Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille muille joilla on migreeni niin

Vierailija
27.06.2018 |

Ennakkovaroituksena kamala suklaanhimo?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tulee vain ennakkovaroituksena niskakipua ja jos kädet/kasvot alkaa puutumaan tai näkökenttä väristä niin sitten jo onkin migreeni alkamassa.

Vierailija
2/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. En ole ikinä kuullut tuollaisesta ennakkovaroituksesta ja suuresti epäilen, että suklaanhimolla ja migreenillä olisi mitään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla migreeni ei varoita mitenkään. Se alkaa heti oudoilla näköoireiluilla. Aurallinen migreeni siis.

Vierailija
4/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan syönti kyllä aiheuttaa migreenin. Eli suklaanhimo ei ole enne migreenistä, vaan sen syy.

Vierailija
5/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaan syönti kyllä aiheuttaa migreenin. Eli suklaanhimo ei ole enne migreenistä, vaan sen syy.

Toi on ihan bullshittiä.Minulla ei tapahdu noin.

Vierailija
6/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullä käy just noin kun on migreeni tulossa eli suklaa laukaisee sen kohtauksen jos sitä erehtyy syömään väärään aikaan.

Vierailija
7/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vaan pohjaton väsymys.

Vierailija
8/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeanhimo ennen kohtausta. Kerran söin Lauantai-pussin matkalla töihin. Kun pääsin töihin, jysäri ja laattasin sulamattomat mellit posliiniin. En tiennyt, että kohtaus tulee. Mut kun tuli, oli koko oiresetti: kuulo- ja hajuherkkyys, päänsärky jne.

Vierailija
9/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama mulla kun ap:lla! Ihan hirvee suklaanhimo iskee aina ennen migreeniä, muuten ei tee mieli suklaata lähes ikinä.

Vierailija
10/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama mulla kun ap:lla! Ihan hirvee suklaanhimo iskee aina ennen migreeniä, muuten ei tee mieli suklaata lähes ikinä.

Jatkan: ei varmaan sen takia tee mieli ikinä suklaata kun ennen migreenikohtausta ehin syödä sitä ja kuitenkin aina migreenin takia oksennan ulos. :/

Vierailija
11/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin makean- ja suolaisen himo ovat ennakko-oireita, eivät syy. Päivä ennen migreeniä himottaa makea tai suolainen niin kauheasti, että aivan vesi heruu kielelle. Auravaiheessa juuri ennen migreeniä himoitsen suolakurkkuja. Migreeni tulee, vaikka en söisi mitään. Muita oireita, joista tunnistan migreenin tulevan lähipäivinä on mm. mielialan vaihtelut, jatkuva vessahätä, elohiiret silmässä ja väsymys.

Vierailija
12/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt tuli. Eilen Alko makean ja suolan himo. Nyt on käsi puutunut, suihkussa oli jalka puutunut.

Vierailija
13/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas sellainen migreeniin liittyvä pakkomielle, että kun kohtaus on ohi, on pakko saada sitruunavissyä. Ja sitä on saatava, muuten en pääse tolpilleni.

Vierailija
14/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän olikin 100% matemaattisen yleispätevä todistus. Kun sinulla ei käy noin niin ei voi kenelläkään muullakaan käydä ja sitten hakataan alapeukkua sormet ruvella.

Migreenejä on erilaisia. 

Vierailija
15/27 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän olikin 100% matemaattisen yleispätevä todistus. Kun sinulla ei käy noin niin ei voi kenelläkään muullakaan käydä ja sitten hakataan alapeukkua sormet ruvella.

Migreenejä on erilaisia. 

Nimenomaan! Erilaisia on joten jos joku väittää että suklaanhimo ei voi tulla ENNEN kohtausta niin ei sekään ole oikein sanottu.

Vierailija
16/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varota. Ihan yht äkkiä näkökentässä häiriöitä. Esim. jos katson tienviittaa näen kirjaimia  puoleenväliin saakka, jos katson sormiani näen viidestä kaksi, vastaantuleva ihminenkin on jotain vailla, vaikka toista kättä. Aina sitä säikähtää vaikka lääkettä on taskussa ja tietää sen menevän ohi.

Vierailija
17/27 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tunnistanut mitään syötäviin liittyviä juttuja (kun suklaa esim. maistuu aina), mutta semmoisen oireen olen huomannut, että jos aamusta heti menee puheessa sanat tai kirjaimet sekaisin, niin melkoisella varmuudella päivällä tulee migreenikohtaus, joka taas alkaa näköhäiriö-auralla. Ensi tulee värisevä pieni piste, joka laajenee koko näkökentässä välkkyväksi sahalaitaiseksi salamakuvioksi. Minulla myös tuota jo mainittu oiretta, että näen osan jostakin, en kokonaan, vaikka tavallaan pystyn ymmärtämään millainen kokonainen on. Eli puuttuu ihmiseltä kasvot, sivun tekstistä epämääräinen alue, tv-ruudun kuvasta osa tmv..

Joillekin henkilöille suklaa aiheuttaa pääkivun, jollekin (puna)viinit, jollekin hajuvedet/tuoksut, jollekin kirkas auringonvalo, mikä nyt kenellekin ja tutkimuksellisestikin tiedetään vähän, että mitkä aineet niissä oireen aiheuttaa. Jokainen tunnistaa omat aiheuttajansa, eikä niistä kannata alkaa vääntämään - se vain on niin ja usein välttö on paras keino!

Vierailija
18/27 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaakao aiheuttaa mulle. Eli suklaa myös, jos siinä on kaakaota. En tiedä, johtuuko voimakkaasta mausta (koska voimakkaat maut ja hajut tekee myös samaa) vai jostakin aineesta siinä, mutta olen testannut koko ikäni, että jaahas, vähän tekee mieli voileipää ehkä, mutta tuossapa onkin suklaata tarjolla niin otan nyt sitä sitten. Samalla hetkellä kun se maku leviää nielussa, menee naamasta tunto ja alkaa psykedeeliset kuviot viuhua värikkäinä, ehkä myös sattuu heti tai myöhemmin. Kokeilen aina uudestaan, kun jossakin väitetään, että suklaa ei aiheuta migreeniä. Mutta väitteeseen liittyy suklaanhimo ja ei minulla ole suklaan himoa ikinä, se on niin tunkkainen elintarvike, himoan hedelmiä ja oliiveja, kaalia, porkkanaa ja juustoa, mutta suklaa on vain saatavilla.

Vierailija
19/27 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri pohti kerran, että aiheuttaako suklaan syönti migreenin, vai migreeni suklaan himon. Jos minä syön nälkäisenä suklaata, se on varma migreeni. Kylläisenä ei.

Vierailija
20/27 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se varota. Ihan yht äkkiä näkökentässä häiriöitä. Esim. jos katson tienviittaa näen kirjaimia  puoleenväliin saakka, jos katson sormiani näen viidestä kaksi, vastaantuleva ihminenkin on jotain vailla, vaikka toista kättä. Aina sitä säikähtää vaikka lääkettä on taskussa ja tietää sen menevän ohi.

Samaistun täysin. Myös tuo viimeinen lause osuu, aina säikähtää. Monta sikähdystä jo 60 vuoden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme