ISO vauvantekoketju, jossa saa kysyä mitä vaan ja aina vastataan asiallisesti
Tähän pinoon kaikki raskaustoivekysymykset aamulämmöstä, lapsentekovinkeistä, takapuolen kohottamisesta, yhdyntämääristä, mammojen uskomuksista, tätähän varten tämä Vauvapalsta on. Nuo muut palstat on niin hitaita, ja vain Av-mammat tietää miten asia todella on. Tällä ketjulla taataan, että raskautuminen ei jää tiedon puutteesta kiinni. Kaikille kysyjille vastataan asiallisesti, tyhmiä kysymyksiä ei ole. Saa kysyä niin kauan, että on selvä 💕😊
Kommentit (42)
Minulla on aamulämpö aina 36.1-36.4. Mistä tunnistan, milloin on sopiva aika?
Vierailija kirjoitti:
Jotta ottaa varman päälle niin sopiva aika on heti kuukautisten jälkeen, jatkaen ainakin KP 15 asti. 😊 silloin kun lämpö on alhaalla, olet hedelmällinen. Kun lämpö nousee vähintään 0,2 astetta ja sen jälkeen jyrkästi, munasolu on jo irronnut (ovulaatio tapahtunut).
Kuulostaa siltä että et ole mitannut lämpöä suusta.
Ennen ovulaatiota pitäisi olla alempi eli 35,5-35,9 ja oviksen jälkeen jotain 36-37.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta ottaa varman päälle niin sopiva aika on heti kuukautisten jälkeen, jatkaen ainakin KP 15 asti. 😊 silloin kun lämpö on alhaalla, olet hedelmällinen. Kun lämpö nousee vähintään 0,2 astetta ja sen jälkeen jyrkästi, munasolu on jo irronnut (ovulaatio tapahtunut).
Ennen ovulaatiota pitäisi olla alempi eli 35,5-35,9 ja oviksen jälkeen jotain 36-37.
Ei ole! Minulla ON aina aamulämmöt 36.1-36.4, johan kirjoitin. Eikä ne vaihtele, paitsi jos olen kuumeessa. Olen niin paljon aamulämpöjä mittaillut, että aika hyvä tuntuma. Minulla on myös lämpöpäiväkirja täynnä merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole! Minulla ON aina aamulämmöt 36.1-36.4, johan kirjoitin. Eikä ne vaihtele, paitsi jos olen kuumeessa. Olen niin paljon aamulämpöjä mittaillut, että aika hyvä tuntuma. Minulla on myös lämpöpäiväkirja täynnä merkintöjä.
Ei kyllä uskois, sillä et niistä mitään näytä tietävän.
Foolihappo
C vitamiini
D vitamiini
E vitamiini
Q10
Sinkki
Gelee Royale
Magnesium
Kalsium
L-argiini ja carnitiini
Rauta
Maitohappobakteeri
Oliivi/kookosöljy
Ovatko nämä kaikki tarpeellisia hedelmällisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on takapuolen kohottaminen?
Yhdynnän jälkeen - Av-mammojen vakineuvo. Kohota takapuolesi jotta siittiöt pysyy sisällä ja ole siinä ainakin 30min
Vierailija kirjoitti:
Että tämmöinen ketju. Oikein hyvää päivänjatkoa vaan!
Tosi tärkeä ketju.
Vaikuttaa myönteisesti monen mielenterveyteen, lisää vuoropuhelua ja -vaikutusta, lisää tietoa nopeasti toisin kuin nuo hitaat kirjautumista vaativat palstat. Edesauttaa vakavaa syntyvyyden laskua. Tuo vertaistukea💕👍🏾
Ei sisällä vihapuhetta, haukkumista, kunnianloukkauksia ym normaalia täällä. 😊
Mittaa emättimestä sinä mittailija! Se on nopeaa ja kätevää. Lämpö laskee hieman ennen ovista.
Ei tarvitse kuin foolihappoa ja d-vitamiinia, sinä vitamiinityyppi. Muut saat ruoasta.
Noniin, rehellisesti: onko kukaan ”yrittänyt” saada tiettyä sukupuolta ajoittamalla yhdyntöjä (ennen ovulaatiota tyttö, ovulaation aikaan poika)? Miten on onnistunut?
Sektiosta 8kk, monikkoraskaus. Haluaisimme alkaa yrittämään vauvaa, koska viimeksi yritimme 1,5 vuotta. Kuitenkin vuoden raskautumiskielto. Jos tärppäisi nyt eka kierrosta, niin mitä riskejä siihen sisältyy? Sektio ja parantuminen menivät ilman komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Sektiosta 8kk, monikkoraskaus. Haluaisimme alkaa yrittämään vauvaa, koska viimeksi yritimme 1,5 vuotta. Kuitenkin vuoden raskautumiskielto. Jos tärppäisi nyt eka kierrosta, niin mitä riskejä siihen sisältyy? Sektio ja parantuminen menivät ilman komplikaatioita.
Sulla voi kohtu revetä ja siinä ei mene pelkästään se vauva vai siinä voit mennä samassa rytäkässä sinäkin ja sitten on ainakin lapsihaaveet haudattu ainaiseksi. Ihme juttu että kielto on vain vuosi, itsellä ihan yhden lapsen sektiossa kielto oli 2,5v. Tai siis suositushan se on, mutta kuka hullu nyt edes haluaisi lapsia tiukemmalla välillä?
Kolme poikaa ja sitten tyttö. Viimeisen kohdalla harrastettiin seksiä vain ennen ovista... tyttö tuli. Edellisten kohdalla asiaa ei ajateltu, ehkä keskityttiin enemmän kierron keskivaiheille. Meillä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vahvasti pitäytymään vähintään tuossa vuoden tauossa oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Ilman sektiotakin on hyvä antaa kehon palautua ja jumpata korsettia kuntoon. Toisen raskauden kohdalla keho antaa helpommin periksi ja kaikenlaista kremppaa esiintyy helposti. Ei ole kiva vaivaisena pallomahana vaappua juoksevien ja kiipeilevien pikkutaaperon perässä.
Lyhyt kierto 25 päivää. Ovulaatio KP 10 tai 11 jo todettavissa limalla ja Clearbluen testeillä.
Pitääkö yhdynnät aloittaa heti kuukautisten jälkeen kp 6? Kannattaako tai onko niitä järkeä jatkaa raskautumistarkoituksessa kp 12 jälkeen, jolloin ovulaatio on selvästi mennyt.
Onko tämä kierto 25/26 päivää liian lyhyt kierto tulla raskaaksi?
Onko tämä kp 6- kp 12 liian lyhyt aika harrastaa yhdyntöjä?
Kannattaako siinä yrittää joka päivä? Sillä joka toinen päivä-tahdilla tulisi VAIN 4 yhdyntää.
Tärkeää. Kiitos avusta!
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt kierto 25 päivää. Ovulaatio KP 10 tai 11 jo todettavissa limalla ja Clearbluen testeillä.
Pitääkö yhdynnät aloittaa heti kuukautisten jälkeen kp 6? Kannattaako tai onko niitä järkeä jatkaa raskautumistarkoituksessa kp 12 jälkeen, jolloin ovulaatio on selvästi mennyt.
Kannattaako siinä yrittää joka päivä? Sillä joka toinen päivä-tahdilla tulisi VAIN 4 yhdyntää.
Tärkeää. Kiitos avusta!
Mulla noin lyhyt kierto tarkoitti munasarjojen toiminnan ennenaikaista hiipumista. Raskaus saatiin alkuun vain lahjamunasoluilla, mikään konsti ei noin lyhyessä kierrossa tepsinyt. Kannattaa käydä mittauttamassa alkukierron FSH sekä AMH, etenkin jos olet jo 30 ikävuoden korvilla. Ei kustanna pari verikoetta kohtuuttomia yksityisellä, julkiselle ei tietenkään pääse ennen vuoden yritystä, lähetteitä ja jonottamista.
Meneekö_vittu synnytyksessä pilalle ja miten vauvan paskanhajuun tottuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää. Kiitos avusta!
Mulla noin lyhyt kierto tarkoitti munasarjojen toiminnan ennenaikaista hiipumista. Raskaus saatiin alkuun vain lahjamunasoluilla, mikään konsti ei noin lyhyessä kierrossa tepsinyt. Kannattaa käydä mittauttamassa alkukierron FSH sekä AMH, etenkin jos olet jo 30 ikävuoden korvilla. Ei kustanna pari verikoetta kohtuuttomia yksityisellä, julkiselle ei tietenkään pääse ennen vuoden yritystä, lähetteitä ja jonottamista.
Kiitos. Nää on otettu ja kumpikin keskiarvoa parempi. Mulla on aina ollut 25 päivän kierto, nyt pidentynyt päivällä 26.
Siis että asia on selvä 😂