Mua ärsyttää suunnattomasti tämä "ihanaa kun sä uskallat olla oma itsesi "- hypetys. Koska se koskee vain niitä jotka
Edustaa vähemmistöä tai pukeutuu erityisen räikeästi ym.
Minä olen ihan tavallisen kirjastotädin näköinen nuori nainen ja olen aina ollut oma itseni. Minä tykkään pukeutua ihan vain mustiin farkkuihin ja "tavallisiin" paitoihin. Tykkään että mulla on oman väriset ruskeat pitkät hiukset ilman mitään erikoisuuksia. Minä olen oma itseni, mutta en ole koskaan kuullut "ihanaa kun sä uskallat olla oma itsesi"
Miksi ihmeessä pitäisi aina olla joko homoseksuaali tai värien suurkuluttaja että ihmiset ajattelee sinun olevan oma itsesi??
Kommentit (39)
Joo. Mulla oli aika, jolloin oli aina erikoinen väri ja kampaus, lisäksi saatoin pukeutua vihreään ja oranssiin samanaikaisesti. Sain paljon kehuja.
Sitten kyllästyin ja oli kausi, jolloin en värjännyt hiuksia eikä ollut erikoisia kampauksia ja pukeuduin lähinnä farkkuihin ja huppariin. Silloin ei kehuttu vaan päinvastoin patistettiin taas värjäämään kun olin kuulemma niin valju.
Nyt taas värjään ja pukeudun ihan normaalisti eikä kukaan sano mitään, paitsi silloin alkaa kehut kun kiskaisen jonkun vihreän hippihameen päälleni (mulla on edelleen muutama harkittu erikoinen vaate).
Heh.
Onko tämä jokin somesukupolven juttu, että pitäisi saada kauheasti kehuja siitä että on olemassa ja vielä vähän lisää siitä että pukee paidan ja housut?
Täti 41 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://78.media.tumblr.com/456bee77eb45ba93dee9ecafd2267f2f/tumblr_p1x…
Ihanaa että kuvan nainen uskaltaa olla oma itsensä. <3
Mitä "omaa itseä" tuossa naisessa on? Ei tippaakaan mitään.
Öhh noh taas joku katkera mamma kirjoittelee, se on selvä. Tuo on hänen tyylinsä ja haluaa näyttää tuolta, ei kukaan pakota. Ei mun tyyppiä tosin mutta seksikäs silti.
Koetko itsesi rohkeaksi olemalla oma itsesi? Olisiko sinusta ollut helpompaa esittää jotain muuta? Jos koet itsesi rohkeaksi, niin mikä tuossa on pelottavaa? Oletko törmännyt useinkin puheisiin, jossa kaltaisesi tuomitaan?
Jos joku ihailee toisen rohkeutta olla oma itsensä, tämä luultavasti tarkoittaa sitä, että pitää juuri sellaisena näyttäytymistä rohkeana. Toiset asiat vaativat enemmän uskallusta kuin toiset, eikö se ole itsestään selvää?
Sinä olet oma itsesi tavalla, joka on tavallista, ei siis kysy rohkeutta tai uskallusta. Siksi sinua ei myöskään kehuta uskalluksesta. Ei se merkitse kuitenkaan sitä, että ihmisten mielestä et olisi oma itsesi.
Pride viikko ei kyllä liikuta yhtää. Varsinkin kuin se on kesellä jalkapallo kuukautta
Koet sä sitten että sulla on hirveästi uskallettavaa jotta voit olla oma itsesi? Itse en ainakaan koe tässä olevan mitään uskallettavaa koska olen niin tavallinen.
Vierailija kirjoitti:
Edustaa vähemmistöä tai pukeutuu erityisen räikeästi ym.
Minä olen ihan tavallisen kirjastotädin näköinen nuori nainen ja olen aina ollut oma itseni. Minä tykkään pukeutua ihan vain mustiin farkkuihin ja "tavallisiin" paitoihin. Tykkään että mulla on oman väriset ruskeat pitkät hiukset ilman mitään erikoisuuksia. Minä olen oma itseni, mutta en ole koskaan kuullut "ihanaa kun sä uskallat olla oma itsesi"
Miksi ihmeessä pitäisi aina olla joko homoseksuaali tai värien suurkuluttaja että ihmiset ajattelee sinun olevan oma itsesi??
En minäkään. Vaikka edustan enemmistöä ja pukeudun räikeästi
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaaleja jne onnitellaan tuosta, koska he luultavasti saavat lokaa niskaansa siitä, että ovat ja pukeutuvat kuten haluavat. Siksi on rohkeaa, että he uskaltavat olla omia itseään. Tietenkin on hienoa, jos sinäkin ap pukeudut kuten haluat etkä välitä mahdollisista negatiivisista kommenteista, mutta koska niin moni on sitä mieltä, että nuoren naisen tuleekin pukeutua ns siveellisesti, niin siinä ei välttämättä ole mitään erityisen rohkeaa. Joku saattaa jopa luulla, että sinut on pakotettu pukeutumaan tylsästi.
