Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kanssa tänään kahvilla - loukkaantui kun en syönyt myös leivosta

Vierailija
26.06.2018 |

Olin tänään ystävättären kanssa kahvilla. Hän tilasi mansikkakermaleivoksen, fine.
Kun itse en ottanut kuin kahvin, suuttui ja alkoi kettuilemaan. Outoa.
Eikö näin käyttäydytä yleensä, jos kieltäytyy alkoholista, mutta leivoksesta.
No, hän on hieman ylipainoinen - minä en, mutta miten se liittyy mihinkään mitä minä syön tai jätän syömättä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista, ap.

Vierailija
2/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen suuttui siitä, ettet sinä ottanut kakkua. Nolon läpinäkyvää. On täysin normaalia ottaa vain kahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ja ylipainoisuus. Hienosti olet taas saanut "piilotettua" nämä viestiisi.

Vierailija
4/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäisin turpiin jos joku kieltäytys leivoksesta.

Vierailija
5/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oli lapsellinen? Siis kettuilija vai pelkän kahvin tilannut?

Vierailija
6/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlainen kokemus. Pullukka frendi sanoo kahville mentäessä: nyt me tytöt otetaan oikein kunnon leivokset.

Juu , ei. Ei oteta, koska  1. en pidä leivonnaisista, enkä makeasta.  2. haluan itse päättää mitä tilaan.

Mulkoilee sen jälkeen koko kahvihetken. En mene enää kovinkaan usein, sattuneesta syystä.

Koen manipulaationa hänen omaan addiktiinsa.

Vierailija
7/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans kokenut vastaavan tilanteen hankalaksi. Joudun tekemään töitä, että pysyn normaalipainoisena, ja kahvilassa otan yleensä vain (erikois)kahvin. En mielestäni ole ikinä millään tavalla tehnyt tästä numeroa saati sitten kommentoinut toisten syömisiä. Ja mulle on ihan sama, mitä kukin ottaa tai on ottamatta, kahvittelun pointti mun mielestä on enemmänkin kuulumisten vaihto. Joskus tämä on koettu ongelmaksi ja loukkaannuttu, kun en ole ottanut kakkua/pullaa tms. vaikka toinen on. Minusta taas on hankalaa, jos omaa tilaustaan ei saa tehdä sen mukaan, mitä itse haluaa, vaan pitäisi puputtaa sokerisia ja rasvaisia herkkuja vain sen takia, ettei toinen pahoittaisi mieltään.

Vierailija
8/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kuullut niin monesti, et kyllähän sinä nyt voit syödä mitä vaan, kun olet noin hoikka ja muuta liiba laabaa. No, jos söisin mitä vaan olisinko enää "hoikka"? Olen tosi lyhyt, niin pari kiloakin näkyy välittömästi. Minulla on vieläpä pari allergiaa, joiden vuoksi en uskalla syödä mitä vaan missä vaan mutta en jaksaisi aina tehdä allergioista numeroa ja siksi monesti tilaan mielummin vaikkapa pelkästään sen teen.

Ja kun olen sinkku, niin paineet pitää itsensä kunnossa on tosi kovat. Lihoaminen ei edesauta kumppanin löytämistä, kun en naamastanikaan mikään missi ole. Haluan vielä kolmekymppisenä olla kunnossa, vaikka naamassa vanheneminen alkaa vähän jo näkyä, on ensimmäiset ilmejuonteet. 

Vierailija
9/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo.

Mä en koskaan syö mitään leivoksia tms ja silti olen ylipainoinen.

Vierailija
10/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmälle on kaikki vaikeaa ja köyhälle kaikki kallista.

Vierailija
11/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö voinut ottaa vaikka raakakakkuleivoksen?

Vierailija
12/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en olisi edes ottanut sitä kahvia vaan olisin ottanut lasin kuohuviiniä. Monellako olisi mennyt naama nurinpäin kun eihän tiistaina voi juoda kuohuviiniä ;) 

Vierailija
13/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän samanlainen kokemus. Pullukka frendi sanoo kahville mentäessä: nyt me tytöt otetaan oikein kunnon leivokset.

Juu , ei. Ei oteta, koska  1. en pidä leivonnaisista, enkä makeasta.  2. haluan itse päättää mitä tilaan.

Mulkoilee sen jälkeen koko kahvihetken. En mene enää kovinkaan usein, sattuneesta syystä.

Koen manipulaationa hänen omaan addiktiinsa.

Taisi tulla vähän liian vaikea sana.

Vierailija
14/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin ystävä kirjoitti:

Mä oon kans kokenut vastaavan tilanteen hankalaksi. Joudun tekemään töitä, että pysyn normaalipainoisena, ja kahvilassa otan yleensä vain (erikois)kahvin. En mielestäni ole ikinä millään tavalla tehnyt tästä numeroa saati sitten kommentoinut toisten syömisiä. Ja mulle on ihan sama, mitä kukin ottaa tai on ottamatta, kahvittelun pointti mun mielestä on enemmänkin kuulumisten vaihto. Joskus tämä on koettu ongelmaksi ja loukkaannuttu, kun en ole ottanut kakkua/pullaa tms. vaikka toinen on. Minusta taas on hankalaa, jos omaa tilaustaan ei saa tehdä sen mukaan, mitä itse haluaa, vaan pitäisi puputtaa sokerisia ja rasvaisia herkkuja vain sen takia, ettei toinen pahoittaisi mieltään.

Olennainen kysymys: millaisen erikoiskahvin?

Vierailija
15/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakakakuissa vähintään yhtäpaljon energiaa kuin normituotteissa ja maistuvat myös makeilta. Ravintoarvot toki parempia.

Vierailija
16/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa aikuinen ihminen ei saa kahvilassakaan ottaa mitä itse haluaa niin etteikö joku tuttu tai jopa tuntematon kontrollifriikki ole valittamassa. Vali vali!

Vierailija
17/38 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kaveri sulla...

Itse olen selvästi ylipainoinen eikä haittaa syödä jotakin "yksin". Meidän kaveriporukassa kaikki tilaa mitä haluaa - jos haluaa - koska ollaan kaikki aikuisia. Plus yleensä ei kannata olettaa minkälainen ruokavalio toisella on.

Ens kerralla kysy suoraan että mistä kenkä puristaa? Ei pysty sen jälkeen piilovi*tuilemaan.

Vierailija
18/38 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän maailmasta tulisi, jos miestenkin kesken olisi kaikki yhtä vaikeaa?

Vierailija
19/38 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko kaveri oikeasti jotain vai oliko tämä enemmän tulkinta?

Vierailija
20/38 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kaveri. Joo, tiedän, että noita on. Minä olen lopettanut lisätyn sokerin ja vehnätuotteiden syönnin jo jokin aika sitten, ja vieläkin se välillä eräitä kavereitani jos ei nyt suututa, niin ihmetyttää. "Kai sinä nyt tämän kerran..." ja sitten oikein tehdään asiasta numero, että "nyt mennään yhdessä leivoskahveille" ja paasataan sitten, kuinka jatkuva kieltäymyksessä eläminen ei ole hyväksi. No mutta kun minä en kieltäydy oikeastaan mistään muusta kuin syötävistä, joista en pidä. Miksikähän on niin vaikea joidenkin ymmärtää, että minä en pidä varsinkaan makeista kahvileivistä enkä tarvitse kahvin kanssa useimmiten mitään syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan