Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsemme haudalta viety kivienkeli..

Vierailija
27.06.2018 |

Laskimme esikoisemme ja ainokaisemme, meidän enkelimme, haudan lepoon hiljattain. Hautakiven kulmalle hankimme enkelin suojelemaan enkelityttömme matkaa. Enkeli oli irroitettu hautakivestä ja viety.. samoin kukat. En ole koskaan ollut kovin uskonnollinen tai hengellinen, eikä miehenikään, mutta enkelin hankimme suojelemaan rakkaimpaamme. Veimme uuden enkelin haudalle, mutta muutama viikko myöhemmin sekin vietiin.

Suru on ääretön ja pimeä ja uuvuttava ilman tälläistä raastavaa lisäystä. Haudalla oleva enkeli oli minun tapani viestiä tytöllemme, että hän on rakastettu ja turvassa. Että äiti ja isi ei ikinä hylkää.. Surettaa ja raivostuttaa. Miten kukaan voi tehdä näin? Eikö ihmisillä ole mitään myötätuntoa? Tunnen kun sydän kuristuu pieneksi mustaksi palloksi ja sattuu, itkettää.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ja voimia. Itkultani oli tätä vaikea kirjoittaa. En ole uskonnollinen, mutta jotkut asiat ovat minulle pyhiä, siihen kuuluu hautarauhan koskemattomuus. En löydä sanoja, joilla ilmaisisin vastenmielisyyteni tällaisia tekijöitä kohtaan! 

Vierailija
42/56 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan tämä maailma on materialistinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua tulla haudatuksi hautausmaalle, enkä halua minkään sortin muistomerkkiä. Ts. haluan, että sukuni hautaa tuhkani maatuvassa uurnassa yksityiselle tontille vaikkapa jonkun isomman kiven juurelle, niin ne, jotka paikan tietävät, voivat käydä siellä minua muistelemassa, ja sitten kun paikka unohtuu, niin on aika unohtuakin.

Hautausmaiden uskonnollisuus ahdistaa minua, kun en kuulu kirkkoon, ja muutenkin koko hautaus- ja hautakivibisnes on minusta jollain tapaa makaaberia.

Vierailija
44/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni ja voimia. Itkultani oli tätä vaikea kirjoittaa. En ole uskonnollinen, mutta jotkut asiat ovat minulle pyhiä, siihen kuuluu hautarauhan koskemattomuus. En löydä sanoja, joilla ilmaisisin vastenmielisyyteni tällaisia tekijöitä kohtaan! 

Vierailija
45/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllä oleva siis ap

Vierailija
46/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista kulttuureista tulevat varkaat eivät tunne sellaista häpeää kuin me ja päin vastoin. Jos tällaisia eroja ei olisi, niin silloin ihmisten symbolijärjestelmät eivät eroaisi toisistaan.

Vierailija
47/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua tulla haudatuksi hautausmaalle, enkä halua minkään sortin muistomerkkiä. Ts. haluan, että sukuni hautaa tuhkani maatuvassa uurnassa yksityiselle tontille vaikkapa jonkun isomman kiven juurelle, niin ne, jotka paikan tietävät, voivat käydä siellä minua muistelemassa, ja sitten kun paikka unohtuu, niin on aika unohtuakin.

Hautausmaiden uskonnollisuus ahdistaa minua, kun en kuulu kirkkoon, ja muutenkin koko hautaus- ja hautakivibisnes on minusta jollain tapaa makaaberia.

Ymmärrän sinuakin. Jokaisella meistä on omat tapamme ja toiveemme näin arkojen aiheiden suhteen.. Meidän päätöksemme oli tämänlainen, vaikka sitä ei etukäteen oltu suunniteltukaan. Lapsemme sai kauniin ja rauhallisen leposijan, jossa voimme vierailla hänen luonaan.

Ap

Vierailija
48/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen mieheni ent vaimo ja 4 vuotias tytär kuoli onnettomuudessa. Hän kertoi, että hänen vaimon ja lapsen hautakivi varastettiin. Silloin oli näitä kun niitä oli kaadettu jne jne, niin hänen kokonainen kivi vietiin. Nyt on tietenkin uusi kivi, mutta kertoi kun ei päässyt muutenkaan silloin sängystä ylös ja mietti itsemurhaa sen surun keskellä, kun koko maailma katosi ympäriltä yhtäkkiä, niin sitten joku vie kaiken päälle kiven missä on heidän nimet.

Vierailija
49/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks kiroulu jo valmiiks mut jumalauta saatana mitä jengiä, vittu jos joku veis mun lapsen hautalta edes palasen soraa ni jäisin oottamaa siihe haudalle et tulis uudestaa. Sit jos se tulee uudestaan sinne haudalle varastamaan jotain ni vetelisin vasaralla polvet paskaks.  niin ja tietysti osan otot!!

Vierailija
50/56 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinuakin. Jokaisella meistä on omat tapamme ja toiveemme näin arkojen aiheiden suhteen.. Meidän päätöksemme oli tämänlainen, vaikka sitä ei etukäteen oltu suunniteltukaan. Lapsemme sai kauniin ja rauhallisen leposijan, jossa voimme vierailla hänen luonaan.

Ap

Sä olet ihan uskomattoman vahva ihminen. Lähettäisin sulle lisää voimia jos voisin. Toivottavasti te löydätte vielä iloa elämäänne. Halaukset sinne.

Vierailija
51/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö sille ihan luonnollinen selitys, jos enkeli ei ole ollut haudakivessä kiinnitettynä eli voimakas tuuli tai eläimet olisi olisi sen vienyt ja löytäjä olisi sen nakannut lähemmälle haudalle.

Ja mitä tulee kukkiin, rusakot ja oravat kantelvat ja syövöt niitä. Olen ihan omin silmin nähnyt kun rukakko on suussaan kantanut kukkia rauhallisempaan paikkaan.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/kaviko-haudalla-varkaita-syyllinen-ei-…

Hei, tuo olisi paljon helpottavampi tapaus. Toivon koko sydämestäni, että näin on käynyt eikä kukaan oikeasti ole hennonnut kajota lapsemme suojelusenkeliin. Viereisiltä haudoilta ei ollut kuitenkaan kukkia kadonnut. Myös muutamien ehdottama enkelin tiukka kiinnitys voisi estää sen katoamisen.

Ap

Rusakot, varikset, oravat ja metsäkauriit syövät kukkia ja hajun perusteella tulevat kilometrien päästä. Ja jotkut kukat kelpaavat ja jotkut eivät. Meillä puutarhassa on ongelmaksi asti yöaikaan käyvät rusakot ja metsäkauriit, vaikka niitä ei päivällä näy, mutta ollaan yllätetty yöllä.

Ja tosiaan, oravat ja varikset kantelvat isojakin tavaroita, jos ne ovat irrallaan. Kerran mökillä orava oli grillikatoksesta kantanut ison sinappituubin ja vienyt parin sadan metrin päähän ja yrittänyt syödä sitä ja niin löytyi sinappi ja myös orava kuoleena, kun metalli oli viiltänyt sen mahan auki.

Uskoisin enemmän eläintein tekosiin, kuin ihmisen, jos kukat ja pienet esineet katoaa haudalta.

Vierailija
52/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa samalta haudalta vietiin jatkuvasti maljakkoon laitetut kukat. Sureva leski vei vaimonsa haudalle kauniita kukkia maljakkoon. Hän oli eläkkeellä ja asui lähellä hautausmaata ja käveli sinne usein. Kun kukat jatkuvasti katosivat, hän istui eräänä kesäpäivänä monta tuntia hautausmaalla hieman etäällä haudasta ja näki nuoren naisen lähestyvän hautaa ja astuvan sille. Mies lähti kohti hautaa ja näki naisen ottavan kukat hänen vaimonsa haudalta. Mies huusi: Sinäkö aina varastat kukat vaimoni haudalta? Vastaus: Joo, täällä on aina uusia kauniita kukkia. Turha niitä on kaupasta ostaa kun täältä saa ilmaiseksi. Ei se ihminen siellä haudassa tiedä, onko täällä kukkia vai ei. 

Voimia ap:lle, lapsenne tietää, että te rakastitte häntä. 

Vierailija
53/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen mieheni ent vaimo ja 4 vuotias tytär kuoli onnettomuudessa. Hän kertoi, että hänen vaimon ja lapsen hautakivi varastettiin. Silloin oli näitä kun niitä oli kaadettu jne jne, niin hänen kokonainen kivi vietiin. Nyt on tietenkin uusi kivi, mutta kertoi kun ei päässyt muutenkaan silloin sängystä ylös ja mietti itsemurhaa sen surun keskellä, kun koko maailma katosi ympäriltä yhtäkkiä, niin sitten joku vie kaiken päälle kiven missä on heidän nimet.

Kamalaa! Miten kukaan voi alentua tuollaiseen? Osanotot miehellesi. Toisen muiston tärveleminen särkee sydämeni. Kylmiä ja julmia ihmisiä ovat.. Saatiinko tekijä koskaan kiinni? En tiedä miten toimisin, jos vielä kivikin vietäisiin. Masennus näiden koettelemuksien jälkeen on jo tarpeeksi synkkä ilman lisäyksiä..

Ap

Vierailija
54/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa! Miten kukaan voi alentua tuollaiseen? Osanotot miehellesi. Toisen muiston tärveleminen särkee sydämeni. Kylmiä ja julmia ihmisiä ovat.. Saatiinko tekijä koskaan kiinni? En tiedä miten toimisin, jos vielä kivikin vietäisiin. Masennus näiden koettelemuksien jälkeen on jo tarpeeksi synkkä ilman lisäyksiä..

Ap

Ei ole tekijä koskaan jäänyt kiinni eikä kiveä ole löytynyt. Pitkään ajattelin, että aika hirveä ajatella, että jollain saattaa olla se kivi jossain tai heitetty jonnekin ojaan vaan. Se mikä karmii on kun siinä on ne nimet ja synt ja kuolinaika. Sairasta on kyllä.

Vierailija
55/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos

Ap

Ap

Sä olet ihan uskomattoman vahva ihminen. Lähettäisin sulle lisää voimia jos voisin. Toivottavasti te löydätte vielä iloa elämäänne. Halaukset sinne.

Vierailija
56/56 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa äidin haudalta katosi enkelipatsas. Toivoisin että olisi joku eläin, mutta tuskin lintua kiinnostaa harmaa kivi ja tuskin mikään peura/oravakaan kannellut ”pelkkää kiveä” Paikka kyllä myös syrjäinen ja hautausmaan peränurkka että harvempi kyllä siellä päin käy, mutta mutta. Harmittaa kuitenkin suuresti ja miettii kyllä mikä röyhkeys joillain voi olla koska kyllä niistä ihmisetkin varmaan vie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan