Mitä enemmän on rahaa sitä hanakammin sen kaiken pitää itsellään.
Oletko huomannut?
Kommentit (7)
Mitä enemmän on jollain rahaa sitä hanakammin sen kaiken haluaa itselleen.
- vihervasemmisto
Pitää paikkansa. Olen ollut onnekas ja saanut kaksikin ihan kivaa perintöä peräjälkeen.
Ja kummasti vaan sitä rahaa ei käyttäisi! Olen ostanut itselleni uusia laadukkaita vaatteita ja kenkiä sekä matkustanut. Nyt loppujen päällä istun kuin Roope-Ankka ja mietin miten sijoittaa.
Ei sitä vaan halua kuluttaa arjessa enempää kuin ennenkään. Toisaalta mietin, että mitä järkeä, mukaani en niitä saa. Mutta mutta...
Minä voitin rahapelissä potin jossa on edessä numero ja perässä viisi nollaa. Koska pelasin veikkauskortilla, tuli raha suoraan tililleni. En ole kertonut asiasta miehelle sanallakaan, muuten rahat olisivat menneet alta aikayksikön hänen lapsilleen ja lapsenlapsilleen.
Voitko perustella väitteesi. Minusta se on pelkkään mielikuvaan ja ennakko-oletukseen pohjautuva väite ilman mitään konkrettista todistetta paikkaansapitävyydestä.
Samanlainen väite kuin "vanha kansa tietää". Eikä tiedä, nykyisin tiedetään paljon paremmin lähes kaikki asiat. Ehkä jossain heinäseipäiden käytössä "vanha kansa" on viisaampi, mutta ei missään muussa.
Minä laitoin jakoon 4999e verottomana, ostin auton käteisellä ja kaikkea muuta mukavaa mitä tarvitsin/ teki mieli. Mitä enemmän tuota on ei saa kulutettua...
Mitä hankammin pitää pitää rahat itsellä sitä enemmän sitä on.