Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei ole toimittanut Kelaan tarvittavia liitteitä, nyt äitiysraha myönnetty miniminä?

Vierailija
24.06.2018 |

Mitäs vittua nyt, kyllä kiehuu päässä. Työnantajan on pitänyt ilmoittaa 6kk tulot ennen äitiyslomaa Kelalle, koska tulot on kasvaneet oleellisesti. Nyt sitten Kela tehnyt kuitenkin päätöksen ilman näitä tulotietoja ja äitiysraha myönnetty minimi määräisenä, mitähän nyt sitten? Onnistuuko mun itse vielä lähettää esimerkiksi palkkalaskelmat Kelaan joista näkyy nuo tulot?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ne liitteet pitää toimittaa! Työnantaja antaa sulle tarvittavat paperit ja SINÄ toimitat Kelalle.

Vierailija
2/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ite sä mokasit, ei  tuo kuuluu työnantajalle lainkaan. Se vaan toimittaa sulle sen palkkatodistuksen. Tälleen nettiaikana on todella käsittämätöntä ettet tuota tiennyt vaikka pääset kännyllä  tarkistamaan  milloin vaan sen miten tuo kuuluu hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sait minimirahan. Kaltaisesi loiset ja äitiysloman hyväksikäyttäjät kaikki ulos töistä!!!! hoitakoon kakaroitansa palkatta ja rahatta.

Vierailija
4/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai sut yleensä kuvittelemaan, että työantaja sen toimittaa? Kaikki palkkatodistukset tai muutkin todistuket, mitkä vaikuttaa itsellee tulevaan tukeen tai etuuteen, toimitetaan itse. Työnantajalle kuuluu toimittaa vain se osuus, minkä perusteella työnantajalle maksetaan.

Alkaa tämä valmiiksi passattu sukupolvi näkyä, kun luullaan, että Joku Muu tekee kaiken.

Vierailija
5/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/aitiysraha-nain-haet

Tuon olisit googlettanut parissa sekunnissa. Voit hakea varmaan takautuvasti, kysy kelalta. Sanot suoraan, että luulit, että työnantaja toimittaa, etkä ollut ottanut asioista selvää tarpeeksi.

Vierailija
6/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakija toimittaa. Ei työnantaja.

Vierailija
7/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olimmekin väärässä. Tämä on muuttunut, eli jos ap on pyytänyt työnantajaa ne toimittamaan, niin silloin työnantajan ne pitää toimittaa.

pyydä työnantajaasi ilmoittamaan palkkatiedot työnantajien asiointipalvelussa tai lomakkeella (Y 17). Jos tämä ei ole mahdollista, voit lähettää itse Kelaan palkkatodistuksen, josta ilmenee 6 kuukauden tulotiedot.

Mutta voit lähettää itsekin, kuten tuossa sanotaan. Ennen piti lähettää itse.

Vierailija
8/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on molemmilla kerroilla toimittanut palkkatoimisto tiedot suoraan Kelalle ilman, että minun olisi tarvinnut tehdä mitään. Samoin myös miehen isyysvapaiden kohdalla. Siksihän siihen hakemukseen tarvitaan työpaikan tiedot.

Vierailija
9/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet päätöksen läpi, huomaat että siihen voi hakea muutosta. Toimita itse palkkatiedot jos työnantaja ei sitä tee.

Vierailija
10/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait minimirahan. Kaltaisesi loiset ja äitiysloman hyväksikäyttäjät kaikki ulos töistä!!!! hoitakoon kakaroitansa palkatta ja rahatta.

Hengitä, hyvä ihminen ettet tukehdu.

Vierailija
11/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas täällä tumpeloa porukkaa jotka joukolla haukkuu ap:n vaikka hän on toiminut täysin oikein. Tuo työnantajan lomake Y17 on ollut jo vuosikausia käytössä ja siis nimenomaan sen työnantajan pitää se lähettää sinne kelaan.

Ja joku oikein järjenjättiläinen vielä haukkuu ap: n loiseksi ja yhteiskunnan hyväksikäyttäjäksi 😤

Vierailija
12/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli nyt kysyn vielä uudestaan että onnistuuko mun itse lähettää nuo 6 kuukauden palkkanauhat Kelaan kun näköjään työnantaja ei kykene hoitamaan tätä asiaa? Tai siis lähinnä hyväksyykö Kela ne jos itse lähetän? Toki soitan huomena myös palkanlaskentaan ja kysyn sieltäkin että mikä on homman nimi.

Vierailija
13/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti halutaan se Y17 -lomake. Mikäli se jostain syystä on mahdotonta saada, niin ne palkkalaskelmat sitten toissijaisena. Kysyisin silti ensin palkoista miksi eivät ole toimittaneet lomaketta jos olet kerran sitä pyytänyt. Sitä ei pyydetä automaattisesti Kelalta vaan itse täytyy pyytää työnantajaa toimittamaan se.

Vierailija
14/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli nyt kysyn vielä uudestaan että onnistuuko mun itse lähettää nuo 6 kuukauden palkkanauhat Kelaan kun näköjään työnantaja ei kykene hoitamaan tätä asiaa? Tai siis lähinnä hyväksyykö Kela ne jos itse lähetän? Toki soitan huomena myös palkanlaskentaan ja kysyn sieltäkin että mikä on homman nimi.

Minä pyysin työnantajalta 6 kk palkkatodistusta ja lähetin itse Kelaan. Tämä siksi, että työsuhde oli päättynyt ennen äitiyslomaa. Kelpasi hyvin.

Vierailija
15/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä väliä sillä, jos työnantaja kuitenkin nyt maksaa sinulle täyttä palkkaa muutaman kuukauden? Kuinka pitkään sinun alallasi TES:n mukaan pitää olla töissä, että saa äitiyslomaa palkallisena? Omapa on vahinkonsa, kun saa kelalta takaisin vähemmän. 

Sinä ehdit hyvin toimittaa vielä 6 kk:n palkkatodistuksen ennen kuin päivärahaa aletaan maksamaan sinulle.

Vierailija
16/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen 1,5v aikana joutunut lähettelemään erinäisiä todistuksia sinne sun tänne, kaikki olen lähettänyt itse, eikö sitten nyt kun olen tilanteessa, että lähes viimeinenkin pahanpäivän vara on mennyt lääkäri lupaa, ehdottaa itse, että lähettää todistuksen, ei lähetä tai sitten on todistus hävinnyt bittitaivaisiin, kerranko sitä ihminen voi olla pari kuukautta ilman tuloja.

Kaikki pitää tehdä itse.

Vierailija
17/18 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä, etkö sää saa joka kuukausi kuitenki palkalaskelmat? paska lafka jos et saa, korkeintaa sitä viimestä pitäs joutuu oottelee...

Vierailija
18/18 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin äitis on sinun persettä pyyhkinyt vauvana kotona ja sinua hoitanut. Sinä olet sinun äidin saamilla tuilla syönyt ruokaa ja kasvanut tuollaiseksi.... isoksi ihmiseksi, jolla sahanpuru tosin vaan pääkopassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi