Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnollinen lahko ja rakkaudentäyteinen ilmapiiri

Vierailija
24.06.2018 |

Mikä olisi sellainen uskonnollinen lahko, jossa saa avoimesti ylistää Jumalaa ja johon periaatteessa kaikki ovat tervetulleita?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Helluntalaisista aika ruusuinen kuva. Ja mitä tulee Vanhoillislestoihin Kaarle Hurtig on kuvaillut omalta osaltaan ilmapiiria aika upeaksi siellä ja kehunut julkisuudessa paljon sitä myönteistä mitä on kokenut.

Näissä kaikissa vain palvotaan israelia eikä Jeesusta.

Vierailija
22/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kannata mihinkään lahkoon liittymistä. Niissä on usein kieroutunut meno, jossa pomot ovat tehneet omat tulkintansa asioista ja kaikkien kuuluu juuri niiden mukaan elää.

Minusta ainakin kristinusko on nimenomaan hyvin tulkinnanvarainen, kun puhutaan Raamatusta ja sen opeista. Itse olisin tekemisissä seurakunnan kanssa yleisesti ja harjoittaisin uskontoa itseni kanssa. Kukaan ei määräile tai kyseenalaista tapaani uskoa ja elää. Milloin pitäisi tehdä lapsia ainakin 5, ei saa katsoa televisiota, ei saa kilpaurheilla, ei saa letittää hiuksia, toinen sanoo ettei saa käyttää soittimia virsien kanssa ja toinen sanoo että saa jne.

Heh, onpa sinullakin varsin kammottava kuva uskovista - Itse olen ollut uskossa yli 32 vuotta, enkä ole ikinä ollut sitoutunut mihinkään tuollaisiin pakotteisiin, eivätkä ne todellakaan kuulu kristinuskoon tai Raamatun opetuksiin millään tavoin.

Vaan ovat ihmisten keksimiä omia lakeja ja säädöksiä, joilla sitovat ihmisparkoja tahtoaan tekemään.

Jeesus nimenomaan kutsuu ihmisiä vapauteen, irti kaikenlaisesta lakihenkisyydestä ja pahuudesta Jumalanlasten iloon ja irti synninorjuudesta. 

Niin, olen itsekin uskossa. Ja nimenomaan puhuin siitä, että lahkoissa on usein tällainen systeemi että toimitaan sen tietyn kaavan mukaan koska se pääpappi sanoi niin. Isovanhempani kuuluivat helluntalaisiin. Heitä katsottiin pahalla ja lopulta potkittiin ulos koska katsoivat telkkaria ja harrastivat kilpaurheilua. Isovanhempani eivät nähneet kristinuskon vastaisena kilpaurheilua tai uutisten ja pikkukakkosen katsomista.

Lestadiolaispiireissä sinua kyllä katsotaan kieroon jos et ole naimissa alle 30 v ja hanki montaa lasta.

Jehovat ovat oma lahkonsa systeemeineen.

Jne.

Näistä syistä en itse halua kuulua mihinkään lahkoon, jossa joku muu päättää minun puolestani mikä on oikea tapa uskoa ja elää. Raamattu on niin tulkinnanvarainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoavaiset on vajakkeja...hehehee

No etpä ole sinäkään kommentillasi mikään penaalin terävin kynä.

Vierailija
24/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa olevan herkkä, ujo ja kaunis. Oletko kokenut muitten naisten taholta porukasta ulossulkemista? Aiheesta on ollut hyviä keskusteluja tällä palstalla.

Joskus on hankala yhdistelmä kauniille naiselle, jos hän on herkkä ja helposti käpertyvä. Sitä ottaa niin raskaasti sen, jos uudessa porukassa muut naiset kääntävät selkänsä ja sulkevat pois porukasta. Herkkä ihminen käpertyy itseensä ja tulee varovaiseksi. Varovaisuuus saattaa näyttäytyä ylpeytenä ja kierre on valmis. Jos sinulla on kyse tällaisesta, on ainakin hyvä tiedostaa asia ja päästä ehkä puhumaankin siitä jonkun luotettavan ihmisen kanssa.

Olisiko hyvä aloittaa jonkin seurakunnan soluryhmästä? Toivon, ettet jää kokonaan omiin oloihisi vaan pääset pikkuhijlaa murtautumaan käpertyneisuudestäsi.

Vierailija
25/27 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka uskonnollisissa yhteisöissä aluksi saatetaankin ottaa uusi jäsen suorastaan ylitsevuotavan ystävällisesti vastaan, ei se ole todellista välittämistä. Ihmiset eivät todellisuudessa ole kykeneviä välittämään aidosti täysin vieraasta ihmisestä.

Vierailija
26/27 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat köyhtyä, liity lahkoon. Jos haluat rikastua, perusta lahko.

Vierailija
27/27 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi sinulle Kalliossa kokoontuvaa Suhea. Minulle hyvin syrjäänvetäytyvälle ja eristäytyvälle ihmiselle mahdoton paikka, mutta kuvani siitä on hyvin lämmin ja rakastava, ja sopinee sinulle, jos haluat kontakteja muihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä