Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kivasta ystävästä on tulossa riippakivi, mitä tehdä?

Vierailija
25.06.2018 |

Olimme viikonlopun yhdessä festareilla. (Ei siis juhannuksena vaan aiemmin). Heti perään lähdimme parin päivän pyöräretkelle.

Retken jälkeen minun oli tarkoitus lähteä mökille yksin. Ystävä monta kertaa retken aikana vihjaili siihen suuntaan, että tulisi mielellään mukaan. Lopulta en kehdannut olla kutsumatta.

Nyt hän suunnittelee jo lomaa niin, että mennään sinne ja tänne yhdessä. Kun nyt molemmilla on tässä lomaa, niin voitaisiinkin viikoksi lähteä... Minusta taas tuntuu, että ollaan oltu ihan tarpeeksi pitkään yhdessä ja nyt kaipaan jo muuta.

Ongelma lienee se, että minä olen kova menemään ja tekemään. Ystävä taas valittelee, että ei yksin tee muuta kuin nyhjää kotona. Mutta en minä koko heinäkuuta jaksaisi häntä vetää perässä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun olet hänen kanssa puhunut asiasta?

Vierailija
2/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kysyy tai "vihjailee" niin voit kieltäytyä vedoten omiin suunnitelmiisi. Tai sitten voitte hyvissä ajoin sopia jotakin tekemistä tulevaisuudelle niin kenties hän ei sitä ennen kaipaa seuraasi tai jos kaipaa niin voit vedota tähän sovittuun tekemisiin ja kuinka sulla on sitä ennen muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo aiemmin sovittu loman lopulle yhteinen tekeminen. Sanoin silloin selvään, että siinä välissä mulla on kaikkea muuta. Kun hän yritti jo toukokuussa, että olisimme viettäneet käytännössä koko loman yhdessä.

Nyt hän haluaisi olla vähän kaikessa mukana.

Vierailija
4/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän on sanonut, kun olet hänen kanssa puhunut asiasta?

Mun pitäisi kai ihan suoraan sanoa, että nyt ollaan tässä hei monta päivää yhdessä oltu. Että nyt mä kaipaan aikaa ihan itsekseni.

Loukkaantuuhan hän siitä, tiedän sen. Mutta kai hän sitten leppyy.

Vierailija
5/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallistahan tuo tietysti on, mutta ole sinä mahdollisimman selkeä. Sinne menen yksin ja sinne sen seurassa, mutta nähdään taas elokuussa, hyvää lomaa.

Vierailija
6/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän saman oloinen ystävä oli mulla. Oletti, että vietetään vapaa-ajat yhdessä ja oli tekemässä jos jonkinmoisia suunnitelmia. Lopulta hän ilmi selvästi suuttui, jos en mennyt hänen suunnitelmien mukaan. Hän saattoi olla mihin vuorokauden aikaan tahansa oven takana tulossa kylään.

Hänen suunnastaan oli myös selvää mustasukkaisuutta minun ystäviäni kohtaan, mutta samalla häntä tuntui riepovan, jos tulin toimeen hänen ystäviensä kanssa.

Vierailija
7/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte stressaantua siitä, jos hän loukkaantuu, kun et voi jatkuvasti hänen kanssaan olla tekemisessä. Se on hänen ongelmansa, joka hänen pitää ihan itse käsitellä. Sanot selkeästi, että sulla on muuta tekemistä. Tämän jälkeen voit ohittaa hänen seurankaipuunsa, jos olet kerran jo selkeästi ilmaissut ettet voi nähdä. Kyllä hänen pitää myös kunnioittaa sinua ja ajankäyttöäsi. 

Vierailija
8/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä muita kavereita? Todennäköisesti hän vain tykkää seurastasi niin paljon, että haluaisi tehdä kaiken yhdessä. Sano suoraan, että tarvitset myös aikaa itsekseen.

Vierailija
9/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tartte stressaantua siitä, jos hän loukkaantuu, kun et voi jatkuvasti hänen kanssaan olla tekemisessä. Se on hänen ongelmansa, joka hänen pitää ihan itse käsitellä. Sanot selkeästi, että sulla on muuta tekemistä. Tämän jälkeen voit ohittaa hänen seurankaipuunsa, jos olet kerran jo selkeästi ilmaissut ettet voi nähdä. Kyllä hänen pitää myös kunnioittaa sinua ja ajankäyttöäsi. 

Joo, täytyy vaan yrittää ajatella näin. Olen liian kiltti. Mutta en minä oikeasti jaksa yhden ja saman henkilön kanssa olla kuin paita ja peppu ihan koko aikaa. En vaan kohta uskalla puhua hänelle mistään suunnitelmista, kun hän alkaa heti haikailla, että olisipa tuo mukavaa, voisinko tulla mukaan...

Vierailija
10/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lopulta en kehdannut olla kutsumatta." Sano suoraan tai vähennä yhteydenpitoa. Ei tuo tule helpottumaan, jos aina myönnyt ehdotuksiin kun ystäväsi jotain haluaa.

Vierailija
11/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä muita kavereita? Todennäköisesti hän vain tykkää seurastasi niin paljon, että haluaisi tehdä kaiken yhdessä. Sano suoraan, että tarvitset myös aikaa itsekseen.

On hänellä aiemmin ollut. Mutta nyt hän on kyllä sanonut, että yhteydet muihin kavereihin on pitkälti jääneet. Lisäksi hänen paras ystävänsä alkoi viime vuonna seurustella eikä enää liiku hänen kanssaan, kuten aiemmin. Olen vasta nyt ymmärtänyt, että he on tainneet viettää ison osan vapaa-ajastaan yhdessä...

Täytyy vaan yrittää sanoa suoraan. Olen itse sellainen, että tykkään matkustaa ym yksikseni enkä kaipaa joka asiaan seuralaista.

Vierailija
12/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lopulta en kehdannut olla kutsumatta." Sano suoraan tai vähennä yhteydenpitoa. Ei tuo tule helpottumaan, jos aina myönnyt ehdotuksiin kun ystäväsi jotain haluaa.

Tämä on ihan totta. Hän osaa vaan painaa päälle hienovaraisen tehokkaasti. Ja olla sitten todella pettyneen oloinen, kun sanon, että jokin ei sovi.

Vierailija
13/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hänellä aiemmin ollut. Mutta nyt hän on kyllä sanonut, että yhteydet muihin kavereihin on pitkälti jääneet. Lisäksi hänen paras ystävänsä alkoi viime vuonna seurustella eikä enää liiku hänen kanssaan, kuten aiemmin. Olen vasta nyt ymmärtänyt, että he on tainneet viettää ison osan vapaa-ajastaan yhdessä...

Täytyy vaan yrittää sanoa suoraan. Olen itse sellainen, että tykkään matkustaa ym yksikseni enkä kaipaa joka asiaan seuralaista.

Kas vain kun jollekin tämä hyväksytään. Useinhan tuollaisesta koitetaan heti leipoa kyseinen ihminen hankalaksi ja nakellaan sitten niskoja, että ei tarvitse kuvitella, että kun itse kaipaisit ystävää, että sellaista olisi tarjolla ja muuta p*skaaa... :(

Vierailija
14/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu koko ajan siltä että vain vedät häntä perässäsi, kuulostaa ystävyytenne hieman raskaalta. Minullakin on samantyyppistä kokemusta mutta olen kyllä hirveän huono ottamaan asiaa esille ystävän kanssa. Olen valinnut välttely-taktiikan, joka varmasti on epäreilu mutta säästää avoimelta suuttumiselta ja mahdolliselta riidalta.

Jotkut ystävyydet on muuttuneet etäystävyyksiksi kun yhdessäolo on mennyt liian raskaaksi.

Vierailija
15/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samaa ja ratkaissut asioita suodattamalla. Otan aikaa ja sanon, että nyt haluan vähän aikaa ajatella asiaa. Sano hänelle, että koko aikaa ei tarvitse olla yhdessä vaan harvemmin ja tasokkaampaa tekemistä. Herkkupala joskus yhdessä on parempi kuin kaurapuuro joka päivä kotona.

Vierailija
16/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas vain kun jollekin tämä hyväksytään. Useinhan tuollaisesta koitetaan heti leipoa kyseinen ihminen hankalaksi ja nakellaan sitten niskoja, että ei tarvitse kuvitella, että kun itse kaipaisit ystävää, että sellaista olisi tarjolla ja muuta p*skaaa... :(

Siis mikä hyväksytään? Onhan tämä nyt ihan kamalaa, että jos toisen seurassa ei ole valmis olemaan ihan koko ajan, niin sitten ei tarvitse muka olla ystävä ollenkaan...?

Me ollaan sentään jo noin viikko vietetty lähes koko ajan yhdessä! Eikö mikään riitä?

Vierailija
17/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi todennäköisesti ajattelee, että olisit sanonut suoraan ei, ellet häntä seuraasi halua. Jos ensin sanot jotain epämääräistä ja myöhemmin kyllä, niin todennäköisesti ystäväsi ajattelee, että innostuit sittenkin ajatuksesta, kunhan sait sitä ensin rauhassa pohtia.

Vierailija
18/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu koko ajan siltä että vain vedät häntä perässäsi, kuulostaa ystävyytenne hieman raskaalta. Minullakin on samantyyppistä kokemusta mutta olen kyllä hirveän huono ottamaan asiaa esille ystävän kanssa. Olen valinnut välttely-taktiikan, joka varmasti on epäreilu mutta säästää avoimelta suuttumiselta ja mahdolliselta riidalta.

Jotkut ystävyydet on muuttuneet etäystävyyksiksi kun yhdessäolo on mennyt liian raskaaksi.

No juuri tältä tuntuu. Hän ei esim itse aja autoa, joten on koko ajan ehdottelemassa, että mentäisiin jonnekin ja minä ajaisin. Sitten, jos mennään, hänelle tulee autossa huono olo, koko ajan on nälkä ja varsinkin pissahätä... Kuin lapsen kanssa liikkuisi välillä tuntuu siltä.

Hänen kanssaan on mukava keskustella. Mutta hän on tosi kova valittamaan. Milloin ruoka on liian rasvaista, milloin vessa oli sotkuinen, milloin hiertää sieltä ja kutittaa täältä. Ihan ok, jos asian toteaa. Mutta on aika tylsää vielä seuraavana päivänäkin kuulla, että ne oli kyllä tosi rasvaisia ne eiliset lihapullat siellä huoltiksen baarissa.... Joo, sori, etten löytänyt siihen hätään Gourmet ravintolaa, kun hänellä yhtäkkiä alkoi verensokerit laskea.

Vierailija
19/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tältä tuntuu. Hän ei esim itse aja autoa, joten on koko ajan ehdottelemassa, että mentäisiin jonnekin ja minä ajaisin. Sitten, jos mennään, hänelle tulee autossa huono olo, koko ajan on nälkä ja varsinkin pissahätä... Kuin lapsen kanssa liikkuisi välillä tuntuu siltä.

Hänen kanssaan on mukava keskustella. Mutta hän on tosi kova valittamaan. Milloin ruoka on liian rasvaista, milloin vessa oli sotkuinen, milloin hiertää sieltä ja kutittaa täältä. Ihan ok, jos asian toteaa. Mutta on aika tylsää vielä seuraavana päivänäkin kuulla, että ne oli kyllä tosi rasvaisia ne eiliset lihapullat siellä huoltiksen baarissa.... Joo, sori, etten löytänyt siihen hätään Gourmet ravintolaa, kun hänellä yhtäkkiä alkoi verensokerit laskea.

Kuulostaa ihan minun ystävältäni. Tottakai kaikilla on välillä nälkä ja pissahätä, mutta tuntuu että hänen tarpeensa rytmittävät koko tapaamistamme ja niistä tehdään aina iso numero. Sen lisäksi hänen ongelmiaan täytyisi vatvoa muutenkin viestein ja puhelimitse kellon ympäri vuodesta toiseen.