Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bartholin kysta/paise, kohtalotovereita?

Vierailija
26.06.2018 |

Onko muilla tätä hirveää kohtaloa?

Mulla paise puhkaistu ja word’n katetri laitettu.
Kuulisin mielelläni kokemuksia muilta:
-auttoiko hoito (ja miten hoidettiin)?
-uusiko vaiva ja miten se hoidettiin?

Tietääkö joku, kauanko katetrin pois oton jälkeen pitää vältellä yhdyntää ja uimista esim.järvessä tai vaikka kylpylässä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämä noin 15 vuotta sitten, pitkään, eikä kokematon lääkäri saanut kystaa puhkaistua. Lopulta meni antibioottikuurilla, lämpimillä kylvyillä ja ajan kanssa ohitse, eikä ole uusinut. Edelleen kuitenkin kummittelee, sillä rauhanen ei tyhjene aivan luonnollisesti. Kun kiihotun, alkaa tuota rauhasen kohtaa aristaa, ja usein "kiihotusliman" joutuu tyhjentämään sieltä painamalla. Kaipa tiehyt jäi tulehduksen jäljiltä ahtaaksi. Tuo katetri on varmasti hyvä ehkäisemään tätä jälkiriesaa. 

Ehdottomasti kyseessä vaiva, jota pahimmalle vihamiehelle voisi toivoa. Voimia kaikille. Pelottaa vähän edes kirjoittaa tätä kommenttia, koska kuitenkin jo huomenna vaiva uusii, kun asiasta erehtyy puhumaan...

Vierailija
42/48 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin täällä kirjoittelin kokemuksestani Wordin katetrin kanssa ja siitä aiheutuneesta toisen puolen kystasta. Edelleen on kysta olemassa ja pysynyt samankokoisena. Word-puolella kaikki hyvin, siellä oleva lima/erite tyhjentynyt.

Kävin viime viikolla näyttämässä tätä uutta ja ehdotettiin taas wordin katetria, mutta en sitä halunnut tuon edellisen kokemuksen takia... Nyt taas tuntuu, että hakeudun klinikalle kysymään aikaa marsupialisaation tai koko rauhasen poistoon. Wordin katetria en enää uskalla ottaa. Harmittavaa, kun rahaa menee niin paljon tähän, kun on pitänyt ostaa kaiken maailman kotihoitokonsteja ja poliklinikkakäyntiin menee aina yli 60€. Jos olisin heti ensimmäisellä kerralla päässyt poistoleikkaukseen, olisi se raha jo säästetty helposti.

Todella uuvuttavaa kaiken kaikkiaan. Keksisipä joku tohtori jossain täsmähoidon, niin olisi monelle naiselle apu kärsimykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rauhanen oli aktiivinen noin kymmenen vuotta. Tehtiin myös kerran word'n katetri joka auttoi jonkun aikaa. Oli kyllä pirullinen vaiva. Välillä itsekin joutui tyhjentämään. Helpottui kun sukupuoli elämä "tauolla" mutta sitten taas mentiin. Nyt ei ole ollu muutamaan vuoteen, tosin ei ole ollut seksiäkään...

Vierailija
44/48 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on munuaiset täynnä kystia. Kuulemma harmittomia ...

Vierailija
45/48 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet teepuuöljyä? Se kuulemma auttaa tehokkaasti tähän vaivaan. Esim. pesuvatiin pari tippaa ja siihen vain istumaan.

Itse kärsin Skenen rauhasen kystasta, jo vuosien ajan. En tiedä, auttaisiko kys. hoito siihenkin.

Vierailija
46/48 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikattiin rauhanen pois ja päälle tuli sheivauskielto. Karvojen ajaminen aiheuttaa tulehduksen. Koska käytetyt pesuaineet poistavat luonnolliset bakteerit.

Mielenkiintoista. Itse olen nimittäin kuullut, että nimenomaan ne omat bakteerit aiheuttavat tuon rauhasen tulehduksen. Näin ollen tässä ei ole logiikkaa.

Vierailija
47/48 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikattiin rauhanen pois ja päälle tuli sheivauskielto. Karvojen ajaminen aiheuttaa tulehduksen. Koska käytetyt pesuaineet poistavat luonnolliset bakteerit.

Mielenkiintoista. Itse olen nimittäin kuullut, että nimenomaan ne omat bakteerit aiheuttavat tuon rauhasen tulehduksen. Näin ollen tässä ei ole logiikkaa.

Bakteeri aiheuttaa tulehduksellisen paiseen (abskessin), mutta kysta voi tulla esimerkiksi haavasta tai nirhaumasta. Todellista syytä paiseen tai kystan muodostumiseen vaikea löytää.

Vierailija
48/48 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme