Mikä on vielä kohtuullinen aika pitää lapset mummon hoidettavana?
Olen vähän ihmeissäni seuraillut sivusta ystäväni tapaa hoidattaa lapsiaan todella usein äidillään ja yleensä aina tosi pitkiä aikoja kerrallaan. Kaveri on vähän onneton lastensa kanssa, hoitaa perusasiat, mutta ei sitten juurikaan muuta. Somettelee mieluummin kuin leikkii tai askartelee tai vie lapset johonkin. Ei hanki pyöriä, huonekaluja lasten huoneisiin, koska ei ole varaa, eikä opeta perusasioita ja sitä rataa. Ripsipidennykset ja tukanjatkeet on kuitenkin itsellään tietenkin. Nämä ovat epäolennaisia asioita, mutta kerron vain, että tiedätte, millaisesta äitityypistä on kysymys. Nyt lapset olivat juuri kaksi viikkoa yhteen putkeen mummonsa hoidettavana. Minusta se on tosi pitkä aika yhteen soittoon, enkä itse edes raskisi antaa omia lapsiani mihinkään noin pitkäksi aikaa. Nyt tulivat mummolta pois ja yllätys yllätys, menivät suoraan isälleen viikoksi. Tuntuu tosi erikoiselta, ja siltä, että tämä ystäväni ei kaipaisi lapsiaan yhtään, vaan yrittää pikemminkin olla mahdollisimman pitkään erossa heistä. Kun ensimmäinen lasten kesälomakuukausi on ohi, niin äiti on ollut tasan viikon lastensa kanssa. Tekis niin mieli joskus kysyä jotain, että miten raskit antaa lapsia niin paljon ja pitkiksi ajoiksi mummolaan, kun ovat joka toisen viikon aina isälläänkin, mutta olen onneksi malttanut mieleni ja kieleni. Lähellä se on on monta kertaa kuitenkin ollut. Mite te näette tämän, mikä on kohtuullista?
Kommentit (2)
No kommentteja, onko kaksi viikkoa yhteen putkeen kohtuullinen aika?
9 vuotta.