vuosituloille veroprosentiksi 10%. Oletin johtuvan matkavähennyksistä.
Kokeile itse veroprosenttilaskurilla:
Vierailija kirjoitti:
Eli näissä matalapalkka-alojen töissä veroprosentti ei siis ole pienentynyt? IIhmettelinkin jo... oh shit, sitten täytyy todellakin hankkia uusi verokortti.
Ap siis tämä ja ihan aidosti ihmettelen tätä asiaa kun pieni prosentti hämmensi. Käteen jäis niin paljon enemmän tällä prossalla :D
vero.fi -sivulla on laskuri, syötä siihen pyydetyt tiedot niin näet onko oikein vai ei. Jos heittää pahasti, tilaa muutosverokortti, onnistuu kirjautumalla palveluun pankkitunnuksilla ja valmiin verokortin voit tulostaa itse tai toimittaa sähköisenä työnantajalle.
Mä olen kassa 25/h viikossa.
Prosentti 24..tulee muhkeat veronpalautukset taas...n. 2000€.
Kohtahan tää prosenttikikkailu loppuu.:(
Vierailija kirjoitti:
Loppuu heti kun tilaat uuden verokortin
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki?
Just viime viikolla palstalla laskettiin jollekin vero.fi laskurilla vero% 24 kun vuositulot oli 52 000e eikä mitään vähennyksiä...
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys: miksi?
Jos et ole alkuvuonna tienannut lähes mitään niin voi olla pieni,mutta tuolta vetokortti verkosta se selviää
Jos sä oot ton pari vuotta ollut esim työttömänä tai hoitovapaalla niin se veroprosentti on siksi alhainen eikä todennäköisesti riitä vakkarityön palkkaan.
verovirastoon voi soittaa ja kertoa palkkatiedot niin ne rustaa sulle uuden kortin. Kaikista helpoin homma jos on yhtään epäselvää. Otat vaan viimesimmän palkkakuitin nenän eteen ja selvität paljon tuleva palkkasi on ja eikun soittelemaan
Vierailija kirjoitti:
Jos sä oot ton pari vuotta ollut esim työttömänä tai hoitovapaalla niin se veroprosentti on siksi alhainen eikä todennäköisesti riitä vakkarityön palkkaan.
No siksi just on pieni, kun alkuvuoden on maksanut niin kovaa prosenttia etuuksista.
Älkää välittäkö typoista,
T. ap