Onko 60 euroa lomasta työttömälle kallis?
Sisältää majoituksen täysihoidolla mutta matkakustannukset tulevat vielä päälle. Toisessa ketjussa haukuttiin työttömät tyhmiksi ja laiskoiksi kun eivät hae virkistäytymään ja tukirahoja jää jakamatta. Viikinloppuloma maksaisi työttömälle parisataa euroa ja viikon loma viitisensataa euroa. Ovatko lomat kalliita vai halpoja?
Kommentit (16)
On se jos rahaa ei ole kun elää peruspäivärahalla..Mietipä ihan itse.
tuo on suomessa? ulkomaille pääsee halvemmalla helposti
Vierailija kirjoitti:
On se jos rahaa ei ole kun elää peruspäivärahalla..Mietipä ihan itse.
Olen samaa mieltä mutta av palstan kommentit ovat täysin vastakkaisia.
Jos olisi 60 € ylimääräistä, kävisin parturissa ja panisin loput säästöön.
Vierailija kirjoitti:
tuo on suomessa? ulkomaille pääsee halvemmalla helposti
Suomessa, ei työttömien lomailua tueta ulkomailla. Omalla paikkakunnalla ei ole tietääkseni tuettuja lomia, pitäisi matkustaa toiselle paikkakunnalle. Halvemmaksi tulisi viettää pari yötä hotellissa kotipaikkakunnalla kun lähteä tuetulle lomalle.
Yksi vaihtoehto:
Loma on tarkoitettu työttömille, myös puoliso voi hakea lomalle mukaan.
Lomalta saa voimia työttömän arkeen ja siellä tapaa muita samassa elämäntilanteessa olevia.
Lomalaisille tehdään UKK-kävelytesti ja lihaskuntotestit.
Lomalla järjestetään liikuntaa ja muuta ohjattua vapaa-ajan ohjelmaa päivittäin.
Omavastuu on 60 €/hlö.
Majoitus on kahden hengen huoneissa.
https://www.solaris-lomat.fi/lomateemat/tyottomien-hyvinvointiloma/
On se kallis, jos y-h-t-ä-ä-n ylimääräistä rahaa ei ole, ei euron latia. Meillä syntyi kerran kunnon perheriita siitä, kun puhelinmyyjä sai ylipuhuttua minut ostamaan hyväntekeväisyysjuttuja, joiden hinnaksi tuli 10 euroa. Piti palauttaa se tuote. Tämä tarina on tosi. Onneksi ne ajat ovat takanapäin.
Mun mielestä 60e on vuorokaudesta on kallis hinta työttömälle. Jos sitä rahaa olisi työttömällä säästösdä, sijoitettuna jne. niin että työttömyys olisi rahan puolesta mahdollista, hän ei noita tuettuja lomia edes tarvisi.
Onko tuo maksu muuten perhekohtainen jos oletetaan että tyyliin nelihenkinen perhe olisi oikeutettu tuettuun lomaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto:
Loma on tarkoitettu työttömille, myös puoliso voi hakea lomalle mukaan.
Lomalta saa voimia työttömän arkeen ja siellä tapaa muita samassa elämäntilanteessa olevia.
Lomalaisille tehdään UKK-kävelytesti ja lihaskuntotestit.
Lomalla järjestetään liikuntaa ja muuta ohjattua vapaa-ajan ohjelmaa päivittäin.
Omavastuu on 60 €/hlö.
Majoitus on kahden hengen huoneissa.
https://www.solaris-lomat.fi/lomateemat/tyottomien-hyvinvointiloma/
Hyi, en menis vaikka olis rahaakin. Ei tuo mikään loma ole vaan läskileiri.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 60e on vuorokaudesta on kallis hinta työttömälle. Jos sitä rahaa olisi työttömällä säästösdä, sijoitettuna jne. niin että työttömyys olisi rahan puolesta mahdollista, hän ei noita tuettuja lomia edes tarvisi.
Onko tuo maksu muuten perhekohtainen jos oletetaan että tyyliin nelihenkinen perhe olisi oikeutettu tuettuun lomaan?
Maksu on yhdeltä aikuiselta henkilöltä, lasten kohdalta en osaa sanoa kuluja.
Lapsiperheille on myös tuettuja lomia samassa paikassa, 110 euroa / hlö, alle 16-vuotiaat ilmaiseksi. Voi olla että työttömien lomat on tarkoitettu vain aikuisille.
Työttömät ovat keskenään erilaisia, kuten muutkin kansalaiset. On eri asia olla tukipaketin ottanut, velattomassa omistusasunnossa asuva, akateeminen työnhakija kuin säästönsä jo käyttämään joutunut, vuokralla asuvapitkäaikaistyötön duunari. Tuskin heillä olisi paljon yhteistä juteltavaakaan. Ekalla olisi varaa tuollaiseen lomaan muttei tarvetta eikä kiinnostustakaan, tokalla päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
60 euroa vuorokausi
Miten niin 60 euroa vuorokausi?? Täällä väitetään useammassa viestissä niin, ja minustakin se olisi aika kallis työttömän maksaa.
Mutta noilla nettisivuilla sanotaan:
"Aikuinen maksaa viiden vuorokauden täysihoitolomasta 110 euroa. Alle 16-vuotiaat lapset lomailevat maksutta vanhempiensa kanssa.
Joissakin erityisryhmälomissa omavastuu on alennettu 60 euroon. Tämä kerrotaan erikseen näiden lomien esittelyssä."
Eli hinta on KOKO LOMASTA eikä mistään vuorokaudesta! Viisi vuorokautta maksaa 110 euroa, ja jotkut erityisryhmät saavat tuon viisi vuorokautta hintaan 60 euroa.
Se on jo todella halpaa varsinkin kun tuohon sisältyy majoitus JA täysihoito!
Se vähän riippuu. Minä olen ollut pari vuotta työttömänä ja kävin alkuvuodesta kuukauden reissussa Balilla surffaamassa. Rahaa meni pari tuhatta euroa.
Mikä nyt kenellekin on kallista...
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, hinta ei ole 60 euroa vuorokaudesta vaan 110 euroa VIIDELTÄ vuorokaudelta! Ja tietyille erityisryhmille 60 euroa VIIDELTÄ vuorokaudelta. Siis 12 eurolla per vuorokausi saa ei ainoastaan majoituksen, vaan myös täysihoidon. Minusta aivan käsittämättömän halpaa.
60 euroa vuorokausi