Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:voiko raskaus vaikuttaa terveyteen parantavasti?

Vierailija
27.04.2006 |

Onko kellään näinpäin ollut?

ja miten on ollut paremmin/huonommin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta oli monesti jotain vaivoja ja raskausaikana ne hävis kaikki. En kertaakaan sairastanut(vain jotain pientä nuhaa), oloni oli mitä parhain.

Vierailija
2/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saattoi vaikuttaa se, kun söin paljon terveellisemmin ja monipuolisemmin ja enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollut ihan loistoarvot verenpaineessa, hemoglobiinissa yms., paremmat kuin ennen raskautta.

Vierailija
4/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennenkin allerginen mutta nyt olen tosi-tosi allerginen!

Astma ja selkävika paheni myös eksponentaalisesti!

Vierailija
5/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikoina olen ollut muuten elämäni kunnossa, mutta loppusuoralla alkaa verenpaineet nousemaan.

Vierailija
6/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain naisilla astma ja allergiat pahentuvat raskauden aikana, mutta useimmiten käy niin, että oireet helpottuvat roimasti raskaana ollessa. Tämä johtuu siitä, että hormonit laskee immuunipuolustusta, jotta elimistö ei hylkisi sikiötä (joka on vierasta ainetta, kun on kerran puoliksi miehen geenit). Kun immuunipuolustus laskee niin oireet helpottuu, koska allergiat ja astma on nimenomaan elimistön " ylireagointia" esim. siitepölyyn. :)

T: Kätilö

Vierailija
7/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillakin migreeni helpottuu raskausaikana.

T: kätilö

Vierailija
8/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta odotusaikana kurkku meni tukkoon, aiemmin oli vain silmät alkaneet vuotaa. Tuo yliherkkyys jäi päälle ja nyt en voi enää vierailla paikoissa joissa on kissoja. Selkäkivusta en ollut kärsinyt koskaan mutta toisen odotuksen aikana alkoi iskias vaivat ja selkäkivut jotka edelleen.