Miksi aikuinen ihminen haluaa olla koko ajan yhteyksissä toiseen aikuiseen ihmiseen?
Sanoo pelkäävänsä, että toiselle on sattunut jotain, jos ei päivittäin olla yhteyksissä useita kertoja. On todella rasittavaa, kun haluaisi olla rauhassa ja toinen pommittaa koko ajan. Tämä ihminen on jopa uhkaillut tulla kotiovelleni jos en vastaa hänen soittoonsa.
Voisitteko analysoida millainen ihminen käyttäytyy näin.
Kommentit (6)
Mikä vika on aikuisessa ihmisessä, joka ei voi keskustella asioista. Enkä tarkoita vauvapalstaa.
1. Voitaisiinko puhua?
2. Jatkuva yhteydenotto häiritsee. Ymmärrän, että olet huolissasi ja on kiva, että joku välittää, mutta minulla ei ole aikaa vastata viesteihin joka päivä. Ai, ymmärrät? Kiva.
Läheisriippuvainen, rajaton ja kontrolloiva ihminen. Juokse.
2, olen tästä hänelle sanonut. Mutta hän ei kestä ollenkaan että häntä kritisoidaan vaan alkaa marttyyriksi. Loukkaantuu ja sanoo että ei olla enää missään tekemisissä, jos se niin kamalaa on. Kyseessä on sen verran läheinen sukulainen, ettei välien kokonaan katkaiseminen ole kai kovin korrektia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
2, olen tästä hänelle sanonut. Mutta hän ei kestä ollenkaan että häntä kritisoidaan vaan alkaa marttyyriksi. Loukkaantuu ja sanoo että ei olla enää missään tekemisissä, jos se niin kamalaa on. Kyseessä on sen verran läheinen sukulainen, ettei välien kokonaan katkaiseminen ole kai kovin korrektia.
Ap
No mutta sehän ratkaisisi kaikki ongelmat jos se lähisukulainen eli ilmeisesti äiti suuttuisi sen verran että lopettaisi sun pommittamisen puheluilla. Käske sen hommata parempia harrastuksia ja sano että jatkossa joko soittaa vaan kerran viikossa tai sitten antaa olla kokonaan. Ihan selkeesti sillä ihmisellä ei ole tarpeeksi järkevää tekemistä kun käy noin kierroksilla. Sun tehtävä on asettaa ne rajat. Jos et siihen kykene, ihan turhaan me sua neuvotaan kun täällä valitat.On ihan ok asettaa rajat. Jos hän laittaa välit poikki, se on hänen ongelmansa ei sun.
Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa:
Joko äityli on huolissaan lapsestaan, tai sukulainen/ystävä on huolissaan itsemurha-alttiista henkilöstä, ja pelkää tämän tekevän jotain itselleen.
Muussa tapauksessa aika vinksahtanutta riippuvuutta.
Hullu. Juokse.