Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulta kysyttiin röntgenissä jalkaa kuvattaessa, onko mahdollista että olen raskaana, näytänkö tosiaan niin lihavalta?

Vierailija
25.06.2018 |

Olen ylipainoinen (160cm/90kg) mutta paino on jakautunut tasaisesti ja kertynyt lähinnä takapuoleen ja lantiolle, eli en omista sellaista pallomahaa. Makkaroita kylläkin. Ja siis tosiaan kuvattiin pelkkää jalkaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kysytään kaikilta naisilta, kuuluu asiaan, myös teillä Porvoossa.

Vierailija
2/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne kysyvät sen varmuuden vuoksi lähes kaikilta hedelmällisessä iässä olevilta naisilta tai naisoletetuilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, ehkä olet hedelmällisessä iässä. Raskaana oleville ei tehdä röntgenkuvauksia.

Vierailija
4/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon ja sateenkaariväen vuoksi pitäisi kysyä myös miehiltä ja menninkäisiltä.

Vierailija
5/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustietoa siitä, miten röntgensäteily vaikuttaa sikiöön ensimmäisen kolmanneksen aikana, ei ole. Porvoon terveyskeskuslääkärit siis tiedustelivat sitä, oletko mahdollisesti aivan raskauden alkuvaiheessa. 

Vierailija
6/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity mitenkään ulkomuotoosi. Kaikilta lisääntymisiässä olevilta naisilta täytyy kysyä tuo. Eihän raskaus edes näy heti, joten ei ulkonäön perusteella edes kannata tehdä oletuksia raskauden mahdollisuudesta.

Vierailija
7/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ranteet murtaneelle rtg-kuvauksia tuli aika monta. Tuon asian kysyminen kuuluu melkein rutiineihin.

Mitä tähän nyt sanoisi...0/5.

Vierailija
8/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan rutiiniluonteinen kysymys. Minultakin kysytään asiaa, vaikka olen jo 48-v.

Vierailija
9/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo 0/5.

Oman kaupunkini röntgenien yhteydessä on odotushuoneessa näytöllä iso muistutus, että raskauden mahdollisuudesta kysytään kaikilta hedelmällisessä iässä olevilta naisilta. Ilmeisesti joku ihan tosielämässäkin on kimpaantunut kysymyksestä.

Vierailija
10/10 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vastattu - kaikilta hedelmällisessä iässä olevilta naisilta tulee kysyä asiaa ja jokaisen naisen tulee reagoida asianmukaisesti, jos on mahdollista, että olisi raskaana! Läskeillä tai painolla tässä ei ole mitään tekemistä! Muistan itse taistelleeni kerran eräästä rtg-kuvasta, joka otettiin lannerangan alueelta. Minulle ilmoitettiin, että kuvan voi ottaa vain tietyn ajan sisällä kuukautisista, jotta voitaisiin olla varmoja, etten ole raskaana. Tilanne oli silloin se, että raskaus ei ollut mahdollinen ts. ei seksielämää, joten siinä väittelimme kuvauksen saamiseksi, eikä millään meinattu uskoa, että ellei isä taivainen ole tehnyt ihmeitä, en ole raskaana.