Otin eilen lopputilin, en mennyt tänään töihin..
enkä ilmoittanut mitään, vaikka vielä olisi kolme viikkoa jäljellä. Kovasti yrittävät soitella ja laittaa viestejä perään. Pahinta mitä voisi tapahtua tässä tilanteessa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pidättävät sun lopputilistä jonkin summan. Siis et saa sitä koko rahaa jonka muuten saisit työsuhteen loputtua. Meidän tessissä se ainakin on niin että työnantajan pitää jättää sulle sama summa kuin olisi ulosoton suojaosuus. Sen voit tarkistaa teidän noudattamasta työehtosopimuksesta miten menee.
Ja tietenkin tossa tapauksessa ei enää varmasti asiaa takaisin tuohon työpaikkaan. Mutta jos muutenkin olisi tilanne ettet sinne enää halua niin eipä väliä. Joka tapauksessa karenssi tulee jos itse irtisanoudut ja olisit te-toimiston asiakas. Mikäli uusi työoaikka jo sovittuna niin eipä vaikuta sekään.
Työntantajan ei tietenkään tarvi maksaa palkkaa päivistä, jotka työntekijä on pois töistä. Lisäksi työntekijä joutuu maksamaan palkkansa suuruisen korauksen noudattamatta jättämästään irtisanoutumisajasta.
Vierailija kirjoitti:
sairaslomalapusta ei saa ottaa kopiota
Tietenkin saa itse ottaa kopion. mutta kukaan muu ei saa niitä kopioita levitellä eikä arkistoida mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Just otin kuvan omastani, jotta jää todisteeksi.
🙄🙄
Siis ei siitä kopion ottamisesta seurauksia tule, mutta sillä kopiolla ei välttämättä mitään tee tai todista, jos ja kun vaaditaan alkuperäistä todistusta.
ShitStorm kirjoitti:
Hae saikkua vaikka nupista. Kerro ettet vaan pysty työskenteleen siellä enempää ei pää kestä. Eivät voi sulle mitään tuon jälkeen :)
Työstä johtuvat mielenterveysongelmat ovat sellasia että niistä ei tarvi maksaa sairausajan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄🙄
Siis ei siitä kopion ottamisesta seurauksia tule, mutta sillä kopiolla ei välttämättä mitään tee tai todista, jos ja kun vaaditaan alkuperäistä todistusta.
Nyt tarvitaan joku linkki väitteen tueksi. Missä kielletään ottamasta kopio sairauslomatodistuksesta? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄🙄
Sulla on nyt joku väärinkäsitys asiassa. Työnatajajalle pitää tietysti toimittaa alkuperäinen, mutta mikään tai kukaan ei kiellä ottamasta omasta itselleen kopiota ja sitä kopiota voi käyttää todisteena jos sairauslomasta tulee myöhemmin kiistaa. Uuden alkuperäisen saa siltä joka on se alun perin kirjoittanut.
Työnantaja ei saa ottaa kopioita ja säilyttää niitä.
Saikkua ei saa takautuvasti. Olin viime viikon kipeänä enkä mennyt töihin. Nyt olen terve. Tuskinpa saat lääkärintodistusta.