Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko 3200€/kk palkalla toimeen?

Emily
24.06.2018 |

Mitä mieltä olette, pystyykö yksinasuva tulemaan toimeen 3200e/kk palkalla. Saako tollassilla tuloilla ostettua oman asunnon ok-seudulla? Mitä tuollaisella palkalla saa ja mihin ei ole varaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista keskustelua lukiessa sitä kai pitäisi taputtaa itseään olalle ja onnitella, että opiskelijana kuluneet reilut kaksi vuotta tuloni tai paremmin saamani tulon siirrot ovat olleet alle 700€/ kuukaudessa ja sillä olen tullut toimeen ja maksanut niistä kaiken elämiseni.

En valita. opiskelu on vain välivaihe ja toivottavasti mahdollistaa joskus vielä paremman tulon ja ansion.  Olen myös onnekas; monessa muussa maassa tuolla rahlla (700€/ kk x 24€ e. 16 800€) en olisi edes saanut oikeutta opiskella ts. maksanut kahden vuoden lukukausimaksuja yliopistolla, joiden lisäksi minun olisi jostain pitänyt saada rahaa kaiken muun (asumisen, syömisen, liikkuminsen, terveydenhoidon, oppikirjojen.....)  kustantamiseen... 

Vierailija
22/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista keskustelua lukiessa sitä kai pitäisi taputtaa itseään olalle ja onnitella, että opiskelijana kuluneet reilut kaksi vuotta tuloni tai paremmin saamani tulon siirrot ovat olleet alle 700€/ kuukaudessa ja sillä olen tullut toimeen ja maksanut niistä kaiken elämiseni.

En valita. opiskelu on vain välivaihe ja toivottavasti mahdollistaa joskus vielä paremman tulon ja ansion.  Olen myös onnekas; monessa muussa maassa tuolla rahlla (700€/ kk x 24€ e. 16 800€) en olisi edes saanut oikeutta opiskella ts. maksanut kahden vuoden lukukausimaksuja yliopistolla, joiden lisäksi minun olisi jostain pitänyt saada rahaa kaiken muun (asumisen, syömisen, liikkuminsen, terveydenhoidon, oppikirjojen.....)  kustantamiseen... 

Tiedän tunteen. Opiskelin yksinhuoltajana (1 lapsi) ja parin vuoden opiskelujen ajan elimme n. 1000€ tuloilla kuukaudessa, josta maksoin kaiken. Nyt onneksi töissä ja nuo ajat jo kaukana 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpo saa olla jos ei tolla pärjää, tietenkin sun kannattaa säästää pohjakassa ensin eikä tyhjän päälle ottaa isoo lainaa, elämä saattaa olla ihan erilainen vuoden päästä

Vierailija
24/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Opiskelin yksinhuoltajana (1 lapsi) ja parin vuoden opiskelujen ajan elimme n. 1000€ tuloilla kuukaudessa, josta maksoin kaiken. Nyt onneksi töissä ja nuo ajat jo kaukana 😂

Ilahduttavaa, että olet saanut töitä ja uskosi, ainakin taloudellisesti parempaan huomiseen on kantanut hedelmää. Tällaiset esimerkit antavat voimia omaankin tulevaan, vaikka se toden totta välillä jännittääkin, jopa niin paljon, että vaikka tätä ei saisi sanoa, eikä edes ajatella niin välillä tuntuu sille, että on helpompaa kuin voi sanoa olevansa köyhä (aikuis)opiskelija kuin työtön maisteri. - Tämä kai siksi, että opiskellessa on vielä toistaiseksi optimismi säilynyt ja ainakin itse koen saaneeni myös paljon sellaista, mitä ei rahalla voi mitata. 

Vierailija
25/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yh ja mulla jää nettorahaa 3000e ja yksi lapsi, nyt kun lapsi teinari niin tuntuu, ettei rahat riitä millään, vaikka mulla työpaikka maksaa puhelimen, netin ja osan urheilusta...asumiseen menee 1/3 osa rahasta. Tosin meillä syödään luomua ja paljon mitä halutaan. Matkustetaan toisinaan ja lapselle ostan kivoja vaatteita, itsestä ei niin väliä.

Vierailija
26/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta ei ne suuret tulot vaan pienet menot....

Vierailija
27/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin on ok-seutu?

Se on siinä heti ak-seudun vieressä. Lähellä on myös ek-seutu.

Vierailija
28/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yh ja mulla jää nettorahaa 3000e ja yksi lapsi, nyt kun lapsi teinari niin tuntuu, ettei rahat riitä millään, vaikka mulla työpaikka maksaa puhelimen, netin ja osan urheilusta...asumiseen menee 1/3 osa rahasta. Tosin meillä syödään luomua ja paljon mitä halutaan. Matkustetaan toisinaan ja lapselle ostan kivoja vaatteita, itsestä ei niin väliä.

Paljon on Brutto?

Vierailija
29/30 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ite ainakaan pärjäisi. 4200€/kk palkka ja kädestä suuhun saa elellä.

Vierailija
30/30 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi