Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä sen yli että pojat aikanaan haukkuivat rumaksi koulussa?

Vierailija
25.06.2018 |

Tätä siis tapahtui ala-asteella ja yläasteella. Olen kohta jo kolmekymppinen nainen enkä vieläkään ole päässyt yli asioista jotka tapahtuivat yli kymmenen vuotta sitten! Nykyään jos joku mies kehuu mua, en vaan pysty uskomaan heitä ja ajattelen heti että tekevät sen vain seksin toivossa. Mistä voin koskaan tietää pitääkö joku mies mua oikeasti kauniina vai onko heillä taka-ajatus? Sen olen nimittäin kyllä oppinut että miehet puhuvat kyllä ihan mitä tahansa saadakseen seksiä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on haukuttu kouluaikoina (ja vielä myöhemminkin) rumaksi. Ja läskiksi, ja isonenäiseksi. Tiesin oikein hyvin, ettei mikään noista kommenteista pitänyt paikkaansa, vaan niiden tarkoitus oli vain ja ainoastaan loukata minua. Ja kyllähän ne loukkasivat. 

Jos asia vaivaa sinua hirveästi, niin siitä kannattaa käydä juttelemassa. Olen itsekin käynyt terapiassa, ja alun perin hakeuduin sinne asioista, jotka tuntuivat mitättömiltä. Niiden alta kuoriutui kuitenkin paljon muuta - traumoja, tunnelukkoja jne.

Vierailija
42/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teille, joita on sanottu rumaksi ja olette sittemmin puhjenneet kukkaan. Asiat voisi olla huonomminkin ja saattaisitte olla ihan oikeastikin rumia kuten minä. Pysähtykää ihan todella miettimään sitä skenaariota, huokaiskaa helpotuksesta ja jatkakaa elämäänne.

Miten tilanne on erilainen? Miten sinä olet ruma toisella tavalla kuin se, joka ”vain” kokee olevansa ruma? Teillä on sama todellisuus, sama käsitys itsestä, samanlainen peilikuva omissa silmissä. Mistä sinä tiedät edes, oletko puhjennut kukkaan?

”Huokaise helpotuksesta ja jatka elämääsi” on samaa luokkaa niiden neuvojen kanssa, kun syöpä tai masennus lähtee niskasta kiinni ottamalla ja lenkkeilemällä.

Sama kuin väittäisit, että omasta mielestään rasismia kokevalla valkoihoisella on sama todellisuus kuin tummaihoisella. Ihan ensimmäisenä olis varmaan hyvä vilkaista peiliin, ja sen jälkeen katsoa hetken aikaa ympärilleen ja miettiä, että mikä se todellisuus oikeasti on.

Juuri näin. Ihmisillä on todellisia ongelmia (rumuus) ja sitten kuviteltuja ongelmia joiden todellinen syy on jossain ihan muualla kuin ulkonäössä.

Sinusta vääristynyt minäkuva ei ole ongelma? Melkoista vähättelyä.

Olen eri vastaaja. Tietysti vääristynyt minäkuva on ongelma, mutta mietipä asiaa näin:

a) kauniin ihmisen todellisuus: Muut pitävät kauniina, vain itse kokee rumaksi

b) ruman ihmisen todellisuus: Muut pitävä rumana, myös itse pitää rumana. Muiden mielipidettä ei voi vaihtaa, Joutuu koko elämänsä elämään muiden halveksinnan kohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat haukkuivat valtaosaa tytöistä rumiksi/lihaviksi/tyhmiksi/liian anteliaiksi tms.

Eiköhän tilanne kertonut enemmän heidän henkisestä kehityksestään ja taustastaan, kuin mistään muusta.

Mieti, miltä kyseiset pojat itse näyttivät. Tuskin heissä itsessään oli yhtään mitään hurrattavaa.

Vierailija
44/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teille, joita on sanottu rumaksi ja olette sittemmin puhjenneet kukkaan. Asiat voisi olla huonomminkin ja saattaisitte olla ihan oikeastikin rumia kuten minä. Pysähtykää ihan todella miettimään sitä skenaariota, huokaiskaa helpotuksesta ja jatkakaa elämäänne.

Miten tilanne on erilainen? Miten sinä olet ruma toisella tavalla kuin se, joka ”vain” kokee olevansa ruma? Teillä on sama todellisuus, sama käsitys itsestä, samanlainen peilikuva omissa silmissä. Mistä sinä tiedät edes, oletko puhjennut kukkaan?

”Huokaise helpotuksesta ja jatka elämääsi” on samaa luokkaa niiden neuvojen kanssa, kun syöpä tai masennus lähtee niskasta kiinni ottamalla ja lenkkeilemällä.

Sama kuin väittäisit, että omasta mielestään rasismia kokevalla valkoihoisella on sama todellisuus kuin tummaihoisella. Ihan ensimmäisenä olis varmaan hyvä vilkaista peiliin, ja sen jälkeen katsoa hetken aikaa ympärilleen ja miettiä, että mikä se todellisuus oikeasti on.

Juuri näin. Ihmisillä on todellisia ongelmia (rumuus) ja sitten kuviteltuja ongelmia joiden todellinen syy on jossain ihan muualla kuin ulkonäössä.

Sinusta vääristynyt minäkuva ei ole ongelma? Melkoista vähättelyä.

Olen eri vastaaja. Tietysti vääristynyt minäkuva on ongelma, mutta mietipä asiaa näin:

a) kauniin ihmisen todellisuus: Muut pitävät kauniina, vain itse kokee rumaksi

b) ruman ihmisen todellisuus: Muut pitävä rumana, myös itse pitää rumana. Muiden mielipidettä ei voi vaihtaa, Joutuu koko elämänsä elämään muiden halveksinnan kohteena.

Kiitos, tätä minä juuri ajoin takaa. Vaikka ihminen voi itsensä kanssa huonosti, on täysin eri tilanne, jos joutuu kokemaan myös muiden taholta halveksuntaa ja inhoa. Muut eivät voi tietään mitä kauniin/ normaalin naisen pään sisällä tapahtuu ( ihmisillä on taipumusta peitellä ongelmansa huolellla) ja suurella todennäköisyydellä muut ihmiset kohtelevat henkilöä ihan normaalisti ja arvostavasti riippumatta siitä mitä kyseinen itse itsestään ajattelee.

Vierailija
45/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutilaat kouluikäiset ottavat ajankulukseen jonkun silmätikuksi ja alkavat keksimään ja suoltamaan mitä sylki suuhun tuo. Ei niitä kiinnosta mitä vastapuoli ajattelee tai miten se vaikuttaa hänen ajatuksiinsa koska sanojille se on ajankulua. Eikä näiden väitteiden ja heittojen tarvitse perustua totuuteen. Vitt****sia ihmisiä jotka eivät näe nokkaansa pidemmälle. 

Vierailija
46/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat haukkuivat valtaosaa tytöistä rumiksi/lihaviksi/tyhmiksi/liian anteliaiksi tms.

Eiköhän tilanne kertonut enemmän heidän henkisestä kehityksestään ja taustastaan, kuin mistään muusta.

Mieti, miltä kyseiset pojat itse näyttivät. Tuskin heissä itsessään oli yhtään mitään hurrattavaa.

Silloin kouluaikana mun silmään komeilta. Olin hyvin ihastunutkin heistä muutamaan. Nyt vähän aikaa sitten tuli huvin vuoksi stalkattua paria heistä Facebookissa ja ei hemmetti! En koskisi pitkällä tikullakaan! En tajua mitä kouluaikana heissä näin!

Vierailija
47/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kouluaikana mun silmään komeilta. Olin hyvin ihastunutkin heistä muutamaan. Nyt vähän aikaa sitten tuli huvin vuoksi stalkattua paria heistä Facebookissa ja ei hemmetti! En koskisi pitkällä tikullakaan! En tajua mitä kouluaikana heissä näin!

Sama täällä. Kaikki ne pojat on mielestäni nykyään kaukana omasta mausta. Ehkä se ihastuminen heihin johtui sen takia, koska ainakin itselläni he olivat ainuita omanikäisiä poikia joita näki miltei päivittäin.

Vierailija
48/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa voit varmaan viimeistään unohtaa koko jutun.

Vierailija
49/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuota luulisi, että miksi mua haittaisi jos mun silmään ei minkään näköinen mies haukkuu ulkonäköäni, mutta muistan nuo kommentit ikuisesti enkä vaan usko pääseväni niistä yli :( Kai se on sitä että teininä sitä on niin epävarma ja lapsena/teininähän tuo itsevarmuus suurimmalta osalta kehittyy ja mulla tuo haukkuminen pilasi kaiken. Itsevarmuus p*askana jo lapsesta lähtien.

Vierailija
50/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuota luulisi, että miksi mua haittaisi jos mun silmään ei minkään näköinen mies haukkuu ulkonäköäni, mutta muistan nuo kommentit ikuisesti enkä vaan usko pääseväni niistä yli :( Kai se on sitä että teininä sitä on niin epävarma ja lapsena/teininähän tuo itsevarmuus suurimmalta osalta kehittyy ja mulla tuo haukkuminen pilasi kaiken. Itsevarmuus p*askana jo lapsesta lähtien.

Ei tuo sinun ongelmasi mistään parin teinijätkän kommenteista johdu, vaan jostain ihan muusta. Kannattaisi varmaan alkaa terapiassa selvitellä mistä on kyse.

Vierailija
51/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sinun ongelmasi mistään parin teinijätkän kommenteista johdu, vaan jostain ihan muusta. Kannattaisi varmaan alkaa terapiassa selvitellä mistä on kyse.

Käyn kyllä terapiassa jo masennuksen/kaksisuuntaisen mielialahäiriöni takia mutta noista ulkonäköasioista ei ole koskaan ollut puhetta. Voisihan siitä tietysti mainita.

Vierailija
52/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kyllä terapiassa jo masennuksen/kaksisuuntaisen mielialahäiriöni takia mutta noista ulkonäköasioista ei ole koskaan ollut puhetta. Voisihan siitä tietysti mainita.

No niin, et sitten heti tullut maininneeksi tätä. Tietysti otat ulkonäköasian esille terapiassa kun se kerran kovasti vaivaa.

Vierailija
53/53 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haukuttiin aina rumaksi. En missään vaiheessa "puhjennut kukkaan" vaan näytän edelleen samalta nyt kolmekymppisenäkin. Mutta! Tässä iässä kun etsii kumppania, pinnallisimmat ehdokkaat jäävät usein tapaamatta, ja vastaan tulee yllättävän paljon miehiä, jotka ovat oikeasti sitä mieltä että olen kaunis.

t. tunnin päästä treffit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi