Miksi jotkut kokevat alemmuutta akateemisen seurassa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jolla on paljon rahaa on yksinketaisesti parempi ihminen.
Ei akateemisuudella ole mitään tekemistä tulotason kanssa😂
On tutkittu, että 90% maistereista tienaa 45-vuotiaana paremmin kuin ammattikoulun käyneet ikätoverinsa.
Että taitaa sillä jotain tekemistä olla... 😀
Tunnen alemmuutta vain itseäni rikkaampien joukossa, eli en useimpien akateemisten jotka ovat tunnetusti perse auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset tienaavat keskimäärin enemmän kuin ei-akateemiset.
No joo, mutta nykyään heistäkin moni työttömänä eikä kaikissa ammateissa palkkaus vastaa ollenkaan koulutustasoa. Siksi on kyllä älytöntä liittää akateemisuus "paljoon rahaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, että 90% maistereista tienaa 45-vuotiaana paremmin kuin ammattikoulun käyneet ikätoverinsa.
Että taitaa sillä jotain tekemistä olla... 😀[/quote
Mutta yksilön senhetkistä tulotasoa et voi mitenkään päätellä, jos tiedät ainoastaan, että hän on akateemisesti koulutettu. Et tiedä, missä hän työskentelee vai työskenteleekö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta, mutta sen verran on pakko mainita, että nuo "akateemiset" taas tuntevat suurta alemmuutta kylän hurjiempien miesten läsnäollessa. Ja harvoinpa kylän hurjimpina jätkinä on "akateemisia" ihmisiä. Heh, no ikinä.
Mä olen samaa mieltä. Kylän hurjin mies on se käytännön jantteri, joka rakentaa oman ja muidenkin talot itse, asentaa itse kaikki kodin vempaimet ja huoltaa omat, naisensa ja kavereiden autot. Saa naiset nauramaan ja kuolaamaan peräänsä. Fyysinen, lihaksikas, ronski, suorapuheinen. Ei rikollinen mutta häntä karttavat rikollisetkin tai ainakaan eivät käy hänelle pottuilemaan. Tällaisen miehisen miehen seurassa akateeminen sivistynyt mies tuntee itsensä vähän neitimäiseksi.
Mun mielestä tämmöinen mies kuulostaa aika hyvältä. Mieluummin tämä kuin perusduunari, joka ei saa mitään aikaan ja vikisee kuin pikkulapsi jos jotain pitäisi saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Why?
Enpä ole koskaan ajatellut tuollaista, mieheni on akateeminen ja minä en. Eipä tulisi mieleenikään tuntea alemmuutta hänen tai hänen kavereidensa (useimmat entisiä opiskelukavereita) joukossa :)
Varmaan johtuu huonosta itsetunnosta, luultavasti tällainen ihminen kokee alemmuutta monessa muussakin seurassa. Samanlaisia pallinaamoja akateemisetkin ovat kuin matalammin kouluttautuneetkin, eikä akateeminen ole synonyymi sivistyneelle.
Mä olen itse maisteri, mutta tunnen silti alemmuutta muita maistereita kohtaan, kun koen olevani huonompi kuin he :D
Itse en arvostele ihmisiä heidän koulutuksensa perusteella ja se, että minä olen maisteri on vain todiste siitä, että ei siihen juurikaan lahjoja vaadita :D
Koska akateemiset ovat henkieseti ylivertaisia voitaisiin puhua jopa herrarodusta