Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti uhkailee perinnöllä, kohtalotovereita?

Vierailija
28.06.2018 |

Tuntuu nykyään olevan vakiohjelmistoa joka tapaamisella, että en tule saamaan mitään perintöä, vaan hän käyttää kaiken itse tai lahjoittaa pois. Näin aina, kun teen tai sanon jotain, mistä äiti ei ole samaa mieltä. Tämä alkoi silloin, kun menin naimisiin, tai itse asiassa jo ennen sitä. Äiti inhoaa miestäni, tuo sen avoimesti esiin ja ilmoitti jo silloin, että avio-oikeutta ei sitten tule olemaan. Nykyään sitten minäkin jään ilman perintöä. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja olen sen sanonut monesti. Minulla on kaikki mitä tarvitsen, en tee yhtään mitään hänen talollaan tai mökillään. Yritän pysyä lasten takia väleissä, mutta vaikeaa on. Mies ei ole enää ollenkaan tekemisissä äitini kanssa. Äiti on vasta kuudenkymmenen, eli jatkaa kiukutteluaan vielä pitkään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Lisää. Kerro miksi haluat pysyä väleissä lasten takia? Itse en haluaisi altistaa lapsiani mokomalle noita-akalle.

Vierailija
2/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uhkaa, sanot vaan okei ja jatkat juttua. Älä noteeraa uhkailua ilmein tai elein, sanot vaan okei.

Vierailija
4/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kurpalle että lakiosuuden saat, jos jotain jaettavaa nyt yleensäkään jää. Sitten toivotat hyvää loppuelämää ja morjens!

Vierailija
5/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on uhkailtu, en tiedä sitten onko testamentti tehty.

Vierailija
6/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Lisää. Kerro miksi haluat pysyä väleissä lasten takia? Itse en haluaisi altistaa lapsiani mokomalle noita-akalle.

Hän on lasten ainoa mummo, eikä onneksi kiusaa lapsia perintöasioilla.

ap

Vierailija
7/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä kuvio. Minun appivanhemmat pitää kahta yli 40-vuotiasta lastaan talutusnuorassa vähän vastaavalla kuviolla. Ovat myyneet heille mökin velaksi. Koroton velka ns ikiajoiksi. Nyt lasten pitää olla kiitollisia ja kuuliaisia koska ovat "saaneet" mökin (=paljon hommia, vastuuta, rahanmenoa). Vanhemmat vielä pitivät itsellään hallintaoikeuden niin että mitään ei saa tehdä erilailla kuin isomummin aikaan.

Naurattaisi jos ei ottaisi niin paljon päähän.

Vierailija
8/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Äitini uhkasi jättää kaiken minulle. Kalliiksi käy kaatopaikka kuormat ja hometalon purkaminen, en halua, jättäköön valtiolle. 😥

Vierailija
9/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tylysti, että eiköhän tuo perintöasia ole käsitelty jo moneen kertaan.

Vierailija
10/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot liian neutraali, kun sanot, ettei kiinnosta. Sen sijaan naura sille, että oikeestiko se kuvittelee, että sen vanha talo on jotain sellaista, jonka vuoksi kukaan haluaisi nöyristellä yhtään mitään. Väännä rautalangasta, että saat kaiken tarvitsemasi ihan itse hankittua, joten et ole kenenkään perinnöstä riippuvainen.

Nyt äitisi kuvittelee, että yrität vain väistellä keskustelua sanomalla, että ei kiinnosta. Ja että yrität sillä peitellä pettymystäsi ja pelkoasi. Tee selväksi, että perintö ei todellakaan ole sellainen asia, jolla sinua voi kiristää.

Ja sitten kun äitisi kuitenkin kiristää, niin älä nöyrry vaan sano juuri se mielipiteesi, jonka olit sanomassa. Tee juuri niin kuin tahdot - älä muuta toimintaasi äitisi kiristämisen seurauksena.

Vierailija
11/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on uhkailtu ja asia myös toteutettu. Vittumainen narsisti isäni on tehnyt testamentin jolla jättää perinnöttömäksi ja lisäksi järjestelee suosikkilapselleen kaiken siten, että mitään lakiosaakaan ei tule jäämään.

Tuttua, isän elämänsisältö on ollut aina nöyryyttäminen js nujertaminen ja vallankäyttö tyttölapsiaan kohtaan. Yksi lapsi tulee saamaan kaiken ja kaksi tyttöä nuolee näppejään. Mutta tämä on jo tiedossa joten eipä mitään ole tehtävissä.

Vierailija
12/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä kuvio. Minun appivanhemmat pitää kahta yli 40-vuotiasta lastaan talutusnuorassa vähän vastaavalla kuviolla. Ovat myyneet heille mökin velaksi. Koroton velka ns ikiajoiksi. Nyt lasten pitää olla kiitollisia ja kuuliaisia koska ovat "saaneet" mökin (=paljon hommia, vastuuta, rahanmenoa). Vanhemmat vielä pitivät itsellään hallintaoikeuden niin että mitään ei saa tehdä erilailla kuin isomummin aikaan.

Naurattaisi jos ei ottaisi niin paljon päähän.

En ikinä suostuisi tuollaiseen kuvioon. Onneksi olen taloudellisesti täysin riippumaton vanhemmistani, joten ei kiinnosta uhkailut.

Vierailija
13/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisi olla oma äitini, paitsi että on hieman järkevöitynyt ihan viime vuosina (täytti juuri 70). Hän tuputti apua milloin mihinkin ja rahaa esim. opiskelijan menoihin, mutta auta armias jos sanoit poikkipuolisen sanankaan mihinkään asiaan liittyen niin kiristys alkoi. Opiskelijana tuo oli rasittavaa kun oli osittain riippuvainen pienestä vanhempien rahatuesta, mutta tähän ei voinut kuitenkaan luottaa mikäli äiti veti herneen nenään esim. siitä että olin yhteydessä isääni (jonka kanssa eronneet).

RIippumattomuuden tunne päästessäni vihdoin työelämään oli ihana! Äitini ei enää pysty kiristämään minua tahtonsa mukaan vaan suhteemme on nykyään lähes terve (tai nojoo, vähemmän sairas).

Vierailija
14/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa tekemisistään kaikkea, sellaiselle joka takertuu asioihin. Ilmeisesti hän haluaa olla oikeassa kaikesta, hänen ehdotuksensa on "paras" ja hermostuu jos toinen on eri mieltä. Sano että on hänen asiansa mitä hän tekee rahoillaan, mutta on kurjaa että hän hokee jatkuvasti samaa asiaa, kun se on jo tiedossa. Että hänen pitää lopettaa se. Sitten voit ohittaa muut oudot lausahdukset, pitää rajat ja pitää enemmän etäisyyttä. Joidenkin kanssa kommunikaatio on mahdotonta. -Joillakin ihmisillä keskustelu tuntuu olevan valtapeliä, narsismia ja riitaa (jopa lähisukulaisen kanssa), mihin ei kannata mennä mukaan vaan poistua tai katkaista puhelu – luultavasti haluat positiivisen normaalin kontaktin toiseen, mutta ei mahdollista hänen kanssaan. Luonne ei muutu eikä häiriöt jos jollain on. Toki voi sanoa että keskustelee nätisti eikä riitele, mutta toinen voi hermostua siitäkin entistä enemmän. Lisäksi mitä väsyneempi, nälkäisempi ja kotiinsa kiireesti haluava toinen on, sitä ärhäkkäämpi – moni asia voi kuluttaa heidän voimat ja käytös pahenee. Ellei lasketa pois tilanteita joissa olisi vain yksi huono päivä

Vierailija
15/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut käyttäytyä kunnioittavasti äitiäsi kohtaan jos hän tuollaisia uhkailee.

Vierailija
16/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on lasten ainoa mummo, eikä onneksi kiusaa lapsia perintöasioilla.

ap

Riittävästi kun heille tulee ikää, niin homma muuttuu. Hieman hienovaraisemmin kuin sunkohdala vaan. Kaduttaa, etten aikoinani katkonut välejä äitiini... Nyt se juna jo meni, sulla on vielä aikaa parantaa elämäänne.

Vierailija
17/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Ei Suomessa voi tehdä ketään perinnöttömäksi, ettet sitten ole todistettavasti jotenkin erityisen törkeästi tai rikollisesti toiminut isääsi vastaan. Ota selvää asioista ja pidä puolesi, sitten kun sen aika tulee.

Vierailija
18/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut käyttäytyä kunnioittavasti äitiäsi kohtaan jos hän tuollaisia uhkailee.

Eipä äitikään käyttäydy kunnioittavasti tytärtä kohtaan.

Vierailija
19/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin uhkailee. Miljoonaperintö kuulemma tulossa. Voihan aktiivimallikolmonen sentään.

Vierailija
20/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluais lapsieni olevan tekemisissä noin ahdasmielisen ihmisen kanssa. Ei se raha ja omaisuus ole minkäänarvoista loppujenlopuksi kun puhutaan oikeesti tärkeistä asioista. Lapsesi todennäköisesti kuulee isään kohdistuvaa vihaa ja halveksuntaa.. eikä todennäköisesti sinun elämän valintojasikaan kunnioiteta sen enempää. Hieno käytös esimerkki lapsillesi.