Oon kyllä ihan eri mieltä. Kaikkiallahan nykyään "tylsiä" ihmisiä syrjitään ja vähätellään vailla mitään perusteita. Töihinkin palkataan trendikkäitä "dynaamisia tiimipelaajia", vaikka harmaavarpunen tekisi saman työn paremmin. Haukkumanimiäkin löytyy "tylsille harmaavarpusille", mitkä on varmaan todella "tosikkoja" varmaan yhtä paljon kuin homoille. Ja jos erehdyt vielä menestymään koulussa olet "hikari" tai jopa "kympin tyttö" (mikä on jostain syystä haukkumasana!).
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt samaa asiaa että miksi tämä koskee vain niitä joiden tyyli poikkeaa "massasta", ovat vähemmistöjä tai ajattelevat asioista eri tavoin kuin valtaväestö.
Itse pukeudun tavallisiin vaatteisiin, en seuraa muotia mutta ajan hengessä ja valtavirrassa menen. Minulla ei ole erityistä ihmetystä herättäviä mielipiteitä enkä hätkähdytä mitenkään. Pidän meikkaamisesta, tykkään laittautua. Arki pyörii lähinnä työn ja kodin ympärillä, välillä illanviettoa tai reissaamista. Pidän lenkkeilystä ja pyöräilystä. Syön täysin tavallista ruokaa, ei mitään erityistä ruokavaliota tai rajoitteita. Olen sinkku ihan vain koska sopivaa ei ole osunut. En kuulu tietääkseni mihinkään vähemmistöön. Työskentelen sairaanhoitajana vuorotyössä, olen 28v.
Miksen minäkin saa hypetystä kun olen oma itseni?
Miksi hypettää vaniljaa kun voi hypettää jotain muutakin. Sama koskee ap. Olette tylsiä, miksi ketään tylsyydestä pitää hypettää.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla oli aika, jolloin oli aina erikoinen väri ja kampaus, lisäksi saatoin pukeutua vihreään ja oranssiin samanaikaisesti. Sain paljon kehuja.
Sitten kyllästyin ja oli kausi, jolloin en värjännyt hiuksia eikä ollut erikoisia kampauksia ja pukeuduin lähinnä farkkuihin ja huppariin. Silloin ei kehuttu vaan päinvastoin patistettiin taas värjäämään kun olin kuulemma niin valju.
Nyt taas värjään ja pukeudun ihan normaalisti eikä kukaan sano mitään, paitsi silloin alkaa kehut kun kiskaisen jonkun vihreän hippihameen päälleni (mulla on edelleen muutama harkittu erikoinen vaate).
Heh.
Mä tykkään hippityylistä, ja siksi kehun usein jos näen jollakulla sitä tyyliä. En katso, että minun pitäisi lakata kehumasta ihmisiä spontaanisti, ja kovin vaivalloista olisi pysäyttää jokainen vastaantulija tasapuolisuuden nimissä. Joten heittäisin pallon ennemmin niille, jotka tykkäävät tavis- tai kirjastonhoitajalookista. Kehukaa toisianne!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon takamus näyttää rehevän maatalon emännän rinnoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voiko tästä päätellä seuraavaa; seksikkäät eivät ole "oma itsensä", vain erikoisesti pukeutuvat ovat. Selviö!
Hyvä aihe, ap! Laittoi ajatusrattaat raksuttamaan.
Mä oon porukassa hiljaisempi ja varautuneempi kuin mieheni ja läheisteni kanssa. Kumpikin "persoona" on yhtälailla mua omaa itseäni.
Eikös se oo sitä, että on miten luontevasti itsensä kokee. En enää siksi aseta itselleni paineita olla tietyllä tavalla porukassa. :)
Ja toisaalta, onko "räväkät" värjätyt hiukset ja meikit sun muut oikeasti kenenkään omaa itseä? Vai vaan roolia, tarvetta esittää ja olla joku muu?
Mielenkiintoinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska persimplantit. Jotka eivät näemmä kauheasti eroa silikonitisseistä, eri paikassa vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta, onko "räväkät" värjätyt hiukset ja meikit sun muut oikeasti kenenkään omaa itseä? Vai vaan roolia, tarvetta esittää ja olla joku muu?
Mielenkiintoinen kysymys.
Ärsyttäväähän se on. Miksi todella seksikkäitä naisia halveksitaan? En ymmärrä. Vaatii varmasti älyttömästi töitä treenata itsensä ja hommata vaatteet. Olemus varmasti tulee luonnostaan. Tyrkyttämisestä ei pidetä?
Vaatia kyllä rohkeutta näyttää kitjastotädin näköiseltä nuorelta naiselta.